Prve četiri utrke u sezoni Svjetskog prvenstva Formule 1 ostale su iza nas i vrijeme je za prvu konkretniju debatu na osnovu viđenoga…

Start sezone bio je fantastičan. Toliko su utrke u Bahreinu i Imoli bile uzbudljive i atraktivne, da su neki nakon toga dvostruki program na Pirinejskom poluotoku proglasili dosadnjikavim, a zapravo smo na svim stazama gledali dobre, zanimljive i većinom neizvjesne utrke. Tako da, žaliti se ne trebamo.

U svim dijelovima poretka vode se velike bitke. Od momčadi koje iz utrke u utrku pokušavaju ušićariti poneki bod, preko velikih borbi McLarenovih i Ferrarijevih vozača za status treće momčadi u prvenstvu pa do bitke koja nas je apsolutno najviše zaintrigirala. Riječ je, naravno, o dvoboju Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, odnosno odmjeravanju snaga Mercedesa i Red Bulla za naslov prvaka.

U nastavku pročitajte razmišljanja naše uredničke ekipe o svemu onome što smo vidjeli do sada u 2021. Vozačima i momčadima koji su ih ugodno ili neugodno iznenadili, te naravno – što očekuju od nastavka borbe za naslov prvaka.

Lewis Hamilton vs Max Verstappen, Imola (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

Četiri utrke, četiri međusobna okršaja kandidata za naslov. Hamilton vodi 3-1, no i on i Verstappen proživljavaju najbolji start sezone u svojim karijerama. Što očekujete od pretendenata na titulu u nastavku sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Iako bi volio da napokon imamo borbu za sam vrh do kraja prvenstva i utrke u Abu Dhabiju, smatram da je Hamilton veliki favorit za još jedan naslov u nizu. Oba dva vozača su na svojem vrhuncu i izvlače maksimum iz bolida(što se ne može reći za njihove momčadske kolege), ali ipak je Mercedes trenutno bolji i brži bolid te ne vjerujem da Red Bull može i hoće uložiti dodatna sredstva u neki veći razvoj bolida kada nam dogodine slijedi velika promjena pravila.

Igor Vukajlović: Očekujem, nažalost, da će ipak takva pozitivna tenzija negdje “puknuti”. Dakle, doći će do sudara i odustajanja. Pretpostavka je da će to ipak prvi napraviti Max (pogriješiti), iako izgleda jako zrelo ove godine. Lewis nema što tu posebno dokazivati, više mu je potrebna pametna vožnja nego brza.

Mia Lešić: Očekujem borbu iz utrke u utrku i nadam se kako će Max zadržati fokus i priključak za Hamiltonom. Iako mislim da će Hamilton ipak doma ponijeti još jedan naslov svjetskog prvaka, nadam se da će borba otići do samog kraja sezone. Ovo je sezona kad Lewis konačno ima ozbiljnu  konkurenciju, no mislim kako će ipak Lewis smirenije proći kroz sezonu od Maxa i napraviti manje pogrešaka, što će u konačnici i presuditi.

Luka Tunjić: Nakon samo četiri utrke u sezoni teško je donositi bilo kakve zaključke koji obuhvaćaju ostatak sezone. U sportu je normalan “recency bias”, odnosno dodaje se dodatan značaj onome što se nedavno dogodilo. Lewis je vezao dvije pobjede, a Mercedes u dosadašnjem dijelu sezone taktički tuče Red Bull. Uz bržeg Pereza i kvalitetniji pit wall Red Bull može uzvratiti udarac prvacima.  Sjetimo se i da je Britanac iskoristio jokera na Imoli kada je bila crvena zastava. Lewisu dajem prednost, ali Max definitivno ima šansu, barem za sad. Da budeš najbolji moraš savladati najboljeg – mislim da Red Bull i Max trenutno upoznaju koliko je to zapravo teško.

Tomislav Radić: Njihova borba će se nastaviti. Bit će staza koje više odgovaraju Mercedesu, neke će više odgovarati Red Bullu, a na kraju će odlučiti konstantnost. Max će gristi, Lewis će taktizirati, i koji god na kraju bude prvak bit će zasluženo prvak. Obojica su vrhunski vozači te bi volio vidjeti odluku o prvaku u zadnjoj utrci.

Žestoke bitke Ferrarija i McLarena gledamo od prve utrke sezone (Photo by Charles Coates / LAT Images)

Borba za treće mjesto vodit će se ove godine između dvije ekipe – McLarena i Ferrarija, a nema one famozne ‘sredine poretka’ s pet ili čak šest ekipa. Kome dajete prednost, narančastima ili crvenima?

Lovro Pernjak-Grbac: To će ponajviše ovisiti o Norrisu i Leclercu koji su trenutno ipak jedno koplje više nego kolege koji se još nisu adaptirali na nove bolide. Ipak, dao bih prednost Ferrariju koji može u kvalifikacijama izvući ‘nešto više’ u odnosu na McLaren, a zbog teških pretjecanja na većini staza pozicija na stazi može biti ključna. I u ovom slučaju bi volio da se borba između ove dvije momčadi vodi sve do utrke u Abu Dhabiju i to tako da sva 4 vozača budu u (barem približno) jednakoj formi.

Igor Vukajlović: Mislim da će ovaj dvoboj u ovom slučaju prema kraju sezone ipak odlučiti resursi, tj. momčad koja si više toga može priuštiti u smislu istovremenog rada na ovoj i sljedećoj sezoni. Sukladno tome, Ferrari bi s Leclercom trebao biti češće na podiju od Norrisa. Sainz se pak bolje prilagođava od Ricciarda u novom bolidu. Kako god, neka borba potraje do zadnje utrke.

Mia Lešić: Ja ipak blagu prednost dajem narančastima. Jasno je kako će glavne uloge u borbi za treće mjesto igrati Leclerc i Norris, no zlata vrijedi svaki bod koji donesu i novopridošli vozači. Vjerujem da će samo pitanje dana kad će se Ricciardo udobno smjestiti u svom bolidu i kad ćemo gledati izvedbe na kakve smo naviknuli od njega. Kao i kolege, nadam se da će borba trajati do samog kraja sezone.

Luka Tunjić: Ja ipak smatram da je u ovoj priči najbitnija karika zapravo Daniel Ricciardo. Vjerujem da je više manje sve rečeno u vezi Leclerca i Norrisa koji su fenomenalni. Ricciardo je profilirani vozač koji je u karijeri 31. put stao na postolje, više od preostalih vozača te dvije momčadi. Ove sezone bilo je izuzetno malo vremena za testiranje što se odražava na formu svih vozača koji su sjeli u novi bolid. Očekujem sve boljeg Australca koji je u Španjolskoj završio šesti.

Tomislav Radić: McLaren je trenutno u prednosti, ali Ferrari je isto blizu. Na kraju će presuditi marljivo skupljanje bodova, a presudit će Ricciardo i Sainz – novi vozači u ekipama. Obje ekipe kompletno odrađuju odličan posao i uživat ćemo u borbi do kraja sezone.

Jedan od vozača koji prolaze težak proces prilagodbe na novu momčad – Sebastian Vettel u Aston Martinu

Vozači koji su zimus mijenjali momčadi zasad se nisu proslavili. Čemu to pripisujete i od koga očekujete najbržu prilagodbu te početak ostvarivanja boljih rezultata u skoroj budućnosti?

Lovro Pernjak-Grbac: Nisu se nikako proslavili, čak bi rekao da su i razočarali na neki način. Ponajviše tu mislim na Ricciarda, Sainza i Pereza. Recimo od Sainza sam očekivao puno bržu prilagodbu s obzirom na to da je u prošlosti promijenio priličan broj momčadi, ali za sada ipak ne može parirati Leclercu. Ricciardo je pomalo počeo hvatati ‘konce’ te uz Sainza je definitivno pokazao poboljšanje u odnosu na početak sezone. A najveće razočaranje je Perez od kojeg se očekivalo da ‘puše za vrat’ barem Bottasu, a on je otprilike na razini rezultata koje je postizao Albon – blago rečeno, katastrofa. Vjerujem da će Ricciardo i Sainz uskoro doći na potrebnu razinu, ali za Pereza nisam toliko uvjeren. Vettel je praktički samo nastavio loš niz od prošle godine, ali i za njega se nadam da bi uskoro mogao doći do razine Strolla.

Igor Vukajlović: Rekao bi da iza svega stoji ravnodušnost koja inače prati cijelu ovu sezonu. Ova će se za te “novake” fino iskoristiti za prilagodbu i uigravanje s ekipom kako bi sljedeća sezona s novim pravilima mogla polučiti ozbiljnije rezultate. Ovako gledajući, najviše je razočarao Perez koji itekako fali u odlučivanju naslova prvaka. Zatim, Ricciardo se čini previše mlak, pa i spor (uplašen?). Sainz je najbolji od “novih”. Za Vettela sumnjam da će ikad više uloviti brzinu ovih vozača, a Alonso bi tek sljedeće godine mogao uzeti koji podij.

Mia Lešić: Iako se najveća pompa digla oko dolaska Pereza u Red Bull, on nikako ne djeluje kao da vozi isti bolid kao i Max Verstappen. Max od prvog dana puše za vrat Mercedesima, a Pereza nema nigdje ni blizu. Perez je svakako prešao u bolji bolid u odnosu na onaj koji je vozio prošle godine, pa će bilo za očekivati da će se upravo on najbrže navići na svoj novi bolid, što zapravo i nismo vidjeli. U čemu je problem kod svih vozača koji su mijenjali momčadi, teško je reći, možda im je fokus već na idućoj sezoni, no nekako je prerano za dići ruke od tekuće. Ricciardo i Sainz moraju čim prije naći pravu formu  i smjestiti se u svoje nove bolide, ako žele doprinijeti momčadima u osvajanju što boljih konstruktorskih rezultata. Od ostalih, Vettel djeluje nezainteresirano kao i prošle godine, i mislim da bi možda bilo bolje da se okrene nekim drugim pothvatima u karijeri, dok je Alonso pri povratku u Formulu 1 jasno rekao kako je ova sezona priprema za iduću i kako tek iduće godine od njega i njegove momčadi možemo očekivati neke bolje rezultate.

Luka Tunjić: Očigledno je da se novopridošlice još teže snalaze zbog nedostatka kilometraže u novim bolidima. Uzmimo momčad Alpinea za primjer – Ricciardo je 2019. bio izjednačen s Nicom Hülkenbergom kroz 17. utrka u sezoni. Esteban Ocon je bio osjetno lošiji od Ricciarda lani, a sada dominira Alonsom koji i sam priznaje da godine ne smiju biti izgovor. Vjerujem da se isplati jedino brinuti oko Sergija Pereza, ne zato što sumnjam da može bolje, već zato što je za razliku od ostalih vozača potpisao jednogodišnji ugovor i od njega se očekuje sad i odmah da bude koristan na stazi. Teška pozicija za Meksikanca koji još nije našao zajednički jezik s RB16. Ostali su ionako više okrenuti budućnosti, Vettel, Alonso i Sainz potpisani su kao dugogodišnji projekti momčadi koje okreću novo poglavlje. Da mogu bolje – mogu. Vjerujem da i budu.

Tomislav Radić: Kratka testiranja, ograničenja u razvoju, sve je to kumovalo težoj prilagodbi vozača u novim sredinama. Nekako mi djeluje da se najbrže (donekle) prilagodio Sainz, ali to se može pripisati svim onim testiranjima na Fioranu. On mi je ostavio najbolji dojam od svih vozača koji su promijenili ekipe, a najviše me razočarao Vettel. Nikako da ga konačno krene i početi osvajati bodove i pobjeđivati Strolla.

Esteban Ocon, vozač koji je mnoge ugodno iznenadio na početku sezone

Koji vozač i koja momčad su vam do sada ugodno iznenađenje sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Esteban Ocon je zasigurno jedan od vozača koji je svojim vožnjama skrenuo pažnju na sebe odličnim vožnjama i ‘mazanjem’ Fernanda Alonsa u svakom pogledu trkaćeg vikenda. Osim njega, istaknuo bih Landa Norrisa koji je nakon odlaska Sainza u Ferrari postao ‘prva violina’ McLarena i to povjerenje je višestruko opravdao. Vidi se da je od 2019. napredovao te je trenutno zasigurno jedan od kvalitetnijih vozača na gridu. Od momčadi mogu izdvojiti ponajviše Ferrari koji je neočekivano napravio veliki korak naprijed. Gore od prošle sezone nisu definitivno mogli, ali ravnopravnu borbu za treće mjesto već na početku sezone zasigurno nisam očekivao.

Igor Vukajlović: Na prvu je to bio Yuki Tsunoda, ali upravo nedavno ponašanje na VN Španjolske splasnulo je dojam. Esteban Ocon je za sada odličan i nisam ga očekivao boljeg od Alonsa. Ugodno je iznenadila i zrelost Micka Schumachera. Od momčadi se veselim napretku Alpinea. Zvuči snobovski, ali oni su realno jedini koji se (sljedeće godine) mogu pridružiti borbi u vrhu poretka.

Mia Lešić: Očekivala sam kako će se Fernando bolje i brže vratiti u formu, pa s tim u vezi moram priznati da me malo iznenađuje što je Ocon redovno bolji od starijeg kolege. Možda su godine izbivanja uzele danak, ali Ocon je Alonsa dočekao kao i ostali dečki koji su dobili nove momčadske kolege i kroči kroz prvi dio sezone puno uspješnije. Od momčadi, sviđa mi se što Alpine predvodi donji dio poretka, iako sam se nadala da će to biti još bolje.

Luka Tunjić: Lak odabir bio bi Esteban Ocon ili Lando Norris, međutim meni je najugodnije iznenađenje sedmerostruki svjetski prvak – Lewis Hamilton. 98 pobjeda, 100 pole pozicija i 169 postolja, a on iz vikenda iz vikend pronalazi svoju najbolju formu i spreman je na svaki izazov. Da, i dalje vozi vrlo brzi Mercedes, no ne smijemo zanemariti koliko je uistinu zahtjevno biti toliko konstantan. Divim se kako se Lewis hrva protiv Verstappena koji je nevjerojatan i gladan uspjeha.

Tomislav Radić: Lando Norris. Jedini osvajač postolja pored Hamiltona, Bottasa i Verstappena, odlično vozi i osvaja bodove te predvodi McLaren. A od ekipa se izdvajaju Mercedes i Red Bull. Očekujem uzbudljivu borbu do kraja sezone. Red Bull je napravio veliki korak naprijed u odnosu na prošlu sezonu i postali su velika konkurencija Mercedesu.

Track limits – jedna od top tema sezone do sada (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

Po vašem mišljenju koja je top priča uvodnog dijela sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Bez dileme incident Bottasa i Russella u Imoli. Taj događaj je u Mercedes/Williams obitelj unio zasigurno malo nervoze, a Bottasov tempo koji je bio na razini Williamsa je vrlo vjerojatno već sada otpisao scenarij u kojem Finac ostaje u momčadi Mercedesa i nakon ove sezone.

Igor Vukajlović: Sudačke odluke koje to ne bi trebale biti (glavna priča). Iako postane jasno kako i zašto su pravila bila određena tijekom vikenda i da se u Red Bull mogu “pokriti ušima” za sada nakon svega, jednostavno se treba nešto napraviti da se o pravilima uopće ne priča, makar bilo i nekoliko crnih zastava.

Mia Lešić: S pravom je u prvom dijelu sezone najviše medijskih stupaca ispunio incident Bottasa i Russella u Imoli, pa onda Russellovo ispričavanje i sve što je uslijedilo poslije. Sve je to uzrokovalo i da se počne pričati kako je Mercedes upravo Bottasa tijekom sezone zamijeniti Russellom, što je Bottas prokomentirao na ne baš pristojan način, no čak i ako ostane do kraja sezone, mislim da su mu male šanse da ostane u momčadi u budućnosti.

Luka Tunjić: Uspon Ferrarija! Nisu pobjede i postolja što je ultimativni cilj za najprestižniju momčad svih vremena, ali je ogroman korak u naprijed u godini gdje je razvoj bolida bio znatno ograničen. Malo tko je imao hrabrosti očekivati mnogo od njih nakon poražavajuće 2020., ali Ferrari se izvadio iz problema u kojima se, realno, nikada nisu trebali naći. Fantastična je konkurencija između McLarena i njih ovu sezonu.

Tomislav Radić: Kontroverze oko limita staza. Nedosljednost u provedbi pravila izludila je navijače. Ili to primjenjivati na svaki zavoj, ili totalno odbaciti sve oko toga, ili postaviti na rubove stari klasični šljunak pa tko preživi pričat će.

Valtteri Bottas, jedan od vozača iz kruga “neugodnih iznenađenja” (Photo: Wolfgang Wilhelm)

Najveće razočaranje u 2021. do sada?

Lovro Pernjak-Grbac: Smatram da su podjednako razočarali i Valtteri Bottas i Sergio Perez. Prvi jer ne može nikako pratiti tempo Lewisa Hamiltona i mislim da ove godine ni Toto Wolff neće moći ‘zažmiriti’ te pružiti priliku Bottasu dogodine. Perez, kao što sam napisao i prije, u kvalifikacijama ima veliki zaostatak i radi greške zbog kojih su i Gasly i Albon morali otići iz momčadi, a s obzirom na veliku prednost između vodećih momčadi te Ferrarija/McLarena, Perez bi trebao gotovo svaku utrku završavati unutar top 4 vozača, a to za sada nije slučaj.

Igor Vukajlović: To su moji pritajeni favoriti AlphaTauri, posebice nakon pompoznih najava za borbe na podiju, a već su i iza Alpinea u poretku. Tu su i loše strateške odluke s kojima su se upropastile odlične prilike Pierrea Gaslyja u utrci.

Mia Lešić: Otkako je zavladala era Hamiltona i Mercedesa s početkom svake sezone se ponadam kako će makar Hamiltonov momčadski kolega učiniti nešto i malo promijeniti izgled na samom vrhu poretka, kao što je to učinio Rosberg 2016. godine. No, Bottas je pravi drugi vozač koji se vozi iza svog momčadskog kolege, priča kako kao on vozi svoje utrke, a zapravo nikad ništa konkretno ne napravi i pokupi pokoju mrvicu tijekom sezone. Jasno je da je cilj momčadi što bolji ukupan rezultat, no ne bi to bio prvi put u povijesti da netko zauzme stav i pokaže zube kako momčadskom kolegi, tako i cijeloj momčadi. Nije ovo prvi put da je Bottas moje razočaranje prvog dijela sezone.

Luka Tunjić: Nikita Mazepin… Do sada nije pokazao ama baš nikakvu kvalitetu. Bruka samog sebe, svoju momčad, ali ponajprije sam sport Formule 1. Trudio sam se da ne budem kritičar bez razloga, ali do sada se pokazao kao vozač kojem fali orijentacija, surova brzina, instinkti i zrelost. Ne pomaže ni činjenica da ga Mick (koji također može bolje) rastura čitavu sezonu. Iskreno se nadam da Rus može biti kvalitetniji, ali vjerujem da smo svi svjesni da je daleko od klase koja je potrebna za natjecanje u Formuli 1.

Tomislav Radić: Rekao bi Mazepin, ali kako od njega nisam previše očekivao ne može ni biti razočarenje. Zato bi rekao Bottas. Vozi najbrži bolid na gridu, a muči se i pati kako bi se ikako dokopao trećeg mjesta. Pogotovo njegova utrka u Imoli je bila posebno loša. Vrlo je vjerojatno da će mu ovo biti posljednja sezona u Mercedesu.

Objava Debata: Kako će se razvijati bitka za naslov, pozitivna i negativna iznenađenja sezone do sada? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1
Author: GP1_hr