Sportsko Audijevo lice u luksuznoj klasi

Coupe sa četiri vrata utjelovljuje progresivnost dizajna i tehnologije 

Potpuno digitalni kontrolni sustav, sveobuhvatna povezivost i blaga hibridna tehnologija 

Gran Turismo s unaprijeđenim upravljanjem i većoj udobnosti na duge staze 

A7 Sportback u velikoj mjeri predstavlja novi Audijev dizajnerski izričaj i ispunjava dizajnersko obećanje koje je dano s dizajnerskim studijama prologue. Što se tiče progresivnosti, ovaj coupe sa četiri vrata postavlja standarde u luksuznoj klasi. Sa svojim dinamičnim linijama, sustavnom digitalizacijom, sportskim iskustvom vožnje i raznovrsnim prostornim konceptom uvjereno utjelovljuje novi Gran Turismo stil. 

Dinamika u najljepšem izdanju: vanjski dizajn 

Vanjski dizajn modela A7 Sportback predstavlja odraz novog dizajnerskog izričaja koji je Audi predstavio sa studijom prologue i svoju je proizvodnu premijeru doživio u novom Audiju A8. S velikim površinama, oštrim rubovima i zategnutim, atletskim linijama, A7 iz svakog kuta signalizira dinamiku i progresivnost.

Sprijeda, Singleframe rešetka hladnjaka – šira i niža nego kod Audija A8 – uska prednja svjetla, odvažno oblikovani otvori za zrak i niski prednji kraj od prvog pogleda izražavaju sportsku notu jednog GT modela. Prednja svjetla su dostupna u tri izvedbe. Kod srednjeg i top paketa opreme, svjetlonosni potpis je posljedica digitalizacije: 12 susjednih svjetlosnih segmenata razdvojenih uskim razmacima podsjećaju na binarne znamenke 0 i 1. U top izvedbu ugrađuju se HG Matrix LED prednja svjetla s Audi laser light tehnologijom.

Audi A7 Sportback je atletska skulptura s dugačkim poklopcem motora, dugim međuosovinskim razmakom i kratkim prevjesima. Naglašene konture ističu kotače, koji mogu imati promjer do 21 inča, te se referenciraju na Audijeve quattro gene. Ovi geni određuju proporcije karoserije vozila. Silueta je definirana dinamičnom linijom krova, koja se oštro spušta prema stražnjem kraju. Četiri brojke definiraju sportski karakter ovog velikog coupea: dugačak je 4.969 milimetara, ima međuosovinski razmak od 2.926 milimetara i širok je 1.908 milimetara, ali ima visinu od samo 1.422 milimetra.

Kao i kod prethodnog modela, stražnji kraj je podrezan kao kod jahte. Dugi poklopac prtljažnika završava u izvučenom, zakrivljenom rubu iz kojega se iznad 120 km/h automatski izvlači integrirani spojler. Tanka svjetlonosna traka – dizajnerska značajka koja je zajednička svim Audijevim top modelima – pridružuje se stražnjim svjetlima koja su napravljena od 13 okomitih segmenata. Kada se vrata otključaju i ponovo zaključaju, stražnja i prednja svjetla upale se u obliku brzih svjetlonosnih animacija, ističući dinamiku ovog velikog coupea kada miruje. Progresivni vanjski dizajn novog Audija A7 Sportback uvelike je ukrašen kromiranim detaljima. Ponuda boja uključuje 15 izvedbi, od kojih je osam novih. Opcijski S line vanjski dizajnerski paket dodatno ukrašava izgled, s modifikacijama prednje maske i prednjih otvora za zrak, pragova i prednjih i stražnjih difuzora. Oni su izvedeni u sjajnoj crnoj boji i snažnije su istaknuti.

 

Dizajn izložbenog automobila ulazi u proizvodnju: unutrašnjost 

Unutrašnjost na jedinstveni način stapa dizajn i tehnologiju. Unutrašnjost novog Audija A7 Sportback oduševljava svojom futurističkom salonskom atmosferom. Njezin umanjeni, čisti dizajnerski izričaj temelji se na jedinstvenoj ravnoteži napetosti i smirenosti. Vodoravne linije i uglađena prednja ploča osiguravaju osjećaj prozračne prostranosti. Središnja konzola usmjerena je prema vozaču, ističući sportski karakter Gran Turismo modela. Unutrašnji koncept karakteriziraju četiri ključne vrijednosti: progresivnost, sportska nota, intuitivnost i profinjenost. Sve boje, materijali presvlaka i umetaka ističu novu estetiku, od osnovne izvedbe do dizajnerskih paketa, S line sportskog paketa te posebno profinjene Valcona kože. Opcijski paket ambijentalnog osvjetljenja prati konture unutrašnjosti i pritajeno ističe prostor.

Gornji 10,1-inčni zaslon (u kombinaciji s MMI navigation plus sustavom) zakrenut je prema vozaču. Sa svojom optikom crne ploče i okvirom od grafitno sivog aluminija, kad se ugasi skoro da nestaje u prednju ploču. Korisničko sučelje zaslona prikazuje se čim se automobil otvori. U skladu s unutrašnjim dizajnom, izgled je umanjen i sažet. Sav prikazani sadržaj na zaslonu može se brzo registrirati.

Kontrola na dodir prstiju: MMI sustav osjetljiv na dodir i online glasovna kontrola 

Novi Audi A7 sustavno nastavlja strategiju digitalizacije pokrenutu modelom A8. Unutrašnja arhitektura savršeno se stapa s novim Audijevim MMI sustavom osjetljivim na dodir te taktilnim kontrolnim konceptom, koji zamjenjuje rotacijsku tipku i konvencionalne tipke i kontrole iz prethodnog modela s dva velika, dodirna zaslona visoke razlučivosti.

Vozač kontrolira informacijsko-zabavni sustav preko gornjeg zaslona. Ugrađen na asimetričnu konzolu središnjeg tunela, 8,6-inčni donji zaslon omogućuje pristup klima uređaju i funkcijama udobnosti te unos teksta.

Audi nudi opcijski head-up zaslon koji bitne informacije projicira na vjetrobransko staklo. MMI navigation plus sustav također uključuje Audijev virtualni kokpit s 12,3-inčnim zaslonom.

Na dodir osjetljivi MMI sustav uključuje haptički i akustički povratni signal i intuitivan je za uporabu kao pametni telefon. Kad prstom aktiviraju neku funkciju, korisnici kao potvrdu čuju i osjećaju klik. Sa svojom logičnom i ravnom strukturom izbornika, sustav omogućuje brzi pristup raznim funkcijama vozila i također se može prilagoditi zahvaljujući podesivim i pomičnim tipkama za omiljene funkcije.

Opcijska glasovna kontrola u novom Audiju A7 Sportback omogućuje još praktičniju uporabu. S MMI navigation plus sustavom, sustav prirodnih glasovnih naredbi pitanja i naredbe obrađuje na dva načina – uz pomoć informacija spremljenih u samom vozilu i u isto vrijeme s detaljnim znanjem iz informacijskog oblaka.

Potpuno povezani za više praktičnosti i sigurnosti: informacije i zabava i značajke povezivanja Sa svojom sveobuhvatnom povezivošću, Audi A7 je savršeno opremljen za vožnje na duge pruge. Kupcima nudi više praktičnosti, sigurnosti i opcija individualizacije. Ovaj Gran Turismo nudi jednaku ponudu informacijsko-zabavnih i sustava povezivanja kao Audi A8. Do sedam vozača može spremiti svoje omiljene postavke u individualne korisničke profile. Može se prilagoditi do 400 parametara. Proširena je ponuda Audi connect online usluga. Dodatne značajke uključuju prepoznavanje prometnih znakova i informacije o opasnostima preko car-to-X usluga koje koriste inteligenciju Audijevog voznog parka.

Novi A7 Sportback standardno se oprema MMI radio sustavom; MMI navigation i MMI navigation plus dostupni su kao opcija. Tu je i ponuda četiri audio sustava. Top izvedba, Bang & Olufsen Advanced Sound System, i na stražnjim sjedalima osigurava fascinirajući 3D zvuk.

Inteligentni i praktični: Audi AI sustavi Tipkom AI vozač aktivira Audijev AI pilot za daljinski upravljano autonomno parkiranje i Audijev AI pilot za daljinski upravljano autonomno parkiranje u garaži, koji će u nekom trenutku biti dostupni u 2018. godini. Ovi sustavi autonomno manevriraju A7 Sportback u i iz parkirnog mjesta ili garaže. Vozač prije pokretanja ove funkcije preko myAudi aplikacije na svom pametnom telefonu može izaći iz automobila. Za nadzor manevra vozač mora pritisnuti i držati Audi AI tipku cijelo vrijeme. Središnji kontrolni sustav pomoći vozaču (zFAS) spaja podatke iz sofisticiranog seta senzora kako bi kontinuirano izračunavao sliku okoline. Ovisno o razini opreme, to može uključivati do pet radarskih senzora, pet kamera, 12 ultrazvučnih senzora i laserski skener.

Osim Audi AI sustava, novi A7 Sportback uključuje ukupno 39 sustava pomoći vozaču koji olakšavaju vožnju i upravljanje. Podijeljeni su u tri paketa: Audi AI paket parkiranja (postepeno uvođenje od početka 2018.), City assist paket s novim sustavom pomoći na križanjima, i Tour assist paket. Ovaj zadnji uključuje funkcije kao što je asistent u učinkovitoj vožnji koji olakšava stil vožnje sa ciljem smanjenja potrošne goriva te prilagodljivi asistent u vožnji (ADA) koji nadopunjava rad adaptivnog tempomata (ACC) s korisnim intervencijama u upravljaču kako bi vozilo ostalo u voznoj traci. Svi sustavi pomoći vozaču uključuju poboljšane kontrolne mehanizme.

Upravljanje i udobnost na duge pruge: šasija 

Novi A7 dodatno proširuje svoju sintezu sportske note i udobnosti. Opcijski dinamički sustav upravljanja svim kotačima, novi elektronički program kontrole šasije (ECP) – središnji kontrolni sustav šasije – i nadopunjeni zračni ovjes čine ga još agilnijim, oštrijim i udobnijim. A7 je zahvaljujući tome savršeni Gran Turismo: dinamičan i agilan na zavojitim seoskim cestama, ali udoban tijekom dugih vožnji autocestom.

Mnogi aspekti prednje i stražnje osovine razvijeni su od početka. Standardni progresivni sustav upravljanja, čiji općeniti sportski prijenosni odnos postaje još direktniji što se više okreće upravljač, uključuje novi koncept za intenzivne povratne informacije sa ceste. Ugrađene iza velikih kotača – do 21 inča i dimenzije guma 235/55 – s poboljšanom udobnošću kotrljanja, nalaze se disk kočnice s aluminijskim fiksnim čeljustima i diskovima promjera do 400 milimetara. Kupci mogu birati između četiri izvedbe ovjesa: konvencionalni ovjes sa čeličnim oprugama, sportski ovjes koji karoseriju spušta za 10 milimetara, sustav s elektronski kontroliranom tvrdoćom i samo-poravnavajući prilagodljivi zračni ovjes.

Top inovacija povezana sa šasijom je dinamičko upravljanje sa svim kotačima. Ovaj sustav kombinira direktni, sportski odziv upravljanja s visokom razinom stabilnosti, rješavajući konflikt između agilnosti i udobnosti. Prijenosni odnos upravljanja mijenja se kao funkcija brzine između 9,5:1 i 16,5:1 uz pomoć aktivnih intervencija upravljanja na prednjoj i stražnjoj osovini. Na prednjoj osovini sustav zupčanika s istezanjem metala koristi se za nadopunjavanje tih intervencija kao odgovor na pokrete upravljačem. Na stražnjoj osovini vretenasti pogon zakreće stražnje kotače do 5 stupnjeva. Pri malim brzinama okreću se suprotno od smjera okretanja prednjih kotača kako bi se dodatno povećala agilnost ovog velikog coupea prilikom parkiranja ili gradske vožnje. To skraćuje krug okretanja za 1,1 metar. Pri 60 km/h i iznad, stražnji kotači se okreću u istom smjeru kao i prednji kotači kako bi se poboljšala stabilnost po pravcu i olakšala promjena voznih traka.

Opcijski sportski diferencijal dodatno poboljšava upravljanje. Aktivno raspodjeljuje pogonski moment između stražnjih kotača, nadopunjujući quattro pogon na sva četiri kotača. Kao i dinamičko upravljanje svim kotačima, kontrola tvrdoće i prilagodljivi zračni ovjes, sportski diferencijal je integriran u kontrolnu funkciju elektroničke kontrole šasije (ECP). Kako bi se maksimalizirala preciznost ovi sustavi su usko umreženi. Vozač može koristiti Audi drive select sustav kako bi aktivirao različite profile vožnje koji uključuju više istaknutu razliku između udobnosti i sportske note nego kod prethodnog modela.

Široko korištena elektrifikacija: blagi hibridni sustav za veću udobnost i učinkovitost 

Svi motori u modelu A7 Sportback standardno se opremaju novim blagim hibridnim sustavom (MHEV) za veću udobnost i učinkovitost. Uz dva V6 motora, ovaj sustav koristi 48-voltni primarni električni sustav. Remenski alternator starter (BAS) radi zajedno s litij-ionskom baterijom i postiže performanse obnavljanja kinetičke energije kočenja do 12 kW. Pri brzinama između 55 i 160 km/h, ovaj coupe sa četiri vrata može krstariti u slobodno kretajućem režimu s ugašenim motorom koji se može brzo upaliti preko Bas sustava.

Start-stop funkcija je značajno proširena i sada se aktivira pri 22 km/h. U kombinaciji sa standardnom prednjom kamerom, motor se ponovo predvidljivo pali dok vozilo miruje čim se vozilo ispred počne kretati. U stvarnim uvjetima vožnje, MHEV tehnologija smanjuje potrošnju goriva do 0,7 litara na 100 kilometara.

Koncept karoserije: Coupé, limuzina i Avant sve u jednom 

A7 Sportback kombinira najbolje od svih svjetova te se radi o dinamičnom sveobuhvatnom talentu za posao i rekreaciju. Nudi dizajn coupea, prostranost limuzine i raznovrsnost Avant izvedbe. Unutrašnji koncept modela A7 Sportback impresionira s više prostora i udobnijim sjedenjem unatoč dinamičnoj liniji krova. U usporedbi s prethodnim modelom, unutrašnja dužina povećana je za 21 milimetar, čime se dobilo više prostora za koljena stražnjih putnika. Stražnji putnici također mogu uživati u većem prostoru za glavu. U odnosu na prethodni model povećana je i širina utovara i sada iznosi 1.050 milimetara.

U vrhu ponude su potpuno nova sjedala koja se mogu namještati u svim smjerovima, a prednja sjedala uključuju provjetravanje i masažu. Konfiguracija s individualnim stražnjim sjedalima (alternativa: 2+1 klupa) nudi mnoštvo prostora i udobnosti. Nove tehnološki napredne opcije čine život u Audiju A7 Sportback još udobnijim i praktičnijim. Paket kvalitete zraka poboljšava kvalitetu zraka u unutrašnjosti uz pomoć mirisa s pritajenim akcentima, ionizatorom zraka i učinkovitim kombinacijskim filtrom.

Karoserija, koja uključuje kompozitnu konstrukciju od čelika i aluminija, s time da su velike vanjske komponente napravljene od aluminija, ključni je faktor za poboljšano upravljanje i veću udobnost. Ovaj coupe sa četiri vrata postiže visoke ocjene u smislu krutosti karoserije, aeroakustike i aerodinamike.

Unaprijeđeni panoramski stakleni krov s posebno velikim staklenim elementima u kabinu pušta više svjetlosti. Grijani vjetrobran i brisači s integriranim mlaznicama dodatne su opcije za veću praktičnost.

Unatoč istaknutim dinamičnim linijama, prtljažnik ima osnovni kapacitet od 535 litara. To raste na 1.390 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. Prtljažnik je tako optimiziran da vodoravno stanu dvije torbe za golf – dodatno na opcijski rezervni kotač. Opcijski senzorski kontrolirani poklopac prtljažnika se otvara i zatvara automatski pokretom noge.

Novi Audi A7 Sportback sići će s proizvodnih linija tvornice Neckarsulm i u salonima na njemačkom tržištu pojavit će se krajem veljače 2018. Uvođenje u Hrvatskoj očekuje se u travnju 2018.