Moramo si priznati, bila je to dosadna utrka u Meksiku. Indirektno se za to može okriviti Ferrari, ali i Mercedesova strategija. Možemo okriviti i Maxa, ali on i Red Bull postavljaju ljestvicu performansi koju ostali moraju dostići.
Start utrke je bio savršeno uredan, u utrci nije bilo potrebe za sigurnosnim automobilom, čak je i virtualni trajao vrlo kratko. Strategija s jednim ulaskom u boks bila je lako izvediva.
DOBITNICI
Daniel Ricciardo (uvjetno) – Vozač dana tu ti i tamo zablista još pokoji put prije neke, nazovimo je “polumirovine”, i podsjeti nas zašto ima vojsku obožavatelja. Kažemo uvjetno da je dobitnik jer mrlja nastupa u Meksiku svakako je kontakt s Yukijem Tsunodom. Izgledalo je to čak i gore nego Russellov t-bone Sainza na utrci u Austinu jer Ricciardo je u duelu s Yukijem ostavio dojam kao da baš i nije previše opterećen ishodom napada, tj. ako i on sam odustane radi sudara, neće se baš previše opterećivati.
Tsunoda gets squeezed by Ricciardo and bounced out of the race #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/uw8xRTrLFk
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Na kraju, Ricciardo je Yukija na kratko izbacio sa staze te je Japanac morao malo kasnije odustati iz utrke (došao je do boksa). Daniel je zasluženo dobio 10 sekundi kazne, ali je u nastavku odličnom vožnjom na mekanim gumama iza sebe ostavio oba Alpinea (glavne konkurente u poretku konstruktora). Bio je to Honey Badgerov “I’ll drive faster” pristup vožnji, a cijela situacija od kontakta s Yukijem i njegovog probijanja kroz poredak je u biti glavni highlight utrke.
McLaren – “Baš sada kada napokon imamo dobar tempo”, rekao je Ricciardo svojem inženjeru nakon saznanja o kazni s gore opisanim incidentom. Ricciardo i Norris su se “rastali” u strategijama u 31. krugu kada je Norris otišao po tvrdu komponentu guma, a Ricciardo je riskirao još velikih 13 krugova na mediumu kako bi prema kraju utrke na softu napravio proboj kroz poredak. Alonsov Alpine kasnije nije izdržao do kraja utrke, te im je sada McLaren dosta bliže u poretku konstruktora i borbi za 4. mjesto u poretku.
Max Verstappen – Opet utrka bez konkurencije, iako je u prvom dijelu to izgledalo malo teže pošto ga je Hamilton lako pratio na tvrđoj komponenti guma. Pomaknuo je rekord pobjeda u sezoni na 14 (za sada) i najveći broj osvojenih bodova u sezoni (416 za sada).
GUBITNICI
Ferrari – Skoro pa krug zaostatka za vodećim Maxom, znak je prilično loših performansi čiji uzrok je strah od poteškoća s komponentama turbo jedinice zbog visoke nadmorske visine (rjeđeg zraka). Upravo radi toga, u Ferrariju su odlučili voziti s blažom mapom rada pogonske jedinice.
Čvrsto peto i šesto mjesto se odmah nakon prvog kruga potvrdilo kao maksimum momčadi u utrci, a takvo nešto možda ni neće biti dovoljno do kraja sezone za obranu drugog mjesta u poretku od Mercedesa koji je pomalo sve bliže (ali ipak još dosta daleko) Red Bullu. Eventualno je Leclerc mogao biti ispred Sainza pa bi možda donekle lakše pratio Russella.
Mercedesova strategija – Rekli su u Mercedesu da će svakako nastojati pobijediti, bez obzira s kojim vozačem i koja će žrtva biti potrebna. Međutim, strategija im je bila potpuno suprotna od bilo kakvog rizika ili odvažnosti i to s obojicom vozača. Oba bolida bila su im stalno na tvrđoj komponenti guma od onih na oba Red Bulla. Dakle, čisto ziheraški pristup kao da je sezona 2020. kada je bolid mogao “pokriti” takvu strategiju.
Soft nisu ni probali (osim Russella za najbrži krug), iako je Lewis relativno lako na mediumu pratio Maxa na softu. Ovako su na kraju na najsporijoj gumi jednostavno čekali da Red Bull još jednom ode boks, a ostatak grida je vozio i preko 30 krugova na softu.
Htio je Russell pokušati produljiti vožnju do prvog ulaska u boks, ali niti to mu nije bilo odobreno jer su u Mercedesu bili uvjereni da će medium komponenta naglo pasti s performansama. Na kraju su i sami priznali da bi u ponovljenoj utrci startali na softu.
Aston Martin – Opet prilično loše performanse nakon nekoliko solidnih vikenda. Za brze i dugačke zavoje staze u Meksiku, AMR22 se očito ne može solidno podesiti. Vettel je možda malo i pretjerao sa skoro 40 guma na softu, a Lance Stroll je pak na mediumu kao najboljoj gumi u utrci odradio samo 17 krugova. Na kraju, daleko od bodova i iza Alfa Romea, kao glavnog konkurenta u poretku konstruktora.
Objava Dobitnici i gubitnici VN Meksiko Cityja pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic