Lakši, ljepši i bolji

Isprobali smo posve novi Suzuki Swift koji je europsku premijeru imao na netom završenom ženevskom salonu automobila

U lipnju u Hrcvatsku dolazi novi Swift. Riječ o posve novom autu napravljenom na platformi HEARTEC. U odnosu na prethodnika, osnovni je model lakši za 120 kilograma, a istovremeno mu je povečana čvrstoća. Sve se to pozitivno odražava na vozne odlike. Swift je okretan, upravljiv i doista zabavan u vožnji te će jednako dobro pristajati svim profilima vozača. U prilog voznim odlikama idu i dimenzije. U odnosu na prethodni, međuosovinski razmak veći je za 20 mm, ukupna duljina manja je za 10 mm, dok je za 40 mm širi i 15 milimetara niži od prijašnjeg Swifta. Što zbog dimenzija, što zbog nove arhitekture, unutrašnjost je vrlo prostrana, a i prtljažnik je s 265 litara veći za 25 posto. I dizajn unutrašnjosti je u odnosu na prijašnji malo razigraniji, no i nadalje je sve pregledno i logično raspoređeno. Ponuda motora započinje s 1.2 Dualjet benzinskim motorom snage 90 KS. Riječ je o provjerenom četverocilindričnom atmosfercu koji je zahvaljujući poboljšanjima za pet posto štedljiviji. Raspolaže sa 120 Nm okretnog momenta, 180 km/h mu je najveća brzina, a do 100 km/h ubrzava za 11,9 sekundi. Impresivna je Ii prosječna potrošnja od 4,3 litre i emisija CO2 98 g/km. Serijski dolazi s petstupanjskim ručnim mjenjačem, a uz doplatu će biti dostupan i s automatskim, odnosno CVT bestupanjskim mjenjačem. Uz 1.2 Dualjet motor s ručnim mjenjačem moči će se nadoplatiti i ALLGRIP pogon na sve kotače.
Drugi i snažniji motor je 1.0 Boosterjet, turbobenzinac snage 110 KS i sa 170 Nm okretnog momenta dostupnog u rasponu od 2000 do 3500 okretaja u minuti. Njegova je najveća brzina 195 km/h s 10,6 sekundi ubrzanjem od 0 do 100 km/h, prosječna potrošnja je 4,6 litre i 104 g CO2. Snažniji Boosterjet motor uz doplatu može biti opremljen automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i dolazi samo u izvedbi s pogonom sprijeda.
Oba motora, ako su opremljena ručnim mjenjačem bit će dostupna i sa SHVS tehnologijom, odnosno integriranim hibridnim sustavom mase 6,2 kilograma. Posve automatizirani sklop čiji elektromotor napajan baterijom “pogura” motor tijekom ubrzanja smanjuje potrošnju u gradu za 0,9 litara kod oba motora te CO2 za 7-8 grama po kilometru. Proizvodnja Swifta započela je u pogonima japanske Sagare, a cijene iako još nepoznanica bi prema očekivanjima trebale započeti od 80.000 kuna za početni model.