S velikim nestrpljenjem smo čekali prvo kotrljanje novih bolida na stazi. Umjesto spektakla i blještavila, dobili smo neslužbeno testiranje u Barceloni, to jest shakedown, kako je navedeno na službenoj stranici Formule 1, i to bez cjelodnevnog prijenosa uživo.

Unatoč tome, mogli smo pratiti razvoj događaja iz Barcelone. Iako je još dosta nedoumica i upitnika po pitanju stvarne forme svake od momčadi, no barem smo dobili odgovore na neka od pitanja.

Pouzdanost favorita na visokoj razini

Većina momčadi je imala testiranja bez nekih većih problema. Ako gledamo čistu kilometražu i nizanje krugova, tu je Ferrari visoko postavio letvicu. Ukupno su odvozili 439 krugova, a odmah iza njih je Mercedes sa 46 krugova manje.

Prvi dan je za sve prošao glatko, no problema je bilo u iduća dva dana. Već i pogled na kilometražu ostalih momčadi ukazuje na to tko je imao više problema. Aston Martin, Alpine, Alfa Romeo i Haas su ekipe koje su imale težih kvarova zbog kojih su izgubili dosta vremena i dosta ključne kilometraže. Posebno je to došlo do izražaja zadnji dan kad je samo pola momčadi odvozilo više od 100 krugova. U Alpineu nisu uopće mogli koristiti DRS, a onda je ujutro zadnjeg dana ekipu zadesio veći kvar zbog čega je za njih testiranje završilo. Aston Martin je imao problema sa curenjem ulja, a sličnih problema su imali i u Haasu. Alfa Romeo je imao još većih problema a vrhunac je bio zadnjeg dana kada su imali uvjerljivo najmanje krugova.

Na kraju, ispalo je onako kako smo očekivali već krajem prošle sezone – kao glavni kandidati za borbu za pobjede se nameću Mercedes, Red Bull, Ferrari i McLaren. Naravno, sve ovo na kraju ne može biti neki pravi pokazatelj, ovo su “predtestiranja”, i momčadi imaju sasvim dovoljno vremena da riješe sve probleme do idućeg “pravog” testiranja u Bahreinu i nakon toga do prve utrke sezone.

Mercedesi najbrži – ili se to tako čini?

Pogledamo li tablicu s najbržim vremenima, rekli bi – ništa novo. Dva Mercedesa na vrhu, Lewis Hamilton ispred svog novog momčadskog kolege Georgea Russella, a iza njih je Red Bullov Sergio Perez. No, pogledamo li detaljnije, Mercedesi su odvozili najbrža vremena na najmekšoj komponenti guma (C5), Perez i Norris (koji je imao ukupno četvrto najbolje vrijeme) su svoja vremena odvozili na C4 komponenti, a sljedeći Leclerc i Verstappen na C3 komponenti.

Od glavnih kandidata, Red Bull je najdulje čuvao tajne dizajna novog bolida, sve do prvog dana u Barceloni. A ono što smo vidjeli nas je ostavilo bez teksta, bolid u Neweyevom stilu s vrlo zanimljivim aero rješenjima. Prema najavama, mogli bi vidjeti velikih promjena do testiranja u Bahreinu. U istoj situaciji je i Mercedes, i njihov bolid je vizualno zanimljiv i lijep, a do Bahreina će i oni imati novih nadogradnji. Ferrari je, po meni, najviše iznenadio po inovativnosti i ekstremnosti, pogotovo jer se to od njih nije očekivalo. Po dosad viđenom, sve radi kao podmazano, tijekom tri dana u Barceloni nisu imali nikakvih problema s bolidom, postavljali su konkurentna vremena, iako prema tvrdnjama iz ekipe nisu “odvrnuli” motor do kraja.

Solidna izdanja Williamsa i AlphaTaurija

Osim očekivanih sumnjivaca u borbi za vrh, dobri su u Barceloni bili i Williams i AlphaTauri. Bez kvarova i sa solidnom kilometražom, nakon ova tri dana nameću se kao prvi kandidati za titulu best of the rest iza vodeće četvorke. Jedini problem koji su imali u AlphaTauriju nije bio tehničke prirode – Pierre Gasly je izletio u zavoju 5. Yuki Tsunoda je također imao produktivno testiranje i iz Barcelone odlazi vrlo zadovoljan. Gasly nije krio zadovoljstvo koliko su ovi novi bolidi zabavni za vožnju.

Williams je imao jedno od boljih izdanja na testiranjima u zadnje tri sezone. Alexander Albon i Nicholas Latifi su marljivo nizali kilometre i skupljali informacije tijekom sva tri dana. Jedino im je možda zadnji dan bio manje produktivan za Latifija jer su u dan između vozača podijelili na četvrtine – svakome je pripalo pola jutra i pola poslijepodneva kako bi oba vozača vozili i po mokrom i po suhom.

Sljedeća postaja: Bahrein

Da zaključimo: nedvojbeno su na vrhu Mercedes, Red Bull, Ferrari i McLaren, no tko će od ove četiri ekipe postati glavni kandidat za pobjedu u Bahreinu, te ujedno i glavni kandidat za naslov, vidjet ćemo nakon testova u Bahreinu. Nakon njih su AlphaTauri i Williams, ekipe koje nisu imale problema tijekom tri dana u Barceloni. S njima bi tu mogli biti i Alpine i Aston Martin, no trenutno je primarni cilj za njih riješiti probleme s pouzdanosti. Na dnu su trenutno Haas i Alfa Romeo zbog male kilometraže prouzrokovane kvarovima.

Iako smo dobili prve obrise omjera snaga, do početka sezone se još mnogo toga može promijeniti. No, moramo biti zadovoljni prikazanim. Promjena pravila je donijela neizvjesnost, te s mnogo nestrpljenja iščekujemo i testiranja i prvu utrku sezone u Bahreinu.

Objava Koliko znamo nakon prvog “testa”? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić