Zaključeno je najbitnije poglavlje ove sezone, imamo novog-starog svjetskog prvaka. No, ostalo je još dosta napetosti na nižim pozicijama što vozačkog što konstruktorskog poretka. Imali smo nažalost rizičnu i opasnu situaciju tijekom uklanjanja oštećenog bolida sa staze u Suzuki, a to bi nakon svega trebalo rezultirati novim pojačanim standardom sigurnosti na stazi.

DOBITNICI

Max Verstappen – I vožnja u Suzuki bila je dosljedna vožnje dvostrukog svjetskog prvaka. Sve i da je bila neka kazna na startu zbog incidenta s Landom Norrisom u kvalifikacijama, Max bi s onakvim tempom lako vratio vrh do kraja utrke. Odlično branjenje pozicije od Charlesa Leclerca u prvom zavoju nakon starta utrke je odmah dalo do znanja s koliko vozačkog kapaciteta je Nizozemac krenuo po potvrdu novog naslova prvaka. Do kraja utrke napravio je zastrašujućih skoro 30 sekundi prednosti ispred Leclerca i momčadskog kolege Sergia Pereza.

Esteban Ocon – Još od prošle godine s VN Katara pamtimo Alonsovu sada već legendarnu izjavu svojoj momčadi:

“Recite Estebanu neka se brani kao lav.”  

I Francuz je protiv ni manje ni više sedmerostrukog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona obranio odlično četvrto mjesto do kraja utrke. Bila je to zaista odlična borba za gledanje, prljavih poteza nije bilo niti su se dali naslutiti. Naravno, sve je počelo Estebanovim odličnim kvalifikacijama, ispred oba Mercedesa i momčadskog kolege. Jednostavno, izvukao je maksimum proteklog vikenda u Japanu.

Nicholas Latifi – Nicky se ne brine previše oko loših kritika, iako je iz Singapura u Japan došao s prilično lošom karmom izbacivši Guanyua Zhoua svojom nepažnjom na kočenju. Rani odlazak po intermediate gume se itekako isplatio, ali vidjeli smo po ostalim vozačima koji su i kasnije otišli po tu komponentu guma, koliko su se mučili s potrošnjom prema kraju utrke. Latifi je svojom vožnjom i tu zloglasnu potrošnju guma pametno odradio, i osvojio si prve bodove ove sezone.

GUBITNICI

Charles Leclerc – Nećemo spominjati prvenstvo, tu je sve jasno već otprije. Charles u Suzuki nije uspio pobijediti u svojoj dominantnoj disciplini ove sezone – osvajanju prvog startnog mjesta. Potkrala se tu neka greškica u posljednjoj šikani brzog kruga i Max je ostao na poleu, a žao ostaje još veći jer Max kasnije vrijeme nije ni poboljšao. Start utrke je bio repriza Singapura. Leclerc inicijalno dobro kreće, ali onda Red Bullu “proradi Hondin V-tec” i do prvog zavoja vozač Ferrarija je na drugom mjestu.

Izvor: Red Bull Content Pool

Mogao je Charles možda malo i zapapriti Maxu prolazak s vanjske strane, ali Leclercova putanja je bila ona s manje gripa i to je doduše pametno odvoženo za razliku od npr. Sebastiana Vettela na istom mjestu i nekoliko sekundi kasnije. Daljnji tijek utrke donio je za Leclerca veliku potrošnju guma i grešku na kočenju u posljednjim metrima staze. Tu je onda bio i automatski gubitak druge pozicije od Pereza (i u utrci i u ukupnom poretku vozača) i omogućavanje osvajanja naslova svjetskog prvaka glavnom konkurentu.

Pierre Gasly – Nema tu nekog gledanja kroz prste zbog proživljene iznimno opasne situacije nastale lošim odlukama vodstva utrke, Francuz je itekako također sudjelovao u pogoršanju iste i zasluženo dobio kaznu od 20 sekundi zbog prebrze vožnje za vrijeme uvjeta crvene zastave. Tu je i start iz bokseva zbog problema s kočnicama koje je imao i momčadski kolega, ali domaći vozač se nekako bolje snašao s tim problemom.

Carlos Sainz – Iako je bio samo putnik u glavnom incidentu utrke, ne može se samo lokva vode kriviti za takvu grešku jer nitko osim njega se tamo nije izvrtio. Poražava malo i ta njegova ravnodušnost s tim izletavanjem. Doduše, priznao je i sam da je izašao malo izvan putanje kako bi se maknuo iz Perezovog prskanja. Ali da, Perezovog prskanja ne bi ni bilo da se na startu nije izgubila pozicija od njega. Ima sreće što je momčadski kolega pokrio bodove oba Mercedesa.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

 

Objava Dobitnici i gubitnici VN Japana pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic