FIA je objasnila zašto je Honda mogla raditi na svom motoru, dok ostali proizvođači to nisu mogli tijekom karantene.

Italija je bila jedna od zemalja koju je najranije pogodila pandemija COVID-19, i stoga je jedna od prvih koja je ušla u blokadu, što znači da je Ferrari morao prestati s radom.

Kako bi osigurali da Mercedes i Renault nisu stekli prednost nastavljajući razvijati svoje motore, FIA im je naredila da također prestanu raditi.

Honda je ipak mogla raditi i dalje, i to toliko da su se do prve utrke u Austriji pojavili s nadograđenim pogonskim dijelovima.

“Prestanak rada za Hondu je bio malo drugačiji od prestanka rada za ostale proizvođače. Ne u smislu trajanja, nego u vremenu kada se to dogodilo”, rekao je Nikolas Tombazis, voditelj FIA-nog odjela za jednosjede.

“Japan je imao potpuno drugačiji razvoj COVID-a i situaciju ulaska u karantenu. Nismo znali kad smo se početkom travnja dogovorili s ovima pravilima da li će Japan biti možda u blokadi tek na ljeto, ovisno o tome kako će se COVID razvijati u Japanu. Stoga smo morali dati malo fleksibilnosti Hondi da nešto kasnije smije zatvoriti svoje pogone”, nastavio je Tombazis.

U očima FIA-e to nije bila željena situacija i željeli su je izbjeći. Također, u očima mnogih, uključujući Mattiu Binotta, ovo je bilo nepravedno. Međutim, Tombazis je objasnio da je takva odluka donesena jer japanski proizvođač možda neće moći raditi preko ljeta.