Devet kompletnih natjecateljskih sezona odradio je u Formuli 1 njemački vozač Nico Hülkenberg. Svjestan je danas da je ta era njegove karijere završena i ne nada se eventualnom povratku, ali naglašava kako neke momčadi imaju neobičan ukus pri odabiru vozača.

Nico Hülkenberg vozio je za Williams 2010. godine pa onda za momčad Force India od 2012. do 2016. i naposljetku tri sezone za Renault. Mjesto u momčadi izgubio je na kraju 2019. kad je vodstvo Renaulta odlučilo angažirati Estebana Ocona.

Nakon toga, uskakao je još kao zamjena u momčadi Racing Point tijekom prošle sezone, kad je trebalo mijenjati Sergija Pereza ili Lancea Strolla. Dobro je odradio utrke na Silverstoneu i Nürburgringu, nadao se da bi mu to moglo donijeti stalni povratak u F1 za 2021., no nije se dogodilo.

Mnogi smatraju da Nico zaslužuje i danas biti dio Formule 1, odnosno da je bolji vozač od nekih koji imaju mjesto. Poznato je da se kod nekih momčadi izbor vozača ne zasniva isključivo na kvaliteti, već ulogu igra i financijski doprinos. Izraženi primjeri su Nikita Mazepin, Nicholas Latifi ili Lance Stroll. Hülkenberg prihvaća da je njegova F1 karijera gotova, ali naglašava da ima momčadi koje svjesno ne biraju najbolje vozače.

“Moram biti realan, moj je vlak otišao, posebno kad pogledate kakva je danas situacija. Tako je to. Kao vozač ste dio procesa donošenja odluke, ali timovi na kraju odlučuju, pritom neki od njih imaju dosta diskutabilan ukus pri donošenju odluka.”

“Imamo dosta zanimljivu situaciju u F1 u ovom trenutku. Osjećam da je najboljih deset, možda 12 vozača, na stvarno visokoj razini i to su uistinu vrhunski vozači. No onda u donjem dijelu, tu kvaliteta nije visoka kao što je bila. Mnogo je različitih faktora.”

“Iz mog kuta gledanja, to je pomalo tužno i razočaravajuće vidjeti, ali jednostavno je tako.”

Nico Hülkenberg, službeno još uvijek rezervni i razvojni vozač Aston Martin F1 Teama

Hülkenberga se svojedobno smatralo jednim od najvećih talenata u svijetu utrkivanja. Mnogi su bili spremni prognozirati da će jednog dana biti pobjednik Svjetskog prvenstva ili barem jedan od kandidata. Međutim, njegovu je karijeru obilježila vožnja za timove iz središnjeg dijela poretka i postao je rekorder po broju odvoženih utrka bez ijednog uspona na pobjedničko postolje.

Pravi je primjer vozača kojem se jednostavno stvari nisu posložile. U nekoliko je navrata bio blizu potpisa za neku od vrhunskih momčadi, no nije se realiziralo. Kaže kako ne žali previše zbog svega toga.

“Nije u mom karakteru predugo se opterećivati nekim stvarima. Naravno, bilo je stvari koje sam mogao napraviti drukčije. Posebno u ranijoj fazi karijere. Voditi stvari prema nekim drukčijim situacijama. Naravno, naučio sam iz toga, ali završeno je. Ne žalim previše, iskreno. Stvarno sam se dobro zabavio”, poručuje Hulk.

Objava Hülkenberg: Neki timovi imaju diskutabilan ukus pri donošenju odluka pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1
Author: Igor Šestak