Nakon katastrofalne i povijesno loše 2020. godine za Ferrari, jedini put kojim su mogli, ali i morali krenuti je onaj prema gore. Tri prethodne sezone su proveli kao glavni izazivač Mercedesa i osvajali u prosjeku četiri puta više bodova nego te užasne 2020. godine. Doduše, tome je pridonio i tajni sporazum s FIA-om zbog kršenja neodređenog propisa 2019. godine pa su covid sezonu odvozili s motorom koji je djelovao dosta oslabljen i limitiran. To je značilo da ovu godinu nisu smjeli podbaciti i morali su napraviti značajniji korak prema vrhu što je dao naslutiti šef momčadi, Mattia Binotto.

Nedavno smo imali razočaranja koja se ne smiju ponoviti. Naša dužnost je jasna: moramo predstavljati i poštovati Ferrarijevu zastavu – ona je simbol izvanredne talijanske izvrsnosti. Očekujem manje pogrešaka, vrlo malo ili nimalo“, poručio je Binotto prije početka sezone.

Predsezonska testiranja za 2021. godinu su pokazala da Ferrari neće biti toliko loš i da je napravljen korak naprijed. Bili su treća momčad po broju odvoženih krugova, na pravcu više nisu bili toliko spori i mogli su konkurirati momčadima na vrhu. Došla je nova pogonska jedinica, promijenjen je stražnji dio bolida i drugačijeg su oblika krilca na prednjem krilu. Sve je to rezultiralo boljom sezonom za Ferrari o čemu će više riječi biti kasnije u tekstu. Ove sezone Ferrari je morao napraviti značajniji napredak u odnosu na prošlu, bilo je gotovo nemoguće zamisliti da mogu ponoviti još jednu tako lošu sezonu, a i povijest daje do znanja da je Ferrari momčad za vrh i ništa manje ne smije i ne može biti prihvatljivo. Napad na sami tron je, također, bilo teško za očekivati, ali borba i osvajanje trećeg mjesta u poretku konstruktora minimalni cilj i ništa manje nije bilo prihvatljivo.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

STATISTIKA MOMČADI:

Pozicija u poretku konstruktora: 3.

Broj osvojenih bodova: 323,5

Broj pobjedničkih postolja: 5

Broj pole positiona: 2

Najbolja utrka: VN Velike Britanije (26 bodova)

Najbolji pojedinačni rezultat:

            Charles Leclerc: 2. mjesto (VN Velike Britanije)

            Carlos Sainz: 2. mjesto (VN Monaka)

 

ANALIZA MOMČADI U SEZONI 2021.

Napredak je definitivno ostvaren u odnosu na prošlu sezonu, ali ako izuzmemo tu sezonu zbog motora koji je bio limitiran u dogovoru s FIA-om, talijansku momčad čeka još podosta posla jer 323,5 bodova osvojenih ove godine je najlošiji skor od 2014. godine, prve godine nove hibridne ere. Osim unaprjeđenja pogonske jedinice, važan faktor u ostvarivanju napretka i povratka na vrh je pouzdanost bolida, što je ove sezone bio Ferrarijev forte. Samo dva puta u cijeloj sezoni bolid „propetog konjića“ nije završio utrku. Točnije, samo jednom, jer jednom nije niti krenuo u utrku. Na VN Monaka, Leclerc nije krenuo u utrku jer mehaničari nisu stigli popraviti bolid nakon udesa u posljednjim trenucima kvalifikacija, a na kaotičnom startu VN Mađarske, Stroll se zabio u Leclerca i izbacio ga iz utrke.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

Najbolja Ferrarijeva utrka bila je na Silverstoneu kada je u samoj završnici Hamilton prestigao Leclerca koji je vodio cijelu utrku, i odnio pobjedu, dok je Sainz završio šesti. Ostat će žal jer su ove sezone ostali bez pobjede, drugu sezonu zaredom što im se nije dogodilo od 1993. godine kada su nanizali tri sezone bez pobjede. Teško je izdvojiti još neku utrku u kojoj je Ferrari briljirao jer su rezultati bili ispod njihovog renomea, ali i zato što su bili slični tijekom cijele sezone. Osvojili su otprilike jednaki broj bodova u prvom i drugom dijelu sezone, marljivo su ih skupljali u borbi s McLarenom za treću poziciju u konstruktorskom poretku. Zahvaljujući pouzdanom bolidu, ali i sreći jer su njihovi rivali imali nekoliko pehova u završnici sezone, dosta sigurno su potvrdili da su treća momčad i značajno su napredovali u odnosu na prošlu sezonu.

U usporedbi s prošlom sezonom napredak je i više nego primjetan, ali to nije Ferrari iz najboljih dana niti iz malo lošijih dana. Ovogodišnji Ferrari je momčad koja suvereno vlada sredinom poretka i odnosi titulu „best of the rest“. Kada se pogleda statistika koja kaže da Ferrari nema pobjedu, nema najbrži krug i ima mršavih pet postolja, bez obzira na dva pole positiona, to nije ni izbliza dovoljno i prihvatljivo. Doda li se tome podatak koji kaže da ovogodišnji najbolji rezultat po broju bodova nije bolji od najboljeg prošlogodišnjeg, ne može se govoriti o ogromnom napretku. Ove sezone su poradili na konzistentnosti završavanja utrka i osvajanja bodova pa je u tom pogledu podloga za daljnji napredak postavljena. Ferrari je jedina momčad čiji je bolid završio svaku utrku sezone, onaj Carlosa Sainza, i uz daljnji napredak te istu pouzdanost bolida iduća sezona mora biti puno bolja.

STATISTIKA VOZAČA

                        Charles Leclerc – Carlos Sainz

Pozicija u poretku vozača: 7. – 5.

Osvojeni bodovi: 159 – 164,5

Pobjede: 0 – 0

Postolja: 1 – 4

Pole position: 2 – 0

Najbrži krugovi: 0 – 0

Međusobni omjer u kvalifikacijama: 13 – 9

Međusobni omjer u utrkama: 14 – 8

ANALIZA UČINKA VOZAČA

Ferrari ima jednu od najboljih vozačkih postava na gridu. Dva sjajna i inteligentna mlada vozača, jedan s malo više iskustva od drugog, međusobno se poštuju i gotovo da nije bilo trzavica među njima. Bilo je tu nekih sitnica u želji utrkivanja kada su vozači „vruće glave“, ali je to još uvijek pomalo čudno pošto se očekuje dosta “paprenih situacija” u velikoj momčadi između dva mlada vozača željna dokazivanja. To dovoljno govori o stanju u momčadi, iako u Ferrariju nisu smjeli dopustiti da im se ponovi prošlogodišnja blamaža, koju je doduše bilo teško nadmašiti, tako da će iduća sezona biti pravi pokazatelj koliko su Leclerc i Sainz kompatibilni i hoće li opravdati ulogu talenta s velikim potencijalom.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

Leclerc je bolje započeo sezonu, ipak je „domaći“ u Ferrariju, dok je Sainzu trebalo malo vremena za prilagodbu. To je posebno vidljivo u kvalifikacijama u prvom dijelu sezonu gdje je Španjolac samo tri puta bio brži od svog kolege, a četiri puta nije ušao u posljednju kvalifikacijsku rundu. U nastavku sezone vidjeli smo boljeg Sainza. Prilagodio se na novo okruženje i u završnici sezone osvojio peto mjesto u poretku vozača. Osim po bodovima, bolji od Leclerca je bio i po broju ostvarenih postolja. Najbolji rezultat mu je drugo mjesto na VN Monaka, a još se triput penjao na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja, na Hungaroringu, u Sočiju i na završnoj utrci sezone. Uz to, jedini je vozač koji je završio svaku utrku sezone i samo dvije nije završio u bodovima, a na te obje je ostao kratak samo za jednu poziciju. Nije loše za debitantsku sezonu u Ferrariju za vozača poznatog kao „smooth operator“.

Leclerc je imao solidnu sezonu, marljivo je skupljao bodove, ostvario dva pole positiona, ali i nastavio negativnu tradiciju nezavršavanja domaće VN Monaka. Najbolja utrka, ujedno i jedino postolje sezone, je VN Velike Britanije gdje je ostao bez pobjede u samoj završnici utrke. Očekivao se korak više ove sezone od mladog Monegažanina, da pobijedi novog timskog kolegu i nastavi rasti kao vozač i pokaže zašto Ferrari od njega očekuje da preuzme ulogu prvog vozača koji će ih voditi do naslova. Od početka sezone dalo se naslutiti da će voditi borbu s Norrisom za titulu „best of the rest“ vozača i tako je otprilike i bilo, ali u zadnjoj utrci obojici je tu titulu oteo Sainz. Bez obzira na neispunjena očekivanja, njegova samokritičnost i želja za učenjem dokaz su koliko je dobar vozač, a njegove godine pokazatelj da ima još jako puno toga za naučiti i vremena za postati veliki vozač, a tu će sigurno imati pomoć od timskog kolege jer Sainza nisu bez razloga smatrali Alonsovim nasljednikom.

Izvor: Red Bull Content Pool

Leclerc i Sainz su jednako dobri vozači, a njihovoj izjednačenosti svjedoči broj bodova te prosječna pozicija (Leclerc 6,6; Sainz 6,5) na kojoj su završavali utrku. Također, većinu sezone, a posebice drugi dio sezone, često su se kvalificirali jedan blizu drugoga i u utrci bili vrlo blizu. Na tako uspješnom dvojcu, koji izvlače najbolje jedan iz drugoga, u Ferrariju žele graditi budućnost i prekinuti dugogodišnju sušu bez naslova.

PERSPEKTIVA ZA 2022.

Nitko ne zna što nas čeka iduće godine i nezahvalno je išta prognozirati, možda se dogodi potpuni obrat na gridu, a možda sve ostane isto. Ali, momčad iz Maranella si ne smije dopustiti da bude zadovoljna ostvarivanjem trećeg mjesta u poretku konstruktora. Prošlu sezonu je bilo gotovo nemoguće za reprizirati i napredovali jesu, ali su svejedno ostali kratki za 200-tinjak bodova u usporedbi sa sezonama ’17, ’18 i ’19 tako da se očekuje korak više od njih i barem borba za postolja i pobjede iduće godine, ako već ne za naslov.

Nitko nije više željan od njih da iduće sezone slušamo „Fratelli d’Italia“ nakon dvije godine čekanja. Svjesni su onoga što moraju unaprijediti, na kojem dijelu bolida moraju raditi više, a na kojem manje. Imaju visoke ambicije, a ujedno i veliku dozu realnosti i nemaju namjere preskakati korake. Spremni su na dugu i radnu zimu u kojoj moraju napraviti jači motor, nova podnica će biti spremna, rade na stabilnosti stražnjeg dijela bolida i na inovativnom difuzoru. S istom pouzdanošću bolida, omogućit će Leclercu i Sainzu borbu u samom vrhu na većini utrka iduće sezone.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

ZAKLJUČAK

Konzistentnost Ferrarija ove sezone je ono što raduje sve tifose diljem svijeta i daje nadu u bolje sutra jer konstruktorski naslov nisu osvojili već 13. godinu zaredom, a na vozački čekaju godinu dulje. Oni su momčad s najviše top 10 plasmana ove sezone, ali ostvarili su samo pet postolja i ostali bez pobjede. Neprihvatljivo za veličinu kao što je Ferrari jer oni nisu momčad iz sredine poretka, nego kandidat za naslov. Iduće godine ne smiju dopustiti da već do ljetne pauze znaju da će čekanje narasti na 14, odnosno 15 godina. Momčad je ove godine izgledala dobro, nestale su „mušice“ u odlukama na pitwallu i nije bilo velikih pogrešaka te im to treba biti poticaj da naprave veći iskorak iduće sezone. Charles i Carlos su spremni na vožnju povratka „propetog konjića“ na stare staze slave.

Objava Ferrari: Pouzdanim bolidom do povratka na vrh pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Alojzije Brcic