Charles Leclerc u Ferrariju pobjednik je Velike nagrade Sjedinjenih Američkih Država na Circuit of the Americas u Texasu. Odličnu nedjelju za talijansku momčad upotpunio je Carlos Sainz osvajanjem druge pozicije.

Veliku bitku za treće mjesto vodili su vodeći vozač prvenstva Max Verstappen i njegov najbliži pratitelj u ukupnom poretku Lando Norris. McLarenov vozač u cilj je ušao na trećem mjestu, ali je prilikom borbe zaradio kaznu zbog izlaska van staze, tako da je u konačnom plasmanu treći ipak vozač Red Bulla. Četvrto mjesto Norrisa, peto Oscara Piastrija, a do šestog je dobrom vožnjom stigao George Russell u Mercedesu, nakon starta iz boksa.

Vrhunac uzbudljivog vikenda na Circuit of the Americas u Texasu bila je nedjeljna Grand Prix utrka. Prethodno je vožena četvrta sprint utrka u ovoj sezoni, koju je po dobrom starom običaju dobio Max Verstappen u Red Bullu. Ipak, u kvalifikacijama za nedjeljnu utrku, Nizozemac nije uspio osvojiti prvu startnu poziciju, već je to pošlo za rukom Landu Norrisu u McLarenu.

Verstappen je zauzeo drugu poziciju, tako da smo imali prvu dvojicu u poretku Svjetskog prvenstva u prvom startnom redu. Iza njih start su čekali vozači Ferrarija, a u trećem redu bili su Oscar Piastri u drugom McLarenu i posve neočekivano Pierre Gasly u bolidu Alpinea.

Francuska je momčad naslijedila to šesto mjesto jer je George Russell utrku startao iz boksa, budući da je momčad morala presložiti njegov bolid nakon nesreće u kvalifikacijama. Nagađalo se da bi i Lewis Hamilton mogao startati iz boksa, nakon tek 19. mjesta u nikad lošijim kvalifikacijama za njega na ovoj stazi, ali ipak je zauzeo svoje startno mjesto u predzadnjem redu. Sa začelja je zbog kazne morao startati ‘novi’ vozač RB-a Liam Lawson.

Što se vremenskih uvjeta tiče, nebo iznad Austina bilo je potpuno vedro. Temperature su bile visoke, a stratezi su trebali brinuti jedino o potrošnji guma. Mnoge su momčadi već u sprint utrci osjetile izraženu degradaciju, tako da su u Pirelliju procijenili da će najbolja opcija biti strategija s dva ulaska u boks. Prvih 12 vozača na gridu startalo je na mediumu, a hard su za prvi stint izabrali Stroll, Colapinto, Hamilton, Lawson i Russell.

Iako mu je inicijalna reakcija bila dobra, Norris nije uspio sasvim zatvoriti Verstappena na prilazu prvom zavoju. Vozač Red Bulla napao je s unutarnje strane i obojica su otišli izvan idealne putanje, a to je savršeno iskoristio Leclerc te se s četvrtog startnog mjesta probio u vodstvo. Verstappen je bio drugi, Sainz treći, a Norris tek četvrti nakon prvog zavoja. Slijedili su Piastri, Gasly, Magnussen i Tsunoda.

Najveći dobitnici starta bili su Hamilton i Lawson koji su napredovali u poretku za pet pozicija, dok je najveći gubitnik bio Ocon. On se u gužvi prvog zavoja okrenuo na stazi te ostao na začelju. Sainz je napao Verstappena u zavoju broj 12, obojica su otišli izvan granica staze, no pozicije su ostale nepromijenjene.

Na kraju drugog kruga Hamiltonu se dogodila vrlo slična situacija kao i njegovom momčadskom kolegi na subotnjim kvalifikacijama. U zavoju broj 19 izgubio je kontrolu nad bolidom i izletio sa staze. Jedina razlika, nije udario u ogradu, već je ostao zakopan u šljunku. Njegov razočaravajući vikend imao je isti takav završetak. Na stazu je izašao sigurnosni automobil.

Restart u šestom krugu, bez nekih značajnijih događaja u gornjem dijelu poretka. Leclerc se brzo uspio odvojiti na prednost veću od jedne sekunde, tako da Verstappen nije mogao koristiti DRS. Zanimljivo je bilo pri dnu, gdje su se za pozicije borili Russell, Ocon, Stroll i Albon.

Stvari se nisu dobro odvijale za Aston Martin. Alonso je izgubio desetu poziciju od Hülkenberga pa izmjenjivao mjesta s Lawsonom, a Stroll je za to vrijeme bio predzadnji. U probleme je upao Sainz, koji je momčadi prijavio gubitak snage motora na izlascima iz zavoja, a još je rekao da se u bolidu osjeti miris goriva. Ipak, nastavio je voziti relativno normalno na trećem mjestu, između Verstappena i Norrisa.

Leclerc je rapidno povećavao svoju prednost na čelu utrke. Na ulasku u 13. krug već je imao više od pet sekundi ispred vodećeg vozača prvenstva. Verstappenu su iz boksa dojavili da su otkrili problem s bolidom koji će otkloniti prilikom zaustavljanja u boksu. Sainz se držao sekundu i pol iza Red Bulla, a imao je oko tri sekunde ispred Norrisa.

Russell se dobro probijao nakon starta iz boksa, ali je pretjerao u borbi s Bottasom, tako da je dobio pet sekundi kazne zbog guranja drugog vozača sa staze. George je ostao prilično iznenađen takvom odlukom sudaca, a ubrzo nakon toga prestigao je Alonsa. U 18. krugu smo konačno vidjeli i Pereza, koji je uspio prestići Tsunodu.

Počele su tada i prve izmjene guma. Od vozača u Top 10, prije ulaska u 20. krug u boksu su bili Magnussen, Gasly i Tsunoda. Od vodećih, prvi je u boks išao Sainz, u 22. krugu. Vratio se na stazu iza Piastrija, a ispred Pereza. Verstappen i Red Bull odlučili su da neće odmah odgovoriti na taj pokušaj undercuta.

Verstappen je u boks skrenuo u 26. krugu i bilo je prekasno jer je izgubio poziciju od Španjolca u Ferrariju. Krug kasnije na promjenu guma išao je i Leclerc, koji je u tom trenutku imao više od deset sekundi prednosti. Prve dvije pozicije privremeno su držali vozači McLarena, koji su posljednji među vodećima mijenjali gume.

Leclerc je nizao dobre krugove, tako da je na stazi brzo dostigao Piastrija i prestigao ga za drugu poziciju. Bilo je to u 31. krugu utrke, a par trenutaka kasnije Norris je otišao na promjenu guma. Leclerc se tako vratio na prvo mjesto, a Lando se našao otprilike šest sekundi iza Verstappena, ali na šest krugova novijim gumama. Piastri je odradio ulazak u boks krug kasnije pa smo konačno dobili realan poredak prvih pet: Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris, Piastri. Do kraja su ostala 23 kruga.

Norris je lov na Verstappena otvorio uzastopnim najbržim krugovima utrke, tako da je zaostatak vrlo brzo spustio na manje od pet sekundi. Verstappen se pak žalio na set tvrđih guma, javljajući momčadi da jednostavno ne može napadati.

Tsunoda je pak dobio pet sekundi kazne zbog incidenta s Albonom, odnosno guranja svog suparnika sa staze. Dobar su posao odradili Russell, Lawson i Colapinto koji su na setu tvrđih guma izgurali prvi stint od približno 40 krugova. Colapinto je usput propisno namučio Pereza, koji je na puno novijim gumama dugo tražio put pored Williamsa. Frustrirani Tsunoda izvrtio se u prvom zavoju, a onda smo gledali žestoku bitku Colapinta i Magnussena za 11. mjesto.

Kad su svi odradili barem jedno zaustavljanje u boksu, na vrhu su bila dva Ferrarija. Verstappen i dalje treći, ali sa samo sekundom i pol prednosti pred Norrisom, 12 krugova do kraja utrke. Slijedili su Piastri i Perez, zatim Hülkenberg pa Russell na osmom mjestu. U krugu osvajača bodova držali su se još Lawson i Gasly.

Deset krugova do kraja, iako na starijim gumama od svog momčadskog kolege, Sainz je prišao Leclercu na pet sekundi zaostatka. U isto vrijeme zakuhavala se bitka za treće mjesto, jako važna zbog situacije u ukupnom poretku prvenstva: Norris je uz pomoć DRS-a pritiskao Verstappena.

Norris je priliku za napad dočekao u 47. krugu, ali Verstappenova obrana izdržala je taj prvi pritisak. Uspješno je Max odolijevao svim pokušajima svog rivala. Posebno je dobro odrađivao prvi sektor, tako da Norris nije bio dovoljno blizu na dugačkom pravcu i prilazu zavoju broj 12. Lando je došao jako blizu preuzimanja trećeg mjesta u 51. krugu, no Max se opet sjajno branio.

Krug kasnije, upravo u zavoju broj 12, Norris je prošao ispred, ali bio je izvan granica staze. U McLarenu su odlučili da neće vraćati poziciju Verstappenu, smatrajući da je Nizozemac otjerao Norrisa izvan staze. Momčad iz Wokinga odlučila je riskirati s potencijalnom kaznom, a suci će imati posla i nakon utrke.

Na vrhu poretka nije bilo promjena i Leclerc je mirno priveo utrku kraju za svoju treću pobjedu u ovoj sezoni, a odličan dan Ferrarija upotpunio je Sainz osvajanjem drugog mjesta. Norris je ciljem prošao na trećem mjestu, no pod prijetnjom kazne. Verstappen je završio četvrti, ispred Piastrija, a završne krugove obilježila je borba za šesto mjesto u kojoj je Russell prestigao Pereza. Osmo mjesto pripalo je Hülkenbergu, deveto Lawsonu, a deseto Colapintu.

Objava Dvostruka pobjeda Ferrarija u Austinu: Leclercu treći trijumf ove sezone! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak