Očekivano, vodstvo Saubera odlučilo se za potpuni zaokret u pogledu vozačke postave za 2025. Bottas i Zhou uskoro će postati bivši vozači švicarske momčadi, a na njihovo mjesto doći će Hülkenberg i novak Bortoleto.
Buran je dan iza Saubera i njegovih djelatnika. Prvo je objavljen rastanak s dosadašnjim vozačkim parom po završetku aktualne sezone, a nakon toga i potpis ugovora s Gabrielom Bortoletom, koji će uz Nica Hülkenberga činiti vozaču postavu momčadi iz Hinwila u 2025. godini.
Valtteri Bottas i Guanyu Zhou ostaju tako bez posla u Sauberu, ali i bez mjesta općenito u Formuli 1. I dok Kinez nekako nije ni bio u ozbiljnim kombinacijama za iduću sezonu, prema riječima Mattije Binotta, ozbiljno se razmišljalo o nastavku suradnje s Bottasom.
“Izražavamo najveću zahvalnost Valtteriju za prethodne tri zajedničke godine. On je bio utjelovljenje profesionalizma, koristeći svoje bogato iskustvo u svrhu razvoja momčadi. Valtterijeva predanost i pristup bili su izuzetno vrijedni tijekom ključnog razdoblja u našoj prošlosti, a uspomene na ove godine ostat će s nama još dugo vremena. U razmatranjima vezanim za našu vozačku postavu u nadolazećim sezonama, Valtteri je neupitno bio ključni kandidat.”
“Međutim, odluka je morala biti donesena. Nakon otvorenih i konstruktivnih razgovora, zajednički smo zaključili da konačni uvjeti nisu mogli biti ispunjeni, tako da smo se složili kako je vrijeme za rastanak. Valtteriju će vrata u Hinwilu uvijek biti otvorena”, poručio je Mattia Binotto u ime Sauber Motorsporta.
Bottas je na kraju 2021. napustio redove Mercedesa i skrasio se u momčadi Alfa Romeo Racing. Prva sezona bila je dosta uspješna. Finac je 2022. skupio čak 49 bodova i završio deseti u poretku vozača, dok je 2023. bila dosta slabija s deset bodova i 15. mjestom.
Međutim, čak i to iz današnje perspektive izgleda sasvim u redu. Povratkom imena Sauber, švicarska momčad sasvim je potonula u poretku Formule 1. U cijeloj ovoj sezoni, a do sada je održana 21 utrka, Bottas i Zhou nisu osvojili niti bod. Iduće sezone Sauber će još uvijek biti Sauber, prije nego 2026. postane Audijeva tvornička momčad.
Prema toj tranziciji momčad ipak kreće s novom vozačkom postavom, miksom iskustva i mladosti, što definitivno predstavljaju Hülkenberg i Bortoleto. Pred Bottasom su još tri utrke pa – oproštaj.
“Situacija poput ove nikad nije jednostavna ni za koga. Nakon dobrih i detaljnih razgovora u prošlim tjednima, shvatili smo da uvjeti za zajedničko razvijanje ovog projekta nisu zadovoljeni. Ove prošle godine s momčadi predstavljaju nevjerojatno putovanje, puno rasta, izazova i nezaboravnih trenutaka. Zahvalan sam svima na zajedničkim iskustvima, kao i na povjerenju i podršci koju sam osjećao na svakom koraku.”
“Iako je vrijeme za krenuti dalje, ja ću uvijek nositi dio ove momčadi sa sobom. Veseli me vidjeti što budućnost nosi za obje strane”, izjavio je finski vozač.
U Formuli 1 Valtteri se počeo natjecati 2013. godine. Bio je član Williamsa sve do 2017. kad je preselio u Mercedes, nakon naprasnog odlaska u mirovinu Nica Rosberga. Do sada je skupio 243 starta u elitnom natjecanju, a bude li sve u redu u završnici sezone, doći će do brojke od 246 startova. Ima deset pobjeda, 20 najboljih startnih pozicija i čak 67 plasmana na postolje.
Naravno, većinu tih uspjeha ostvario je vozeći za Mercedes u eri dominacije njemačke momčadi. Kako piše Motorsport.com, moguće je da Valtteri ostane dio Formule 1, barem djelomično. Naime, u tijeku su razgovori baš s Mercedesom, o ulozi rezervnog vozača.
Tko zna, možda bi mogao ponoviti put vozača koji ga nasljeđuje u Sauberu. Hülkenberg je nakon odlaska iz Renaulta krajem 2019. prihvatio ulogu rezervnog vozača Racing Pointa/Aston Martina, a onda se 2023. vratio u ulogu stalnog vozača momčadi Haas. Dobrim vožnjama došao je do mjesta u Sauberu, pa će to biti Audi… Kao i u slučaju mladog, vrlo perspektivnog Bortoleta. Lanjskog prvaka Formule 3, a moguće i Formule 2 za nekoliko tjedana.
Objava Bottas o odlasku iz Saubera: Dio ove momčadi uvijek ću nositi sa sobom pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak