Nigel Mansell vs. Nelson Piquet: Priča o utrci kornjače i zeca

Nigel Mansell vs. Nelson Piquet: Priča o utrci kornjače i zeca

Sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća Nigel Mansell (Nigel Ernest James Mansell, 08.08.1953., Engleska) i Nelson Piquet (Nelson Piquet Souto Maior, 17.08.1952., Brazil) su bili momčadske kolege u Williamsu i nije baš bilo mnogo ljubavi među njima. Brazilac je u Williams došao iz Brabhama, momčadi s kojom je osvojio dva naslova svjetskog prvaka, 1981. i 1983. godine. Oba puta se probijao s kraja poretka i oteo titule od Carlosa Reutemanna i Alaina Prosta. Činjenica da Brabham nije bio isti nakon osvajanja njegove druge titule ga je odvela u Williams. Mansell je, s druge strane, nakon dugogodišnje suradnje s Lotusom svoju prvu pobjedu u Formuli 1 ostvario s Williamsom tijekom sezone 1985.

Mansell je u legendu ušao kada je 1986. izgubio naslov svjetskog prvaka radi puknuća gume u posljednjoj utrci sezone, ali je osvojio više bodova od Piqueta. Godinu kasnije, Mansell se ozlijedio u sudaru na treningu prije pretposljednje utrke, a Piquet je postao svjetski prvak.

Nelson Piquet je svoj treći naslov svjetskog prvaka osvojio 1987. godine. Uvijek se pričalo kako ga baš i nije zaslužio. Tijekom karijere nije bio konzistentan, no da li to znači i da nije zaslužio svoje uspjehe? Njegov tadašnji momčadski kolega, Nigel Mansell, ga je pratio u stopu tijekom cijele sezone. Mansell je osam puta startao prvi (Piquet četiri puta) i pobijedio je šest puta. Brazilac je te godine odnio “samo” tri pobjede. Međutim, ono što je presudilo je bio Nelsonov niz od sedam drugih mjesta i samo jedno odustajanje.

Javni animozitet između Mansella i Piqueta je počeo čim se Nelson pridružio momčadi Franka Williamsa. Piquet je smatrao kako će biti prvi vozač u momčadi, a u Mansellu nije vidio ozbiljnog konkurenta jer Britanac još nikada nije bio pobijedio u Formuli 1. Tvrdio je da je imao usmeni dogovor s Frankom Williamsom da će biti prvi vozač, a i iz momčadi su tada govorili kako su potpisali najboljeg vozača na svijetu. Problem je bio njegov talentirani timski kolega koji je odbijao biti broj dva.

Po Nelsonovu žalost, nedugo nakon što je potpisao za Williams, Frank Williams je pretrpio stravičnu prometnu nesreću, zbog koje je određeno vrijeme bio udaljen od momčadi. Vodeću ulogu tada je u momčadi imao Patrick Head, koji je obnašao funkciju tehničkog direktora, i koji je, prikladno, bio Mansellov trkaći inženjer.

Kada nastupe problemi između vozača, najgore prođe momčad. Talentirani i osjetljivi, a pri tome vrhunski vozači u istoj momčadi su recept za vatromet. Inženjeri koji su radili na bolidima su često morali čekati da vozači odu kako bi razgovarali o postavkama bolida. Vozači su inzistirali da se informacije kriju od onog drugog. Nelson se ljutio jer je smatrao da je Nigelova brzina rezultat prednosti koji mu je davala momčad, a Nigel je mislio kako se Nelson folira i ne želi se utrkivati. Nelson je htio savršen bolid s kojim bi mogao pobijediti uz minimalne napore.

Iako su u vozili u to vrijeme nedvojbeno najbolje bolide na stazi, netrpeljivost između Mansella i Piqueta je koštala Williams bodova i donijela naslov svjetskog prvaka Alainu Prostu.

Piquet se otvoreno bunio što momčad uopće dozvoljava Mansellu da pobjeđuje u utrkama, umjesto da njega propusti ispred. Da ga je Mansell propuštao ispred sebe, Piquet bi i 1986. osvojio naslov svjetskog prvaka. No, je li to pravi način?

Do 1987. godine, jaz između dvojice vozača je bio još veći. Mansell je bio brži i u kvalifikacijama i u utrkama. Piquet je priznao da nije bio sav svoj nakon nesreće u Imoli, nakon čega se nakratko pridružio komentatorskoj ekipi RAI televizije. Unatoč svemu, i manje pobjeda od Mansella, Piquet je osvojio naslov svjetskog prvaka.

Tijekom treninga za VN Mađarske, 1987. godine, Piquet je objavio da je potpisao za Lotus gdje će bezuvjetno imati ulogu prvog vozača. Tada je Honda, koja je plaćala većinu Brazilčeve plaće, napustila Williams u korist McLarena, tako da napuštanje Williamsa možda i nije bila samo Nelsonova odluka.

Mansell je nakon sezone 1988. prešao iz Williamsa u Ferrari, pa je pobjegao natrag u Williams nakon dvije godine, nakon što ga „poderao“ Alain Prost. Sezonu 1991. je ponovo završio na drugom mjestu, tada iza Ayrtona Senne. Svoj jedini naslov svjetskog prvaka je osvojio 1992. godine, za momčad Franka Williamsa. Piquet se, s druge strane, nakon dvije potraćene godine u Lotusu, pridružio momčadi Benettona. Kada nije znao što da radi s nekonkurentnim Lotusovim bolidom, nazivao je Mansella neobrazovanim glupanom i kritizirao izgled njegove supruge. Takve izjave je kasnije povukao, jer je zamalo završio na sudu. Svoju posljednju pobjedu je osvojio u Kanadi, ironično, nakon što je Mansell pola kruga prije kraja odustao. S krajem sezone 1991. Piquet je otišao u mirovinu, a Mansell godinu dana kasnije, nakon što je konačno postao svjetski prvak. Mansell se devedesetih godina vraćao u Formulu 1, ali bez nekih većih uspjeha.

Partneri TV Automagazina:

Auto godine 2020.

TVAM na Facebooku

Izaberi svoj Rent-A-Car

RSS Stanje na cestama u Hrvatskoj

  • Prognoza prometa za sutra 05/06/2020
    Prometna prognoza za 6. lipnja 2020. godine U noći i tijekom jutra vozit će se po mjestimice mokrim ili vlažnim i skliskim kolnicima na Jadranu, a poslijepodne i navečer u unutrašnjosti. Pojačan promet i povremene zastoje očekujemo na gradskim prometnicama i obilaznicama te na dionicama cesta gdje traju radovi. Pojačan promet osobnih vozila moguć je […]
  • Radari 05/06/2020
    DUBROVAČKO-NERETVANSKAMetković-Sv. Franje Asiškoga-Metković,L6901319:00-21:00VIROVITIČKO-PODRAVSKAVirovitica-Milanovac20:00-21:00
  • Korisni telefonski brojevi 05/06/2020
    pomoć na cesti 1987 - iz inozemstva (1) +385 1 1987 - iz inozemstva (2) +385 1 4693 700 stanje na cestama 072 777 777 - iz inozemstva +385 1 464 0800 info za članove 0800 9987
  • Ograničenja u prometu 05/06/2020
    Kartografski prikaz radova na cestama Hrvatski autoklub modernizirao je evidenciju stanja na cestama te su sada radovi i događaji na cestama geolocirani te ih je moguće vidjeti na karti. Klik na sliku ili gornju poveznicu odvest će vas na kartografski pregled događaja: Ograničenja za teretna vozila-do 01.ožujka 2020. zabrana je prometa teretnim automobilima s priključnim […]

RSS Euro news