Ducati je u 2022. godini došao do naslova MotoGP prvaka uz pomoć vozačkih sposobnosti Francesca Bagnaije, ali i zahvaljujući modernoj AI tehnologiji.

Nema sumnje, MotoGP je uz Formulu 1 najpopularnije automoto natjecanje, a čak niti odlazak u mirovinu velikog Valentina Rossija nije smanjio interes za ovim atraktivnim sportom.

Natjecanje koje se do 1990. godine vozilo i na stazi Grobnik u Rijeci posljednjih je godina svjedočilo izuzetno izjednačenom utrkivanju u kojem je gotovo svaka momčad mogla doći do pobjede. To su najbolje iskoristili Joan Mir na Suzukiju 2020. godine i Fabio Quartararo na Yamahi 2021. godine, osvojivši svoje premijerne svjetske titule.

Međutim, u 2022. godini stvari su se značajno promijenile i na stazi je potpuno zavladao Ducati, koji je sa svojih osam vozača dominirao MotoGP klasom. Na kraju je titulu osvojio Francesco Bagnaia, no osim darovitom 25-godišnjem Talijanu, Ducati zahvalu za svoju titulu duguje i modernoj kompjutorskoj tehnologiji…

Precizni senzori i umjetna inteligencija

Znamo da je kompjutorska tehnologija značajno unaprijedila posljednjih godina brojne industrije, od transporta i strojarstva do trgovine pa čak i igara na sreću, što će vam potvrditi bilo koji internetski casino kojeg pokrenete na svom mobilnom uređaju.

Računalni softver važnu ulogu u motosportu ima još od početka devedesetih, kada se pojavila tehnologija kontrole proklizavanja na bolidima Formule 1, a malo pomalo ušla je i u svijet motociklizma pa danas imamo MotoGP jurilice s izuzetno kompleksnom elektronikom.

A Ducati je po tom pitanju obavio puno bolji posao od konkurencije. Njihovi motori danas izgledaju stabilno na kočenju i u zavojima, dok usput ruše i brzinske rekorde. Potvrdio je to Jorge Martin, koji je na talijanskom motociklu jurio ove godine 363,6 km/h u Mugellu, što je ne tako davno bilo nezamislivo u utrkama na dva kotača.

Tajna uspjeha momčadi iz Bologne svakako je vrhunska tehnologija, koja kreće od senzora na motociklu zaduženih za skupljanje vrijednih podataka. Zatim se ti podaci zahvaljujući Ducatijevom kompjutorskom partneru Lenovu munjevito brzo prebacuju na računalo.

Tamo na snagu stupa AI tehnologija, odnosno umjetna inteligencija. Radi se o sustavima koji uče iz podataka koje dobivaju i stalno napreduju, a krajnji rezultat toga je izuzetno precizno predviđanje budućnosti. Zbog toga već nakon podešenja motocikla inženjeri Ducatija dobivaju projekciju njegovog ponašanja, čak i prije nego što vozač izađe na stazu. To značajno olakšava pripremu utrke, ali i razvijanje motora uoči i za vrijeme sezone…

Kako će odgovoriti konkurencija?

Zahvaljujući sustavima baziranima na AI tehnologiji vjeruje se da je Ducati unaprijedio svoj motor za nevjerojatnih 25% u posljednjoj sezoni, što ga je dovelo na sam vrh u završnim utrkama i trenutno djeluje nedodirljiv u Svjetskom motociklističkom prvenstvu.

No, u sportu nema nedodirljivih i sada je na konkurenciji da uzvrati na isti način. Već u 2023. godini očekuje se da Yamaha iskoristi slične principe kako bi se vratila tamo gdje je bila dok su je vozili legendarni svjetski prvaci Roberts, Rainey, Lorenzo i Rossi.

Isto vrijedi i za Hondu, najjačeg proizvođača motora u Svjetskom motociklističkom prvenstvu, koji u svojim redovima ima osmerostrukog prvaka svijeta Marca Marqueza, uvijek spremnog boriti se na samom vrhu, pod uvjetom da dobije motor kakvog zaslužuje. KTM i Aprilia također neće mirovati, a tko je napravio najbolji posao saznat ćemo već početkom veljače na zimskim testiranjima.

U svakom slučaju, u današnjim MotoGP utrkama elektronika i kompjutorska tehnologija imaju važniju ulogu nego što su ikad prije imali, no jednom kad sve momčadi ovladaju tehnološkim tajnama koje su im na raspolaganju vozači će ponovo biti ključ uspjeha na stazi, što bi se lako moglo dogoditi već u 2023. godini…