Nakon zanimljivih rješenja viđenih na bolidu ususret početku sezone, momčad iz Grovea na kraju je ipak razočarala performansama. Trebalo je to biti barem tijesno s Haasom, ali na kraju nije bilo tijesno ni s neočekivano predzadnjim AlphaTaurijem. 

WILLIAMS RACING

Pobjede: 0

Postolja: 0

Bodovi: 8 – Albon 4, Latifi 2, De Vries 2

Mjesto u poretku konstruktora: 10.

Izvor: williamsf1.com

Nažalost, i s ovom sezonom momčad Williams je nastavila svoj put daleko od bijega s dna poretka. Već na samom početku sezone, nakon dvije utrke, bilo je sve jasnije da većeg pomaka neće biti. Bolid FW44 je imao neke zanimljivosti na bočnim dijelovima bolida, ali je također bio pogođen zloglasnim poskakivanjem. Nedostajalo je i potisne sile, kao i optimalne temperature u gumama.

Alex Albon je nešto opuštenije ušao u sezonu. Na otvaranju sezone u Bahreinu bilo je borbe čak i s McLarenima pa je uslijedila teška Saudijska Arabija. Prvi bodovi osvojeni su u Australiji, ponajviše zahvaljujući ludoj strategiji s Albonom koji je odradio samo jedno zaustavljanje u boks i to ono obavezno – u posljednjem krugu. U Miamiju je bolid nakon finog podešavanja ipak malo proradio i Albon uzima odlično 9. mjesto.

Mala europska turneja nije donijela neke rezultate. Slijedi solidan kvalifikacijski rezultat Latifija koji je startao s 10. pozicije u Silverstoneu, nakon što se odlično snašao u miješanim uvjetima na stazi. Albon je na startu te utrke nažalost doživio težak sudar, ali se ubrzo saznalo da je s njim sve u redu. Tako u Belgiji Alex ponovo dolazi do bodova. Start s odličnog šestog mjesta, doduše zbog kazni za druge vozače, ali kvalifikacije su bile odlične (9. mjesto), Albon je pretvorio u solidno 10. mjesto i 1 bod. Dobar rezultat Tajlanđanina nakon friško potpisanog produljenja ugovora s momčadi.

Izvor: williamsf1.com

Slijede novi zdravstveni problemi za Albona koji propušta VN Italije, a zamijenio ga je tada još Mercedesov vozač Nyck de Vries. Nizozemac također iskorištava kazne drugih vozača na startu utrke i kreće s odličnog osmog mjesta. Pretočio je to na kraju u solidno deveto mjesto i nova dva boda za momčad. Takva izvedba je itekako oduševila Red Bullov tabor i Nyck od sljedeće sezone vozi za AlphaTauri.

Ususret VN Singapura saznalo se da Latifi od sljedeće sezone prekida suradnju s momčadi, a zamjena mu tada još nije bila poznata. Teško da je Nicky i nešto drugo očekivao, ali za kraj je počastio momčad s odličnom vožnjom u Suzuki. Bila je to iznimno teška utrka u teškim uvjetima, a Kanađanin se odlično snašao te je s posljednjeg startnog mjesta došao na kraju do devetog u utrci i uzeo sebi jedine bodove ove sezone – posljednje ovosezonske i za momčad.

Dolaskom karavane u SAD, pojačale su se priče o novom domaćem vozaču koji bi trebao zamijeniti Latifija. Nakon finala sezone i prikupljanja dovoljno bodova za superlicencu, Logan Sargeant iz omladinskog momčadskog pogona predstavljen je kao novi momčadski kolega Alexa Albona.

Izvor: williamsf1.com

Gledajući u odnosu na ljetnu pauzu, većih promjena u vozačkim performansama nije bilo. Albon je utrke završavao uglavnom blizu bodova, a Latifi već klasično prema začelju. Nije na kraju teško zaključiti kako je Albon unatoč izbivanju iz sporta s lakoćom bio brži od uigranog Latifija. I dok je lako odmah kritizirati Nickya jer ne vozi na razini jednog Formula 1 vozača, Latifi je pored novaca donosio stabilnost i jednostavnost donošenja odluka unutar momčadi. Šef momčadi Jost Capito ipak je morao vagnuti što mu donosi veću vrijednost momčadi, a potreba za boljim rezultatima je napokon prevagnula pa ostaje za vidjeti što mladi Amerikanac može pružiti momčadi u bijeg sa začelja poretka.

Kako smo spomenuli i za vrijeme ljetne stanke, novi tehnički direktor momčadi očito još nije stigao imati dovoljno utjecaja na ovogodišnji bolid. François-Xavier, skraćeno i od milja FX, treba zajedno s Jostom od novih vlasnika tražiti da momčad iz godine u godinu još pomalo “podigne igru” jer konkurencija koja je ove godine bila s lakoćom brža od njih uvelike gradi nova postrojenja i tvornice.

Priča se već neko vrijeme o Capitovoj željenoj neovisnosti momčadi. To bi vrlo vjerojatno podrazumijevalo raskid suradnje s Mercedesom koja očito ima nekih uvjeta i ograničenja i eventualni povratak na Renault. Doduše, nakon propadanja suradnje između Red Bulla i Porschea, možda upravo u njemačkom proizvođaču leže neka nova vremena za Williams.

Objava Analiza momčadi sezone 2022. – Williams pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic