Nakon najlošije sezone u posljednjih 40 godina, HRC-u treba zaokret. A to znači i prelazak na Akrapovič ispušne sustave.

Akrapovič je upravo s Hondom došao do svog prvog naslova svjetskog prvaka, kad je Colin Edwards osvojio Superbike titulu 2000 godine. Zajedno su pobjeđivali i na 8 sati Suzuke, a za Hondu su svojevremeno razvijali i ispušni sustav za Formulu 1. Ali u MotoGP-u Honda i Akrapovič nisu imali službeno partnerstvo, iako postoji osnovana sumnja da su i tu u neko vrijeme surađivali, samo što su se na Akrapovič ispušne sustave stavljale naljepnice konkurenata, koji su Hondi plaćali tu vrstu promocije.

I zato je velika stvar što je HRC, odlučio ući u partnerstvo s Akrapovičem i to onda još javno objaviti. Uostalom, riječ je o marki koja je svojevremeno inzistirala na ugradnji Showa ovjesa i Nissin kočnica, jer su te tvrtke u njihovom vlasništvu, da bi kasnije ipak prešli na Öhlins i Brembo komponente. Prošle sezone je Honda imala najlošije rezultate u kraljevskoj klasi u posljednja 4 desetljeća. Sa samo dva podija, bez ijedne pobjede, te s vidno ljutim Marcom Marquezom, koji nije primijetio nikakve promjene nabolje na prototipu motocikla za iduću sezonu. Dakle, treba im zaokret, pa su tako već i krajem prethodne sezone vlastitu karbonsku stražnju vilicu izmjenjivali s onom aluminijskom, koju im je konstruirao njemački Kalex.

A sad su svečano objavili da su potpisali višegodišnji ugovor sa slovenskim Akrapovičem, koji će za njih (i s njima) razvijati ispušni sustav od titana za natjecateljski RC213V. To znači da će skoro svi proizvođači u MotoGP-u koristiti Akrapovič ispušne sustave, a jedini izuzetak je Aprilia, iako su i s njima dugo vremena surađivali.

Ova vijest slijedi samo nekoliko dana od objave odluke o važnim kadrovskim promjena unutar Hondina MotoGP pogona. To uključuje rošadu „crew chiefova“, kao i odlazak Takea Yokoyame, koji je dugi niz godina bio Hondin tehnički direktor za MotoGP.

By Moto Puls