Drugi slobodni trening na Velikoj nagradi Japana protekao je u znaku povremene kiše koja je remetila planove F1 vozačima i timovima. Uvjeti su se stalno mijenjali, nije bilo za vožnju s gumama za suho, a podloga nije bila niti dovoljno mokra za kišne gume.
O poretku na kraju treninga nema previše smisla pričati, ali spomenimo da je najbrži krug ostvario Oscar Piastri u McLarenu. Bio je pola sekunde brži od Lewisa Hamiltona u Mercedesu. No, mnogi vozači u sat vremena treninga uopće nisu vozili mjerene krugove, a neki nisu niti izlazili iz svojih garaža. Poput Maxa Verstappena, Sergija Pereza, Fernanda Alonsa i Georgea Russella.
TIJEK TRENINGA:
Drugi slobodni trening na Velikoj nagradi Japana započeo je u 8 sati po hrvatskom vremenu, no kad se na izlasku iz boksa upalilo zeleno svjetlo, nitko od vozača nije bio pretjerano zainteresiran. Razlog je kiša koja je povremeno padala između dva treninga, tako da su uvjeti na stazi bili prilično nezgodni. Podloga nije bila posve mokra da bi se vozilo na kišnim gumama, a u isto vrijeme bilo je prilično sklisko za vožnju na slickovima. Zbog toga mnogi vozači još nisu niti pomišljali na ulazak u bolid, već su u civilu pratili razvoj događaja iz svojih garaža.
FP2 GREEN LIGHT
The session has started but no drivers on track yet
Everyone’s keeping a close eye on the radar #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/sWdXrwjALz
— Formula 1 (@F1) April 5, 2024
Jedan od vozača znao je unaprijed da neće sudjelovati na drugom slobodnom treningu. Jasno, riječ je o Loganu Sargeantu koji je razbio svoj bolid pri izlijetanju sa staze na prvom treningu, a njegovi mehaničari nisu imali dovoljno vremena kako bi ga osposobili za nastup. Iz Williamsa su uoči vikenda potvrdili da nemaju rezervnu šasiju, no nadajmo se da će ipak nekako srediti Loganov bolid i da će Amerikanac sudjelovati u nastavku vikenda. S obzirom na to da nije vozio utrku u Australiji, bilo bi uistinu nevjerojatno da sada mora propustiti i japanski trkaći vikend.
Nakon 12 minuta, jedan od vozača konačno je odlučio isprobati uvjete na stazi. Bio je to Lewis Hamilton u Mercedesu na srednje tvrdim gumama. Međutim, njegova vožnja nije bila brza i nije dugo trajala. Britanac se brzo vratio u boks, dok je otprilike u isto vrijeme iz boksa na stazu izašao Daniel Ricciardo u bolidu RB-a. Australac nije vozio prvi trening jer je momčad priliku dala mladom Japancu Ayumuu Iwasi. Stoga, Ricciardo je želio skupiti prijeko potrebnu kilometražu na ovom drugom treningu, ali čim je izašao na stazu kiša je opet počela nešto jače padati. Prošlo je prvih 20 minuta treninga, a ponovno su svi bolidi bili u garažama i još uvijek na tablici rezultata nismo imali niti jedan pravi mjereni krug.
Oscar Piastri heads out on inters
“It’s not really that wet”#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/PVi9SRGaen
— Formula 1 (@F1) April 5, 2024
Zatišje na Suzuki potrajalo je još desetak minuta, a kiša je nastavila tek povremeno lagano padati. Kad je na semaforu ostalo još nešto više od pola sata do kraja treninga, prvi vozač koji je odlučio voziti na intermedijima bio je Oscar Piastri u McLarenu. Odradio je samo instalacijski krug pa ustanovio da ipak nije toliko mokro te se vratio u boks. Potom su na stazu izašla oba bolida RB-a i oba bolida Saubera, također na intermedijima, ali ekipa je Yukiju Tsunodi ubrzo javila kako se ne očekuje još kiše.
Ipak, Japanac je odlučio barem malo zabaviti okupljenu publiku. Odradio je mjereni krug i postavio vrijeme 1:42,304. Krug je kompletirao i Ricciardo, no bio je četiri sekunde sporiji. Sauberima se uvjeti nisu dopali pa su otišli natrag u boks, dok se RB-ovima na stazi za kratko pridružio jedini Williams u akciji na ovom treningu, s Alexom Albonom za volanom. Tsunoda je još malo ubrzao, novi najbrži krug bio je 1:40,946.
STOP THE CLOCK pic.twitter.com/uNClho6hfb
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) April 5, 2024
Do kraja treninga ostalo je samo 20 minuta, a ovakvi pokušaji vožnje dozlogrdili su Tsunodi i Ricciardu pa su skrenuli prema boksu. Još su dva izlaska na stazu obavili Guanyu Zhou i Valtteri Bottas, ali bez upisivanja mjerenog kruga. Četvrt sata do kraja, imali smo 12 vozača koji uopće nisu napuštali svoje garaže na ovom treningu, ne računajući Sargeanta.
Na samom kraju su sa softom pokušali voziti vozači Haasa, ali ustanovili su da je premokro za takvu avanturu. Albon je pak bio na stazi s intermedijima i rekao svom timu da su uvjeti dobri za prelazak na gume za suho. Za mjereni krug na softu odlučio se Piastri u McLarenu te je odvozio brži krug (1:39,105) od Tsunodinog. Još je popravio vrijeme na 1:36,862 u svom idućem krugu, a tada mu se na stazi pridružila još nekolicina vozača. Međutim, više nije bilo vremena za neku ozbiljniju akciju na stazi.
Piastri je s istekom vremena odradio posljednji brzi krug – 1:34,725. Hamilton je bio pola sekunde sporiji, a Charles Leclerc četiri sekunde sporiji na trećoj poziciji. U prvih pet ostali su Tsunoda i Ricciardo s onim ranijim krugovima na intermedijima.
U svakom slučaju, ovaj drugi slobodni trening na Velikoj nagradi Japana nije ponudio ono što se od njega očekivalo. Treći slobodni trening na rasporedu je u subotu u 4:30 ujutro po hrvatskom vremenu, dok će kvalifikacije početi u 8 sati. Prema vremenskim prognozama, ne treba sasvim isključiti mogućnost kiše tijekom vikenda.
Objava Jako malo akcije na drugom treningu u Japanu, kiša zadržala vozače u garažama pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak