Kažu da nema dobre priče bez lošeg tajminga, a dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. Tako se može opisati povratak i ostanak Imole koja svoju novu mladost živi kroz Veliku nagradu Emilije-Romagne. Posljednja travanjska, a prva europska utrka će se voziti na stazi Enzo i Dino Ferrari, stoga je jasno da će vodeća momčad u prvenstvu pred svojim Tifosima imati poseban motiv. Napetost ovog vikenda raste i zbog subotnje sprint utrke.
Globalne okolnosti u 2020. godini su vodstvo Formule 1 natjerali da većinu utrka smjeti na europski kontinent. U toj su se godini bolidi vraćali na neke iz prošlosti poznate staze. U kalendar je tako na mala vrata ušla, a u velikom stilu ostala Velika nagrada Emilije-Romagne.
Značajna i po mnogima kultna Imola se vrlo dobro snalazi u ulozi staze povratnice u Formulu 1. Na ovoj se stazi neprekidno vozilo od 1980. pa sve do 2006. godine, no potom slijedi pauza od trinaest godina neaktivnosti. Prošle i pretprošle godine ova je staza bila domaćin bolidima Formule 1. Jedna suha i jedna mokra utrka su ovu stazu ponovno učinile atraktivnom. Po svemu viđenom, Imola je, za razliku od, primjerice, Mugella ili Portimaa, pokazala potencijal za ostanak u kalendaru svjetskog prvenstva.
Staza Enzo i Dino Ferrari je ovog ožujka dobila sjajan poklon, ugovor koji jamči da će Velika nagrada Emilije-Romagne ostati punopravna članica kalendara Formule 1 do 2025. godine. Imola je, uz Monzu, tako (p)ostala druga talijanska staza koja će idućih nekoliko godina dočekivati bolide Formule 1.
“Oduševljen sam što ćemo naše izvrsno partnerstvo s Imolom nastaviti do 2025. godine i to kroz održavanje Velike nagrade Emilije-Romagne. Imola je kultna staza i dio povijesti ovoga sporta. Organizatori su odradili nevjerojatan posao organizirajući dvije utrke tijekom pandemije.”
“Za naše talijanske navijače je vrlo ponosan trenutak to što je njihova zemlja domaćin dvjema utrkama, a navijači diljem svijeta su sretni što će ovu fantastičnu stazu vidjeti u kalendarima svjetskog prvenstva idućih godina”, rekao je izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali koji je i sam rođen i odrastao u talijanskom mjestu Imoli.
Talijanski navijači u Imoli nikada nisu razočarali, a ove godine Ferrari na svoju stazu i pred svoje glasne navijače stiže kao vodeći. Višegodišnji miljenik Tifosa Charles Leclerc ove sezone ostvaruje ono što navijači Ferrarija godinama priželjkuju. Vodeći čovjek u prvenstvu hladne glave ulazi u vikend Velike nagrade Emilije-Romagne.
“Italija je za nas uvijek nevjerojatna, stoga jedva čekam da budem tamo. Radimo izuzetno dobro od početka sezone, a ja takav tempo želim zadržati i ne pretjerivati za našu domaću utrku. Moramo pokušati upravljati razvojem na najbolji mogući način.”
“Na domaćem terenu je uvijek napeto. Prošle godine sam, primjerice, u Monzi imao napeto utrkivanje s Hamiltonom. U ovu utrku ulazim pokušavajući ne razmišljati o tome gdje smo. Iako će tribine izgledati posebno drugačije, s više crvene boje, pokušat ću se usredotočiti na svoj posao i ne razmišljati o poziciji u prvenstvu i lokaciji”, najavljuje Charles Leclerc.
Osim za Ferrari, utrka u Imoli će biti domaća i za AlphaTauri čija se tvornica nalazi u Faenzi, gradiću petnaestak kilometara udaljenoj od staze. Alphin AT03 je osvajao bodove u sve tri ovosezonske utrke, no vozači nisu ostvarivali onako visoke rezultate kao u prošloj sezoni. U nadolazeći vikend obojica vozača ulaze jako motivirani ostvariti najbolji ovosezonski rezultat.
“Bilo bi lijepo da u Imoli napravimo rezultatski iskorak. To je staza koja mi se jako sviđa. Za početak, staza se nalazi nadomak naše tvornice, stoga bismo mogli imati više navijača nego inače. Staza je tehnički vrlo zanimljiva s mnogo jedinstvenih zavoja. Uvijek sam sretan kada tamo vozim jer sam znao imati dobre rezultate.”
“Pretjecanje je prilično zeznuto jer je staza uska, pa će se biti važno usredotočiti na kvalifikacije u petak, a nakon toga se suočavate s dodatnim izazovom sprint utrke u subotu koja je još jedna prilika za osvajanje bodova”, motiviran je Pierre Gasly.
“Ovo će biti zanimljiv vikend jer dolazimo na domaću stazu, a prvi put ove sezone imamo sprint format. Prošle godine sam se brinuo za kvalifikacije u vikendima kad je sprint jer to znači da imamo samo jedan trening prije kvalifikacija. Sada se ipak osjećam samopouzdanije jer je Imola staza koju dobro poznajem budući da sam na njoj odvozio puno krugova.”
“Također, sada znam kako pristupiti sprintu i nadam se da ćemo završiti u bodovima. Već neko vrijeme živim u Italiji, stoga će mi ovo definitivno biti domaća utrka. Ne moram boraviti u hotelu već u svojoj kući koja je nadomak staze. To će mi omogućiti da se koncentriram na utrku”, rekao je Yuki Tsunoda.
U prve tri ovosezonske utrke najviše su nas zabavljali izvedbe Ferrarija i Red Bulla koji su se izmjenjivali na vrhu poretka utrka i kvalifikacija, no ipak, Mercedesov George Russell se nekako iz prikrajka i neočekivano prometnuo u drugog čovjeka prvenstva. Za mladog će Britanca nadolazeća Velika nagrada Emilije-Romagne biti vrlo izazovna. Russellov W13 možda ne plijeni pažnju svojim performansama na stazi, no George je u prve tri utrke pokazao smirenost i staloženost u nastupima, iskorištavao prilike koje su se pružale i vrijedno prikupljao bodove.
Iako u dosadašnjim utrkama nisu imali okršaje na stazi, Russell u ovaj trkaći vikend ulazi kao prvi pratitelj Charlesa Leclerca u poretku vozača. Mladi Britanac zasigurno neće tako lako nekome prepustiti drugo mjesto poretka, no Russell nije završio niti jednu od posljednje dvije utrke u Imoli, stoga će morati imati veliku fokusiranost tijekom čitavog vikenda.
2020. godine kada se F1 vratila na ovu stazu, Russell je kao vozač Williamsa neslavno napustio Imolu. U toj je utrci upisao „DNF“ nakon što se pod uvjetima sigurnosnog automobila, ničim izazvan zabio u zid. Iduće godine Russellov Williams je pokazao veliki napredak, pa je i Russell išao do samih granica. U tome je znao i pretjerati, pa je VN Emilije-Romagne 2021. završio sudarom s Mercedesom Valtterija Bottasa u 32. krugu. Kada se godinu kasnije osvrnuo na svoje ponašanje prema Bottasu koje je uslijedilo nakon tog sudara, Russell je znao da to nije bio njegov najsvjetliji trenutak u Formuli 1.
“Ako se osvrnem na to kako sam to riješio, vjerojatno bih se nasmijao samom sebi i rekao ‘što si to radio?’ izgledao sam kao idiot. Da budem iskren, na trenutak sam bio izgubio kontrolu”, Russell se osvrnuo na prošlogodišnji sudar s Bottasom.
Ovotjedna aktualnost je i povratak sprint utrke. Nakon što smo se prošle sezone upoznali s formatom sprint utrke i uopće s formatom trkaćeg vikenda koji sadrži sprint, ove će sezone ishod sprint utrke uveseliti veći broj vozača. Silverstone, Monza i Interlagos su bile tri stanice na kojima smo lani gledali sprint, a ove su sezone za tu namjenu određene Imola, Spielberg i ponovno Interlagos.
Prošle je sezone pobjednik sprint utrke zaslužio naslov pole sittera, osvajača pole pozicije. To je tada zasmetalo mnogima, a najglasniji su u tome bili Nijemci Sebastian Vettel i Nico Rosberg. To će, rekli su, kompromitirati povijesne rezultate budući da je disciplina sprint utrke novost.
“Pole poziciju zaslužuje onaj vozač koji odvozi najbrži krug na kvalifikacijama. U ovom jednom slučaju to neće puno utjecati, no budemo li imali desetak sprint utrka u budućnosti, to će se čudno odraziti na povijesne rezultate. To je nova disciplina koju nisu imali prije 50 godina, stoga više priliči da dodamo novi stupac statistici”, rekao je Sebastian Vettel prošle godine prije premijerne sprint utrke.
“Ovo definitivno nije ispravna odluka. Pole pozicija zaslužuje pripasti onome tko na kvalifikacijama napravi najbrže vrijeme. Ovo bi moglo potpuno ugroziti povijesne F1 statistike”, složio se Nico Rosberg.
I doista, čelništvo Formule 1 je uvažilo ove kritike, stoga će, kako bi se spriječile te povijesne anomalije, naslov osvajača pole pozicije ovog i svakog sljedećeg vikenda koji bude sadržavao sprint, pripasti vozaču koji najbrže vrijeme postavi u kvalifikacijama koje su na rasporedu u petak. Ta pole pozicija će mu omogućiti da sprint utrku starta s prvog startnog mjesta, a nije na odmet ponoviti da se startni poredak utrke formira prema rezultatima subotnjeg sprinta.
No, osim tih formalnih promjena, ovosezonske sprint utrke će vozačima donijeti veći „nagradni fond“, a to bi se moglo osjetiti u poretku prvenstva. Lani je važilo pravilo da vozač koji sprint utrku završi prvi, dobije tri boda, drugoplasirani dva, a treće plasirani jedan bod.
Ove su sezone ulozi povećani, stoga će vozač koji sprint utrku završi kao prvoplasirani na svoj bodovni konto upisati novih osam bodova, drugoplasirani sedam, trećeplasirani šest i tako redom do osmoplasiranog koji će zaslužiti jedan bod.
I još jedan kratki podsjetnik; Sprint utrke Formule 1 se voze sto kilometara. Prilikom sprint utrke vozači mogu birati na kojim gumama će startati i nemaju obvezu zaustaviti se u boksu, ali ako žele mogu to učiniti.
Spomenuta sprint utrka će utjecati i na raspolaganje gumama. Umjesto 13 kompleta guma, koliko je uobičajeno, ovog vikenda timovi će na raspolaganju imati 12 setova guma. Dva seta hard guma C2 smjese, četiri seta C3 mediuma i šest setova C4 soft guma bi trebalo biti sasvim dovoljno za sve sesije ovoga vikenda. Timovi će na raspolaganju imati i gume za mokre uvjete koje bi se po prognozama trebale pojaviti na stazi.
“Imola je oldschool staza. Izazovna je jer na njoj pretjecanje može biti nezgodno. Općenito govoreći, Imola je, kao i dosta staza u kalendaru, staza srednje težine za opterećenje guma. To znači da bismo mogli vidjeti malo manju evoluciju staze nego što smo navikli. Ovo su samo neki od čimbenika koje će timovi morati uzeti u obzir prilikom utvrđivanja strategije guma ovoga vikenda koji sadrži i sprint utrku”, rekao je Pirellijev Mario Isola.
Staza Enzo i Dino Ferrari je dugačka 4,9 kilometra, ima 19 zavoja, a na nedjeljnoj će utrci bolidi obići stazu 63 puta. Ova zavojita staza ima samo jednu DRS zonu i to na startno-ciljnom pravcu. Rekord kruga u utrci je 2020. godine postavio Lewis Hamilton, a iznosi 1:15.484.
Prvi slobodni trening je na rasporedu u petak u 13:30 sati, a istog dana u 17 sati voze se kvalifikacije.
Subota donosi drugi slobodni trening u 12:30 sati. Treći slobodni trening ovoga vikenda ne postoji već se u subotnjem popodnevnom terminu vozi sprint utrka koja će početi u 16:30 sati. Nedjeljna utrka za Veliku nagradu Emilije-Romagne počinje u 15:00 sati.
VN Emilije-Romagne, Imola (Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari), 22. - 24. travnja 2022. Petak 22. travnja 1. slobodni trening 13:30 Kvalifikacije 17:00 Subota 23. travnja 2. slobodni trening 12:30 Sprint 16:30 Nedjelja 24. travnja Utrka 15:00
Glasna atmosfera na tribinama, uzbuđenja koja počinju već u petak, sprint utrka i svi bodovi koje ona donosi, pa i mogućnost kiše u danima trkaćeg vikenda – sve su to preduvjeti za nezaboravni F1 vikend; Pozornica je spremna.
Objava Najava VN Emilije-Romagne: Nova mladost Imole pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic