Lando Norris u McLarenu je pobjednik VN Australije, prve utrke sezone nove Formule 1 za 2025. godinu,  ispred Maxa Verstappena u Red Bullu te Georgea Russella u Mercedesu.

Vremena vozača uskoro…

Tijek utrke:

Start utrke je bio planiran za 5 ujutro po hrvatskom vremenu iako je postojala mogućnost odgode zbog kiše koja je tijekom jutra padala u Melbourneu. Utrka Formule 2 je čak i otkazana zbog kiše nakon nekoliko pokušaja, ali kako se približavalo vrijeme starta Formule 1 vrijeme se malo poboljšavalo.

Liam Lawson je odlučio startati iz bokseva jer su mehaničari Red Bulla promijenili neke komponente na bolidu bez odobrenja tehničkog delegata. Isto je morao napraviti i Oliver Bearman u Haasu jer nije jučer odradio niti jedan brzi krug u kvalifikacijama. U 5 ujutro po hrvatskom vremenu je krenuo formacijski krug za sve vozače te je odmah u prvom zavoju Isack Hadjar završio u zaštitnoj ogradi pa su vozači po dolasku na startni grid ugasili motore te je start odgođen za 15 minuta.

Izvor: F1

Novi start je bio u 5:15 te su vozači odradili još jedan formacijski krug, ovaj put bez incidenata. Utrka je krenula nekoliko minuta kasnije te su svi prošli prvi zavoj bez problema, a Verstappen je odmah napao vozače McLarena na ulasku u prvi zavoj, ali nije uspio proći kraj njih. Ipak, iza prva dva zavoja je imao puno bolji izlaz te je prošao kraj Piastrija do trećeg zavoja i preuzeo drugu poziciju.

Izvor: F1

Leclerc je također napravio pomak od nekoliko mjesta te je došao do pete pozicije iza Russella, a ispred Sainza i Tsunode. Vrlo brzo nakon toga je direkcija utrke morala poslati na stazu sigurnosni automobil jer je u zaštitnoj ogradi završio Jack Doohan na samom kraju prvog sektora. Doohan je odmah poslao poruku svom inženjeru kako je sve u redu s njim, ali je utrka završena nakon samo pola kruga.

Sigurnosni automobil je neutralizirao utrku, a tijekom njegovog prvog kruga smo imali još jedan incident – Carlos Sainz u Williamsu je u zadnjem zavoju također izgubio zadnji kraj bolida te je završio u zaštitnoj ogradi prije startno-ciljne ravnine, a sigurnosni automobil je išao kroz bokseve u tim trenutcima.  Sainz je također prošao bez ozljeda, ali je i njegova utrka završena puno prerano.

Izvor: F1

Sigurnosni automobil je na stazi bio do kraja sedmog kruga te su u međuvremenu vozači Haasa te Liam Lawson odradili promjenu guma, ali bez promjene komponente: intermediate za intermediate. Na početku osmog kruga je ponovno krenula utrka, ovaj put je prvi krug prošao bez incidenata, ali i bez pretjecanja. Iz direkcije utrke je došla obavijest kako su Fernando Alonso i Yuki Tsunoda pod istragom zbog incidenta tijekom perioda sigurnosnog automobila.

U 12. krugu je direkcija utrke odlučila dozvoliti vozačima korištenje DRS-a što bi moglo dovesti do nekih pretjecanja na stazi, iako je većina vozača van granice od jedne sekunde, ali je Piastri bio unutar jedne sekunde od Verstappena te je krenula borba za sam vrh. Russell na četvrtoj poziciji je imao već zaostatak od preko šest sekundi te je vodeći trojac bio izdvojen na vrhu.

Izvor: F1

U 16. krugu je Kimi Antonelli imao manjih problema na kraju prvog sektora te se izvrtio jer je dodirnuo vanjsku liniju i malo trave, ali je prošao bez oštećenja te je samo izgubio jednu poziciju od Hulkenberga. U 17. krugu je grešku napravio i Max Verstappen koji je na ulasku u treći sektor otišao preširoko pa je Piastri vrlo lako prošao kraj njega i došao do druge pozicije.

Antonelli je u tom istom krugu uspio proći kraj Hulkenberga te se vratio na 12. poziciju. U tim trenutcima smo dobili obavijest od direkcije utrke kako je su pod istragom i Hamilton i Albon zbog incidenata tijekom sigurnosnog automobila. Liam Lawson je u 20. krugu uspio proći kraj Estebana Ocona na ulasku u brzi deveti zavoj, a iz direkcije utrke su objavili kako su svi vozači koji su bili pod istragom oslobođeni bez kazni.

Izvor: F1

U 22. krugu je kiša opet krenula i to većim intenzitetom nego prije, ali je prema prognozi to trebalo trajati samo nekoliko minuta, a onda se očekuje sušenje staze i mogući prelazak na slick gume za sve vozače. Antonelli je prestigao i Lancea Strolla te je došao na prag ulaska u top 10 vozača, a na putu mu je bio Fernando Alonso na desetoj poziciji.

Lewis Hamilton je već neko vrijeme bio na pragu prolaska kraj Alexa Albona, ali nije uspijevao pronaći način za proći kraj Williamsa. U vrhu je Piastri došao također na prag jedne sekunde Norrisu ispred sebe, ali nije bio dovoljno brži da ga prođe na stazi. U 29. krugu je vodeći dvojac prešao kraj dva Haasa za cijeli krug što samo dokazuje koliko su dobar bolid složili u McLarenu. Ipak, krug kasnije je iz McLarena došla obavijest prema vozačima kako im nije dozvoljeno utrkivanje u ovom stadiju utrke te je Piastriju zabranjeno pretjecanje.

U 32. krugu je Piastri napravio manju grešku u šestom zavoju te je zaostatak porastao na preko tri sekunde, a iz McLarena su netom nakon toga dali obavijest kako su slobodni ići u duel. U 33. krugu je Fernando Alonso završio u zaštitnoj ogradi te je na stazu odmah izašao sigurnosni automobil, a svi vozači su požurili u bokseve na promjenu guma, a svi su otišli na slick gume osim dva Haasa.

Izvor: F1

Većina je odlučila otići na hard komponentu guma, a drugi su se odlučili za medium. Od vodećih, dva McLarena su bili na hardu, a Verstappen na mediumu. Iza njega su Russell i Leclerc bili na hardu, a grid se totalno približio zbog Safety Car-a. Iz bokseva su javili Landu Norrisu kako će oko 45. kruga doći do kratkotrajne, ali jake, kiše što bi moglo dodatno zakomplicirati situaciju na gridu.

Micanje bolida sa staze je bilo prilično sporo te su vozači koji su bili prestignuti za puni krug tek u 40. krugu dobili dozvolu za prolazak pokraj sigurnosnog automobila i vraćanje u isti krug s vodećima. Zbog toga je tek na kraju 41. kruga sigurnosni automobil otišao sa staze. Restart utrke je prošao mirno za vodeće vozače te je poredak ostao isti: Norris, Piastri, Verstappen, Russell pa Leclerc.

Izvor: F1

U 43. krugu je krenula kiša na stazi u Melbourneu, ali nitko nije htio otići u bokseve prerano. Charles Leclerc je izgubio mjesto od Yukija Tsunode na stazi zbog male greškice. U sljedećem krugu su dva McLarena imala velikih problema u posljednjem sektoru te su proklizali. Norris je odmah otišao u bokseve na promjenu guma, a Piastri se izvrtio te su svi prošli kraj njega.

Većina vozača je otišla na promjenu guma, a samo nekolicina je ostala na slick gumama – Verstappen i dva Ferrarija. Verstappen je nakratko bio preuzeo vodstvo, ali  je krug kasnije i on odlučio otići u bokseve, dok su dva Ferrarija ostala na slicku. U 47. krugu je na stazu izašao sigurnosni automobil jer se na promjenjivim uvjetima nisu najbolje snašli Liam Lawson i Gabriel Bortoleto koji su završili u zaštitnoj ogradi.

Izvor: F1

Suci su ovog puta brže počistili stazu te je u 51. krugu sigurnosni automobil otišao sa staze pa nas je čekalo još nekoliko krugova do kraja utrke u kojima smo mogli očekivati borbu za pozicije na stazi. Najveći gubitnici ovih promjenjivih uvjeta su zasigurno dva Ferrarija koji su bili 9. i 10. te Oscar Piastri koji je bio 13. nakon velikih problema s kontrolom bolida kada je kiša krenula.

Restart utrke je protekao mirno za vodeće bolide, a jedina promjena u početnom dijelu je bio prolazak Charlesa Leclerca kraj Lewisa Hamiltona. Verstappen nije uspijevao držati korak s Norrisom u borbi za sam vrh, a iza njih su Leclerc i Hamilton prošli kraj Gaslya koji je napravio grešku u prvom zavoju. Piastri je također probao proći kraj Gaslya odmah u istom krugu, ali nije uspio.

Krug kasnije je direkcija utrke dozvolila korištenje DRS-a što je odmah iskoristio Piastri i došao do desete pozicije. U 55. krugu je Verstappen došao do DRS zone u odnosu na Norrisa te je mogao koristiti DRS u 4 zone na stazi. Kimi Antonelli je iskoristio DRS te je prošao kraj Albona i došao do četvrte pozicije iza Russella. Verstappen je pokušao proći kraj Norrisa, ali do kraja utrke nije uspio doći dovoljno blizu te je Norris osvojio VN Australije.

Objava Lando Norris pobjednik prve utrke sezone u Australiji! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen