Era Guenthera Steinera na čelu momčadi Haas nije uspješno završila. Iako je Guenther vrlo popularan i voljen među fanovima, loši rezultati u prošlim sezonama koštali su ga posla. Mjesto šefa momčadi preuzima Ayao Komatsu, kojem je jasno da nema smisla pokušavati popuniti prazninu nastalu Steinerovim odlaskom. Japanac kaže da će pokušati biti najbolja verzija sebe na novom radnom mjestu i ostvariti napredak Haasa koristeći ljude koje ima na raspolaganju.

Ayao Komatsu svoju je karijeru u oktanskom cirkusu Formule 1 započeo 2003. godine kao član testnog tima u momčadi British American Racing Honda. Nakon toga, 2006. je preselio u Renault, gdje je 2011. godine postao trkaći inženjer Vitalija Petrova, a zatim 2012. Romaina Grosjeana.

Francuski vozač i japanski inženjer uspostavili su dobar radni odnos, a imali su i vrlo uspješan period u kojem se Grosjean često penjao na postolje vozeći bolid Lotusa. Tijekom 2012. i 2013. upisali su čak devet plasmana na postolje, no naredne godine nisu im bile tako uspješne. Komatsu je u međuvremenu postao glavni trkaći inženjer u Lotusu, no kad je 2016. Grosjean odlučio otići u Haas, Japanac je išao istim putem.

U Haasu je svih tih godina bio važna figura u vodstvu momčadi, ali sada je odjednom postao – najvažnija. Vlasnik momčadi Gene Haas odlučio je prekinuti suradnju s dosadašnjim šefom momčadi Guentherom Steinerom, a na njegovo mjesto postavio je upravo Komatsua. Veliki je posao pred njim. Prvi će put biti šef jedne momčadi.

“Zaista sam preplavljen pozitivnom podrškom koju sam dobio”, kaže Komatsu u svom prvom intervjuu nakon preuzimanja nove funkcije u momčadi.

“Svi su zaista bili pozitivni i uzbuđeni, pružili mi podršku, pa sam stvarno uzbuđen oko onoga što možemo poboljšati s ljudima koje imamo ovdje. Znam da ovdje ima toliko talentiranih, visokokvalitetnih momaka, pa sam zaista želio stvoriti im okruženje i okvir u kojem će moći pokazati najbolje od sebe”, prenosi Japančevu izjavu službena stranica Formule 1.

Gene Haas objasnio je kako su Steineru presudili loši rezultati. Haas je prošlu sezonu okončao na posljednjem mjestu među konstruktorima i to je Amerikancu bio znak da je vrijeme za promjene. Guenther je osebujan lik i poseban karakter, čovjek kojeg su fanovi itekako zavoljeli kroz serijal Drive to Survive pa Komatsuu neće biti lako zamijeniti ga. Japanac je drukčiji tip, ali ne zamara se time previše.

“Naravno, ne pokušavam biti Guenther Steiner! On je vrlo različita osoba. Vrlo dobro smo se slagali, iskreno. Poštujemo jedan drugoga, poštovali smo pozicije i uloge koje smo obnašali, tijekom posla i izvan posla također. Često smo zajedno išli na večere tijekom trkaćih vikenda – opet, ne da bismo pričali o poslu, već zato što smo se prilično dobro slagali. Ja nisam ovdje da zamijenim Guenthera Steinera kao osobu.”

“On je vrlo različit lik, kao što znate, i ima vrlo različite prednosti i slabosti u odnosu na mene. Ne pokušavam biti netko drugi i Gene to zna, a da je Gene želio zamjenu za Guenthera Steinera na taj način, imenovao bi nekog drugog. Tako da razumijem da Gene želi nešto drugačije i pokušat ću biti najbolja verzija sebe, umjesto da pokušavam biti netko drugi”, napominje Ayao.

Ayao Komatsu i Gene Haas (Photo by Andy Hone / LAT Images)

I dok je Steineru jača strana bila komunikacija s ljudima, Komatsu je prvenstveno inženjer. Gene je svjestan da je Japanac tehnički orijentiran i da se boli baviti statistikom i brojevima. Stoga, smjena na mjestu šefa momčadi sasvim sigurno donosi i potpuno drukčiji stil vođenja cijelog tima.

“Kad mi se pružila ova prilika, jasno sam rekao Geneu: Znate moju stručnost, nema smisla da se usredotočim na marketinšku stranu i pokušavam dobiti sponzorstva jer moj skup vještina nije za to. U tom području trebam nekoga drugoga tko je stručnjak za voditi ga, a ja se mogu usredotočiti na tehničku stranu, pokušati uspostaviti organizaciju s kojom čemo poboljšati tehničku stranu tima.”

“Dakle, to je vrlo različita odgovornost, ali istovremeno, svaki posao koji sam radio – a radio sam na dinamici vozila, bio inženjer performansi, trkaći inženjer, glavni trkaći inženjer – kad obavljaš trenutni posao, uvijek se trudiš najbolje obaviti posao koji radiš, ali također razmišljaš gdje su neka druga ograničenja. Ako se određene stvari poboljšaju, kako ja mogu bolje raditi posao?”

“Naravno da mi ovaj tim puno znači jer sam tu od samog početka. Znam kakav potencijal ovaj tim ima pa u određenim područjima mogu uočiti da se stvari mogu razmotriti na drugačiji način i slično. Dakle, u tom smislu, ne nedostaje nam ideja. Ima puno područja na kojima možemo raditi kako bismo poboljšali tim”, smatra novi šef Haasove momčadi.

Za sada ne treba očekivati da će u Haasu biti nekih drastičnih promjena. Komatsu je uvjeren da momčad može funkcionirati bolje i s ljudima koje trenutačno ima.

“S ljudima, s idejama koje ljudi imaju, ako to stavimo zajedno, siguran sam da možemo obaviti puno bolji posao. I onda, kad dostignemo fazu u kojoj ćemo reći da izvlačimo maksimum iz onoga što imamo i da smo efikasan trkaći tim, onda će doći iduća faza u kojoj ćemo tražiti apsolutnu granicu naših mogućnosti. Mislim da smo još daleko od toga i zato se za početak fokusiram na poboljšavanje onoga što imamo”, objašnjava Komatsu.

Ayao Komatsu (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Haas će prije predsezonskih testiranja odraditi dvostruki ‘shakedown’ svog bolida. Komatsu je već rekao da ne očekuje da će bolid biti pretjerano konkurentan na samom početku, zato što stvari u drugoj polovici 2023. nisu išle onako kako su u momčadi prvotno zamislili. Stoga, pred Haasom je još jedna ‘tranzicijska faza’.

“Što god naučimo tijekom 2024. godine, siguran sam da će nam to pomoći da vrlo jasno definiramo što radimo za pet godina, osam godina ili deset godina.”

“Gene trenutno želi pobjeći s dna poretka”, kaže Komatsu. “Očito ste vidjeli i čuli koliko je nezadovoljan Gene bio. Naravno, tko će biti sretan ako je u natjecanju na posljednjem mjestu? To je sramotno, zaista je sramotno.”

“Mislim da je pozitivno što je Gene nezadovoljan gdje smo. Ako ljudi u timu misle: OK, zadnji smo i nismo sigurni kamo idemo, Gene ne kaže ništa, onda je u redu i Gene je valjda sretan samo popunjavanjem mjesta i osvajanjem desete pozicije. To očito nije slučaj. Dakle, to je zapravo motivirajuće za sve ovdje. Ok, Gene je ozbiljan, želi poboljšati tim, pa hajdemo to učiniti zajedno.”

Prvi put u karijeri preuzeti ulogu šefa momčadi definitivno nije jednostavno, a pogotovo u situaciji u kojoj se nalazi Haas. Američka momčad prošla je raznorazne probleme proteklih godina i nije uspjela doći do željenih rezultata. Može li ova smjena na vrhu donijeti željeni zaokret?

Objava Komatsu: Nisam ovdje da zamijenim Guenthera Steinera kao osobu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak