Ah, Ferrari. Ima li neki novi izraz ili fraza koju još nismo upotrijebili kad pričamo o sezoni velikih očekivanja koja završi s razočarenjem. Od očekivanja napada na naslov prvaka do trećeg mjesta u poretku konstruktora te petog i sedmog mjesta u poretku vozača. Nije lako navijačima Ferrarija zadnjih 15 godina. Barem im je utjeha da je danas jedino gore biti navijač Manchester Uniteda.

Iako je donekle prošla sezona ispala razočaravajuća, barem je bolid bio nešto konkurentniji i ostvarili su četiri pobjede. Krajem prošle godine su znali koji su nedostaci bolida i što trebaju usavršiti kako bi 2023. bila još bolja. S tim optimizmom su krenuli u novu 2023. godinu. Pred prvu utrku sezone su prema brzini bili odmah iza Red Bulla, što se potvrdilo u kvalifikacijama u Bahreinu. No, ishod same utrke kao da je nagovijestio što možemo očekivati u nastavku sezone.

2023. Scuderia Ferrari
Najbolja startna pozicija: 1. mjesto (Leclerc u Azerbajdžanu, Belgiji, Austinu, Meksiku i Las Vegasu te Sainz u Italiji i Singapuru)
Broj plasmana u Top 10 u GP utrkama: 34
Broj pobjedničkih postolja: 9
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 1. mjesto (Sainz u Singapuru)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Singapura – 1. i 4. mjesto
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Azerbajdžana – 2. i 5. mjesto
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 406
Pozicija u poretku konstruktora: 3.

Odmah od Bahreina je krenulo naopako za Ferrari, a posebno za Leclerca. Odustao je u utrci zbog kvara na pogonskoj jedinici, a kako mu je to bio drugi isti kvar u utrci već je do Australije ispucao sve limite za broj komponenti pogonske jedinice u sezoni. Zbog viška dijelova je u Melbourneu zaradio kaznu na startnu poziciju, a na tu svu mizeriju nadovezalo se odustajanje odmah u prvom krugu te utrke. Neki tračak nade se pojavio u Bakuu kad je osvojio najbolju startnu poziciju. Po tko zna koji put to nije uspio pretočiti u pobjedu, no barem je osvojio treće mjesto i prvo Ferrarijevo postolje u sezoni. 

Sljedeće postolje je uslijedilo u Austriji (opet Leclerc), a na ljetnu stanku su otišli s još jednim postoljem u Belgiji. Iako je Leclerc ostvario sva tri postolja za ekipu do Belgije, rezultatski su on i Sainz bili vrlo blizu. S marljivim skupljanjem bodova Sainz je bio samo pet bodova iza Leclerca. Prema informacijama koje su izašle u javnost Leclerc se prvi dio sezone dosta borio s bolidom koji nije odgovarao njegovom stilu vožnje. Promjena na bolje je uslijedila nakon ljetne stanke i s novim nadogradnjama bolida.

Najprije je Sainz u Zandvoortu, stazi koja Ferrariju nikako nije odgovarala, ostvario odlično peto mjesto, da bi potom i Sainz i Leclerc proradili u Monzi pred Tifosima gdje su imali najbolje kvalifikacije u sezoni – Sainz je bio prvi a Leclerc treći. U utrci su to pretočili u treće i četvrto mjesto, a najsvjetlija točka Ferrarija i cijele sezone je bila sljedeća utrka u SingapuruSmooth operator je s inteligentnom vožnjom posramio Ferrarijeve stratege te elegantno s najbolje startne pozicije došao do jedine pobjede za ekipu u sezoni, a ujedno i jedinu pobjedu neke druge ekipe osim Red Bulla.

Dok se tako Ferrari tražio i mučio većinu utrka prvog dijela sezone, Mercedes je marljivo s jednako problematičnim bolidom skupljao bodove i na kraju za dlaku odnio drugo mjesto u poretku konstruktora. Zanimljiva je činjenica kako je ovo prva sezona od 2004. u kojoj drugoplasirana ekipa u poretku nije ostvarila pobjedu u sezoni – tada je dominirao Ferrari a drugi je bio BAR – današnji Mercedes – dok je tada treći završio Renault koji je sljedeća dva prvenstva odnio – eto malo nade za Tifose da bi sljedeća sezona uistinu mogla biti Ferrarijeva. Još jedna paralela između 2023. i 2004.: Britanac u ekipi iz Brackleya je završio treći (Button 2004. a Hamilton 2023.), a četvrto mjesto je u obje sezone osvojio Alonso – dok je ove 2023. u njegovu korist presudio veći broj trećih mjesta u 2004. je za jedan bod bio ispred Juana Pabla Montoye.

Scuderia Ferrari 2023. Leclerc vs Sainz
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 15 – 7
Međusobni omjer u utrkama: 11 – 9
Osvojeni bodovi: 206 – 200

Što se unutarmomčadske borbe tiče, Leclerc je po meni zasluženo ispred Sainza, iako je Sainz ostvario jedinu Ferrarijevu pobjedu. Leclerc je opet pokazao da je kralj kvalifikacija. A treba naglasiti da ni Ferrarijevi stratezi nisu baš briljirali, pogotovo nisu bili od previše koristi Leclercu, i unatoč tome i većem broju odustajanja i plasmanima izvan bodova u odnosu na Sainza Leclerc je osvojio više bodova od Španjolca.

Posebno je za cijelu ekipu bio jak drugi dio sezone. Nakon ljetne stanke Ferrarijevi vozači su ukupno osvojili pet najbržih startnih pozicija, isto kao i Verstappen. Naravno, opet se ponovila priča od prošle sezone kada je Ferrari briljirao u kvalifikacijama a u utrci bi zakazali. Na tome definitivno trebaju poraditi.

Kao i prethodnih sezona, optimizma u ekipi ne nedostaje. Kao i prethodnih sezona koje bi završavali s visokim plasmanima s nestrpljenjem bi čekali sljedeću sezonu.

 

“Početkom sezone smo imali visoka očekivanja. Brzo smo bili svjesni situacije u kojoj smo bili.”

“Ono što bi posebno naglasio je reakcija ekipe. Imali smo teških trenutaka u Arabiji, Miamiju, Španjolskoj i Zandvoortu, u Zandvoortu smo skoro zaobiđeni za cijeli krug. Nakon Zandvoorta smo imali dobar napredak.”

“Ne želim biti previše optimističan za budućnost jer nam je to bio jedan od problema pred sezonu. Trebamo biti fokusirani na ono što radimo i ne razmišljati o ishodu prvenstva dok ne budemo u situaciji da ga osvojimo.”

Frederic Vasseur, šef Ferrarija

Valjda nekad i Ferrariju svane sunce, a možda već i sljedeće sezone. Sljedeća godina je važna i zbog toga što obojici vozača istječu ugovori. Sainzu će to biti četvrta sezona, a Leclercu čak šesta. Nadajmo se da će Ferrari složiti dosta konkurentniji bolid, inače će oba vozača, a posebno Leclerc, pasti u još veću depresiju. Ipak nada umire posljednja, i Tifosi s nadom da će iduća biti njihova ulaze u novu godinu i novu sezonu.

Objava Ferrarijeva 2023.: Još jedna sezona skupljanja mrvica pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić