Monza je 75. put ugostila utrku Svjetskog prvenstva Formule 1, a pobjedu na Velikoj nagradi Italije 2025. godine odnio je Max Verstappen u bolidu Red Bulla. Nizozemac se na početku utrke morao boriti protiv Landa Norrisa, no kasnije se odvojio i rutinski stigao do svoje 66. pobjede u karijeri.
McLarenovi vozači osvojili su drugo i treće mjesto. Norris je cijelo vrijeme bio ispred Piastrija, ali izgubio je drugo mjesto pred kraj utrke jer je momčad odradila jako lošu i sporu promjenu guma. Ipak, momčad iz Wokinga se uplela i tražila od Piastrija da propusti momčadskog kolegu. Tako je Norris završio drugi, a Piastri treći. Slijedili su Leclerc, Russell i Hamilton.
MAX VERSTAPPEN WINS THE ITALIAN GRAND PRIX!!
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/CDqeIUT1zv
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Tijek utrke:
U vrlo tijesnim kvalifikacijama najbolju startnu poziciju na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Italije osvojio je Max Verstappen u bolidu Red Bulla, nadmašivši McLarenov dvojac. Lando Norris osvojio je drugu, a Oscar Piastri treću startnu poziciju. Kraj Australca se u drugi startni red smjestio Charles Leclerc u Ferrariju, dok je treći red bio rezerviran za vozače Mercedesa.
Lewis Hamilton u kvalifikacijama je bio peti, ali zbog kazne zarađene na prethodnoj utrci, startao je s desete pozicije. Na startnom gridu bilo je 18 bolida, dok su Isack Hadjar i Pierre Gasly odlučili startati iz boksa nakon loših rezultata u kvalifikacijama.
Vremenski uvjeti u nedjeljno poslijepodne bili su vrlo dobri. Prepune tribine oko staze u Monzi bile su obasjane suncem. Temperatura zraka bila je 27, a temperatura staze kretala se oko 45 Celzijevih stupnjeva. Šanse za kišu tijekom utrke nije bilo. Što se odabira guma tiče, medium je bio na bolidima prvih 13 vozača na gridu te na Alpineu Franca Colapinta. Liam Lawson izabrao je soft, dok su na tvrđim gumama utrku započeli Albon, Ocon, Stroll, Hadjar i Gasly.
Prije nego je utrka uopće počela, zbog tehničkih problema Nico Hülkenberg završio je svoj nastup. Bio je prisiljen parkirati bolid u garažu.
Verstappen vs Norris
Watch the race start
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/iDjEiJhcg5
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Verstappen nije uspio odraditi start onako kako je želio. Norris je dobro krenuo i predstavljao je veliku prijetnju, a Nizozemac ga je malo usmjerio na travu pa onda zadržao prvu poziciju prolaskom preko prve šikane. Suci su već bili spremni otvoriti istragu koja bi gotovo sigurno završila kaznom za Verstappena, ali Red Bull je svom vozaču rekao da propusti Norrisa, što je Max i napravio na ulasku u drugi krug.
Iza leđa prve dvojice vodila se sjajna borba Piastrija i Leclerca za treću poziciju. Nekoliko su puta mijenjali mjesta u prvih par krugova, a Ferrarijev vozač u prvi je mah uspio dobiti tu borbu. Russell je bio peti, dok je njegov timski kolega jako loše startao i izgubio četiri pozicije.
Verstappen round the outside
Unbelievable battling at the front as the Dutchman retakes the lead!
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/hREmJQcsy0
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Na ulasku u četvrti krug Verstappen je na kraju startno-ciljnog pravca uspio prestići Norrisa, a dva kruga kasnije Piastri se konačno uspio riješiti Leclerca pa krenuti za svojim timskim kolegom. Bortoleto se uspio probiti ispred Alonsa, ali iz pozadine je dojurio Hamilton pa u razmaku od dva kruga prestigao obojicu i došao do šestog mjesta.
Nakon prvih deset krugova poredak prve desetorice bio je: Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Hamilton, Bortoleto, Alonso, Tsunoda, Antonelli. Kaznu od pet sekundi dobio je Ocon jer je izgurao Strolla sa staze u njihovom međusobnom dvoboju za 14. poziciju.
Stroll is forced off track by Ocon on Lap 2
Stewards have handed the Haas driver a five-second time penalty
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/NSiwwyGlQU
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Verstappen je uspio pobjeći Norrisu na tri i pol sekunde, dok je Piastri bio oko pet sekundi iza momčadskog kolege. U gornjem dijelu poretka najnapetije je bilo u borbi za četvrtu poziciju jer je Russell uz pomoć DRS-a stiskao Leclerca, a približavao im se i Hamilton. Uslijedio je mirniji period utrke u kojem se nije previše toga događalo. Razmaci među prvom trojicom povećavali su se iz kruga u krug, a nije se zaoštrila niti spomenuta bitka za treće mjesto.
Antonelli je u 18. krugu uspio vratiti jednu od četiri pozicije izgubljene na startu. U dvoboju za deveto mjesto prestigao je Tsunodu. Ubrzo nakon toga Red Bull je pozvao Japanca u boks na promjenu guma. Kad se vratio na stazu, našao se iza dvojice vozača koji su već bili u boksu, Lawsona i Bearmana, tako da je njegova utrke krenula krivim pravcem.
Here’s the moment Kimi got past Yuki
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/ENEgMQpJ6I
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Bortoleto i Alonso ušli su u boks jedan iza drugoga, a Španjolac je zahvaljujući dobrom radu Aston Martinovih mehaničara uspio prestići Brazilca. Još se i Lawson uspio ugurati između njih dvojice, ali Bortoleto je brzo prestigao Novozelanđanina na stazi.
Do 25. kruga Verstappen je izgradio prednost veću od šest sekundi, a Piastri je bio još šest sekundi iza momčadskog kolege. Šest sekundi zaostajao je Leclerc za Piastrijem, Russell je bio tri, a Hamilton pet sekundi iza monegaškog vozača. Taj 25. krug bio je posljednji za Alonsa, kojeg je opet zadesio peh. Na izlasku iz Variante Ascari došlo je do oštećenja ovjesa i Španjolac je morao odustati.
Dramatic footage of Alonso’s suspension failure
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/LVa6NuDuDf
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Bivši momčadski kolege, Tsunoda i Lawson, nastavili su svoju bitku pa su u 29. krugu imali prebliski susret u drugoj šikani. U gornjem dijelu poretka Mercedesovi su vozači prvi odradili promjenu guma, a Antonelli se usput uspio probiti ispred Bortoleta. Za to vrijeme, vozači McLarena razgovarali su sa svojim trkaćim inženjerima o tome koliko još mogu produljiti prvi stint na mediumu.
Leclerc je u boks otišao u 34. krugu pa se i on na stazu vratio s tvrđim gumama na bolidu. Bez obzira na činjenicu da je Russell bio u boksu šest krugova ranije, nije se uspio niti približiti Leclercu da bi ga eventualno ugrozio nakon promjene guma. Britanac se morao probijati kraj vozača koji su još uvijek vozili na tvrđim gumama s kojima su startali, Ocona i Strolla.
Verstappen je odradio 37 krugova na mediumu i onda konačno otišao u boks. Njegov izbor za završnicu utrke bile su tvrđe gume, a na stazu se vratio iza Norrisa i Piastrija. Hamilton je išao u boks u 39. krugu, također zamijenivši medium za hard. Čekao se još ulazak McLarenovih vozača, koji su s inženjerima razgovarali o opciji prelaska na mekše gume.
U 41. krugu McLaren je umalo dobio jackpot. Došlo je do sudara između Bearmana i Sainza na ulasku u drugu šikanu, ali obojica su nastavili s vožnjom, tako da ipak nije bilo posla za vozača sigurnosnog automobila. Sainz je napadao s vanjske strane, Bearman nije popuštao i sudar je bio neizbježan. Suci su krivca našli u vozaču Haasa te mu dodijelili kaznene sekunde. No, bodova ionako nije bilo niti za jednoga.
Here’s how Sainz and Bearman got themselves in a spin
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/TZL3zViEN7
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Degradacija guma bila je daleko manja od očekivane, tako da su Norris i Piastri ušli u zadnjih deset krugova na istom mediumu s kojim su startali. Australac je uspio smanjiti zaostatak na tri i pol sekunde, pokušavajući stvoriti pritisak timskom kolegi. Dogovor je bio da Piastri prvi odradi promjenu guma, što je on i učinio u 46. krugu, a Norris u 47.
Međutim, Norrisovo zaustavljanje u boksu nije prošlo dobro i Britanac je stajao više od pet sekundi. Verstappen se vratio na prvu poziciju, Piastri je došao na drugu, a Norris je bio treći. Slijedili su Leclerc, Russell i Hamilton.
Vodstvo McLarena se uplelo i tražilo od Piastrija da vrati poziciju Norrisu, što je Australac i napravio, iako je izrazio neslaganje. Momčad im je onda dala slobodne ruke za utrkivanje u preostala četiri kruga, ali Oscar nije uspio napasti i promjena u poretku više nije bilo. Verstappen je imao gotovo 20 sekundi prednosti na vrhu, Norris je osvojio drugo, a Piastri treće mjesto.
Ferrari je domaću utrku završio osvajanjem četvrtog i šestog mjesta, a između Leclerca i Hamiltona završio je Russell u Mercedesu. Albon je prelaskom s harda na medium došao u priliku lijepim manevrom prestići Antonellija za sedmu poziciju. Mladi Talijan još je dobio pet sekundi kazne pa je pao iza Bortoleta i završio deveti, a zadnji bod uzeo je Hadjar. Sainz je bio manje od sekunde iza Hadjara pa može itekako žaliti zbog sudara s Bearmanom koji ga je koštao osvajanja bodova.
Iduća utrka je Velika nagrada Azerbajdžana za dva tjedna.
Objava Verstappen u Monzi stigao do treće pobjede u sezoni, McLaren zeznuo Norrisov boks pa mu vratio poziciju pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak