Brojni Ferrarijevi konkurenti pišu FIA-i kako bi razjasnili legalnost dizajna za koji vjeruju da stoji iza prednosti talijanskog tima u pogledu motora. Konkurencija traži pojašnjenje o tome da li mogu slobodno nastaviti istraživati slične koncepte ili nešto ipak nije po pravilima.

Zahtjevi su uslijedili nakon nedavnog poboljšanja performansi Ferrarija, za koje se vjeruje da vrijede i do 0,8 sekundi na nekim stazama. Od ljetne pauze, Ferrari je osvojio svih pet najboljih startnih pozicija i tri pobjede. Ferrari se tako lakše odvojio od Red Bulla, a također se vidno približio Mercedesu u pogledu performansi na stazi.

Jedna se teorija odnosi na Ferrarijev sustav hlađenja i navodno kontrolirano curenje male količine ulja u proces izgaranja te stvaranja povećanja snage na kratko vrijeme. Propisi dopuštaju upotrebu ulja u sustavu hlađenja, ali ništa drugo što može nastati namjernim nuspojavama, ne smije sagorijevati u motoru.

Ferrarijev sustav za povrat energije (ERS) također je privukao pozornost nekog od konkurenata, koji je pokrenuo vlastito ispitivanje s FIA-om. Međutim, ti isti konkurenti kažu da nisu dobili odgovore na njihove pokušaje da dobiju pojašnjenja. FIA preferira da timovi sami podnose prosvjed s napomenom da se uvijek kontroliraju svi parametri koji se odnose na usklađenost pogonskih jedinica s tehničkim propisima. Također je navedeno da nije zaprimljen nijedan protest od bilo kojeg konkurenta u vezi s bilo kojim trenutnim dizajnom.

Poboljšanje Ferrarijevih performansi ipak nije bilo dovoljno da poremeti Mercedesovu dominaciju jer je Mercedes u Japanu upisao šesti uzastopni naslov prvaka konstruktora, ali Ferrari je trenutno postao mjerilo u performansama motora.

U Rusiji, Mattia Binotto je rekao da prednost u njihovom motoru nije tako velika kao što neki misle. Provjera Ferrarijevog napretka započela je još prošle godine istragom ERS-a, a iz FIA-e su rekli da su zadovoljni viđenim, tj. poštivanjem pravila. Međutim, čak i tada je način na koji je FIA ​​postupala u tom procesu doveo do zabrinutosti, a neki to povezuju s lošim pristupom FIA-e u takvim slučajevima nakon, nažalost, prestanka prisutnosti Charliea Whitinga. Mercedesovi Lorenzo Sassi i James Allison javno su imenovani od strane FIA-e odgovornim za ispitivanje legalnosti Ferrarijevog ERS-a, a cijeli slučaj je Toto Wolff nazvao uznemirujućim.

Mala je vjerojatnost da će se pojaviti službeni prosvjed protiv elemenata Ferrarijevog trenutnog dizajna pogona. Sam prosvjed morao bi biti napravljen tijekom trkaćeg vikenda i vjerojatno bi bio u suprotnosti s navodnim nepoštivanjem pravila.