Treći slobodni trening odvožen je u sjeni velike jutarnje objave iz Mercedesa da će rookie Kimi Antonelli voziti umjesto Lewisa Hamiltona od 2025. godine. Ova sesija je napokon bila uredna i bez prekida, a praktički 7 bolida ima priliku osvojiti prvo startno mjesto u nadolazećim kvalifikacijama.

Na stazu je požurio Valtteri Bottas ispred momčadskog kolege Guanyua Zhoua i odradili instalacijske krugove. Momčad Saubera tek mora osvojiti svoje prve bodove ove sezone. Prvo neko vrijeme sesije postavio je Kevin Magnussen u Hassu od 1:21.774 na mekim gumama. Danac je jučer doživio težak sudar na izlasku iz Lesma 2 na drugom slobodnom treningu.

Max Verstappen to ubrzo spušta na 1:21.560 na srednjoj komponenti guma. Carlos Sainz je svoju posljednju trening sesiju u Ferrariju pred domaćom publikom momčadi započeo s vremenom 1:22.107. Novo najbrže vrijeme vozi Mercedesov dvojac, Geogre Russell ispred Lewisa Hamiltona s 1:21.169.

No, čekalo se na vremena glavnih favorita i to se odmah pokazalo. Oscar Piastri u McLarenu zauzima prvo mjesto u poretku vremena s 1:20.887, a nakon 15 minuta sesije, momčadski kolega Lando Norris još nije izašao na stazu. Charles Leclerc je u svojem prvom brzom krugu odvozio oko 3 desetinke sekunde sporije od Piastrija.

Oči su svakako bile uperene i u Williamsovog Franca Colapinta. Argentinac koji je zamijenio Logana Sargeanta je pažljivo odvozio prve brze krugove s preko sekunde zaostatka za novim najbržim nakon 20 minuta sesije, Carlosom Sainzom s 1:20.742 na mekim gumama. No, Colapinto je svejedno bio prilično na rubu na izlasku iz Lesma 2 – zavoja koji je sve više “donosio šljunka na stazu.”

Prema polovici sesije dosta vozača je bilo u garaži, a izlazaka tvrdoj komponenti guma nije bilo. Najbrže vrijeme imao je Leclerc s 1:20.614 na mekoj komponenti guma. U sredini i prema kraju poretka solidni su bili RB-i Yukija Tsunode i Daniel Ricciardo. Alpine nema baš neka očekivanja od ovog vikenda, što zbog same staze, što zbog političkih zbivanja oko same momčadi.

Novo najbrže vrijeme malo iza isteka polovice sesije vozi Williamsov Alex Albon s 1:20.596. Očito nove nadogradnje davaju rezultate. Verstappen je nizao krugove na srednjoj komponenti guma i s 20 minuta do kraja sesije vozio je solidnim tempom.

Novo “vodstvo” preuzeo je Ferrarijev dvojac, Sainz ispred Leclerca s 1:20.463, obojica na mekoj komponenti guma. S 20 minuta do kraja sesije, skoro svi vozači su ušli u boks. Mercedesov dvojac, konkretnije Hamilton jučer, a Russell danas, opet se žali na prevruće sjedalo u donjem dijelu kokpita. Momčad nakon Spa opet vozi s nadograđenom podnicom bolida.

Ferrari se nastavio ubrzavati te s 15 minuta do kraja sesije Leclerc radi tada najbrže vrijeme kruga s vremenom od 1:20.226. Škaljivu situaciju imali su upravo Leclerc i Piastri. Charles je morao izvan granica staze zaobilaziti Piastrija koji se pak sklanjao Ricciardu na izlasku iz sada već zloglasnog Lesma 2.

S 10 minuta do kraja sesije, vodstvo je opet preuzeo dvojac iz Mercedesa, Hamilton je bio ispred Russella s 1:20.117. Verstappen se momčadi požali preko radija da bolid teško skreće u sporim i srednje brzim zavojima. V

idi se to i po vremenima, Max je prema kraju sesije bio tek 6. s nešto više dvije desetinke sekunde zaostatka, također na mekim gumama. Da, poredak je prilično zgusnut na stazi s malo zavoja. Tek s 13. mjestom Tsunoda je bio malo iznad sekunde zaostatka za najbržima.

Neprimjetan je naravno bio i Sergio Perez. Red Bull se za sada čini tek četvrta momčad po brzini. Kasni napadi Leclerca, Russella i Verstappena na najbrže vrijeme sesije nisu polučili rezultate, te Hamilton završava sesiju kao najbrži.

Poredak prvih 10:

  1. Hamilton, Mercedes
  2. Russell, Mercedes
  3. Leclerc, Ferrari
  4. Piastri, McLaren
  5. Norris, McLaren
  6. Verstappen, Red Bull
  7. Sainz, Ferrari
  8. Albon, Williams
  9. Colapinto, Williams
  10. Hulkenberg, Haas

Objava Hamilton najbrži uoči kvalifikacija u Monzi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic