Pobjednik utrke za VN Meksiko Citya na stazi Hermanos Rodriguez je bio Lando Norris u McLarenu ispred Charlesa Leclerca u Ferrariju te Maxa Verstappena u Red Bullu.

Kompletan poredak uskoro…

Tijek utrke:

Formacijski krug za 20. utrku sezone je krenuo u 21 sat po hrvatskom vremenu te je Norris poveo vozače u jedan mirni krug po stazi prije nego krene prava akcija. Odabir guma je bio prilično jednoličan te je većina vozača odabrala mekane gume, a od prvih pet vozača je jedino Verstappen bio na medium komponenti guma. Na kraju poretka su Albon i Colapinto bili jedini na tvrdoj smjesi guma.

Start utrke je prošao mirno za Norrisa koji je dobro startao i zadržao prvo mjesto ispred dva Ferrarija i Verstappena koji je jako kasnim kočenjem pokušao proći s vanjske strane, ali je morao kroz travu te se vratio na četvrtu poziciju ispred Russella koji se odmah žalio kako mu Nizozemac treba vratiti poziciju. Slično je napravio i Leclerc koji je odmah propustio Norrisa i vratio se na drugo mjesto ispred Hamiltona.

Oscar Piastri nije imao tako dobar start te je došao na devetu poziciju iza Tsunode koji je startao bolje od njega. Nakon početnog kruga događanja na stazi su se smirila te je poredak bio: Norris, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Russell, Bearman, Antonelli, Tsunoda i Piastri. Mirna utrka je potrajala do početka šestog kruga kada je Verstappen napao Hamiltona u prvom zavoju te je bilo svega.

Dotaknuli su se gumama te je prvotno Verstappen izgurao Hamiltona, a onda je Verstappen produžio preko trave te je u sljedećem četvrtom zavoju opet došlo do laganog kontakta pa je Hamilton preko trave produžio i presjekao zavoj. Sav taj kaos je iskoristio najbolje Bearman koji je prošao hrabro kraj Verstappena i Mercedesa te došao do četvrte pozicije.

U međuvremenu se Liam Lawson umirovio u boksevima zbog problema s bolidom, a u 11. krugu je Piastri napokon prošao kraj Tsunode i vratio se na inicijalnu osmu poziciju. Suci su u međuvremenu objavili da je nekolicina vozača pod istragom zbog svih incidenata koji su se dogodili od početka utrke te u tom kaotičnom šestom krugu.

Lando Norris je u tom periodu mirno povećavao prednost nad dva Ferrarija koji su bili udaljeni pet sekundi jedan od drugog te je isto toliko Leclerc kasnio za Norrisom. Bearman je u tim trenutcima mirno držao četvrto mjesto ispred Verstappena. Hamilton je kažnjen od strane sudaca sa kaznom od deset sekundi zbog napuštanja staze i ostvarivanja prednosti te si je time puno zakomplicirao situaciju u utrci.

Piastri je krenuo pritiskati Russella kako bi ga pokušao prestići i doći do sedme pozicije, a Norris je naprijed gradio sve veću i veću prednost. U 23. krugu je prvi od vodećih 10 vozača u bokseve otišao Kimi Antonelli koji se vratio na 13. poziciju na novom setu medium guma. U krugu iza njega u bokseve je otišao i Hamilton koji nije imao nikako dobar tempo te ga je Bearman stizao, a Britanac je onda u boksevima morao odraditi i kaznu od 10 sekundi te se vratio na 14. poziciju.

U 25. krugu je u bokseve otišao i Bearman koji je morao ‘pokrivati’ Antonellija te je to uspješno i odradio, a odmah iza njega je u bokseve otišao i Russell koji je morao pokriti Piastrija koji je bio u boksevima kada i Bearman. Piastri je u svom outlapu imao ‘problem’ u vidu Albona koji je mu je prilično smetao te nije uspio preskočiti Russella kroz bokseve.

Na vrhu poretka su bili Norris, Leclerc i Verstappen koji nisu bili u boksevima, a u 28. krugu se u boksevima umirovio i Hulkenberg. Sainz je zaradio kaznu od pet sekundi zbog prebrze vožnje u boksevima, a Bearman se probio pokraj Hadjara bez većih problema te je bio prvi iza prva četiri vozača koji nisu bili još u boksevima.

U 32. krugu u bokseve je otišao Charles Leclerc te se vratio na treću poziciju iza Verstappena, ali ključno ispred Tsunode i Bearmana. Upravo u tom krugu je Bearman stigao i prestigao Tsunodu koji nije mogao puno učiniti protiv Haasa koji je danas izgledao prilično dobro na stazi u Meksiku. U sljedećem krugu je kraj Tsunode prošao i dvojac iz Mercedesa.

Na ulasku u 35. krug u bokseve je otišao Norris koji se vratio na prvu poziciju ispred Verstappena koji još uvijek nije bio u boksevima što je bilo i očekivano s obzirom da je startao na medium gumama. U boksevima se umirovio i Fernando Alonso koji je očito imao problema s bolidom. U 38. krugu je napokon u bokseve otišao i Max Verstappen koji se vratio na osmu poziciju iza Hamiltona koji nije mogao pratiti tempo vozača ispred sebe.

Russell je sa svojim trkaćim inženjerom uporno razgovorao u tome da bi ga Antonelli trebao propustiti jer ima puno više brzine od njega kako bi pokušao proći kraj Bearmana u borbi za pobjedničko postolje, a nakon nekoliko krugova je Mercedes naredio propuštanje Russella od strane Antonellija, a dvojac iz Mercedesa je to izveo prilično dobro tako da Piastri nije uspio to iskoristiti i proći kraj Antonellija.

U 47. krugu je Verstappen stigao i prestigao Hamiltona koji nije imao dovoljno brzine za obranu od Nizozemca koji je imao novije i mekše gume, a ispred njih je Piastri bio jako blizu Antonelliju koji je kasnio preko dvije sekunde u odnosu na Russella. Na kraju tog kruga u bokseve su otišli i Antonelli, Piastri i Hamilton, a Piastri je kroz bokseve i brže zaustavljanje prošao kraj Mercedesa.

U sljedećem krugu je u bokseve odmah morao otići i Bearman kako bi pokrio ovaj trojac od prije, a najviše je profitirao Verstappen koji je bio na trećem mjestu s gumama koje bi trebale izdržati do kraja utrke. Nakon nekoliko krugova u DRS zonu od Bearmana je ušao Russell koji je krenuo u napad, ali za sad bez većeg uspjeha. Verstappen je krenuo u napad na Leclerca te je 15-ak krugova prije kraja bio na manje od deset sekundi zaostatka.

Sainz je zaradio još jednu kaznu zbog prebrze vožnje u boksevima – ovog puta je dobio ‘drive through’, a bilo je očito kako njegov bolid ima nekih problema s pit limiterom. Verstappen je u međuvremenu drastično krenuo skidati prednost Leclerca te je bilo očito da će vozač Red Bulla stići Ferrari koji nije imao pretjerano dobar tempo na medium gumama, a deset krugova prije kraja je prednost bila samo pet sekundi.

U tim trenutcima, deset krugova prije kraja, na ulasku u prvi zavoj je Piastri napokon odlučio napasti Russella te je uspješno prošao kraj njega i došao do pete pozicije iza Bearmana. Gabriel Bortoleto je u borbi za 10. mjesto uspješno prošao kraj Hadjara. Russell i Antonelli su ponovno zamijenili pozicije jer je to bio dogovor u slučaju da Russell ne bude mogao proći kraj Bearmana, a kada je Piastri prošao oba Mercedesa to je bilo i izvedeno.

Piastri je pet krugova prije kraja došao na sam rub DRS zone u odnosu na Bearmana kako bi pokušao doći do četvrte pozicije i maksimalno ‘umanjiti štetu’ u odnosu na Norrisa i Verstappena. Ipak, Bearman je uz dobru vožnju i malo pomoć prolaska kroz vozače koji su bili prijeđeni za cijeli krug uspio zadržati, a u posljednjim trenutcima  je na stazi pokazan i period VSC-a zbog bolida Carlosa Sainza koji je bio zaglavljen u stadionskoj sekciji.

VSC je maknut sa staze kada su skoro svi bili u zadnjem krugu utrke te nije bilo promjena do kraja, a time je Leclerc uspješno obranio drugu poziciju od Verstappena, a Bearman je uspio zadržati Piastrija koji je ovim petim mjestom izgubio vodstvo u poretku vozača.

 

Objava Lando Norris pobjednik utrke u Meksiku! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen