Ljetna pauza je proletila toliko brzo kao da je i nije bilo, i već smo na novoj postaji Svjetskog prvenstva Formule 1, na Maxovom teritoriju u Zandvoortu za VN Nizozemske. Nakon kišnog i zanimljivog trećeg slobodnog treninga red je došao i na kvalifikacije, koje su počele u mješovitim uvjetima. Staza je bila mokra i obasjana suncem.

Prve dvije runde su vozači vozili na intermedijima, a zadnju rundu na mekim gumama. Na kraju se u svemu tome najbolje snašao Max Verstappen u Red Bullu s pola sekunde bržim vremenom od drugog Landa Norrisa u McLarenu. Treće mjesto je zauzeo Mercedesov George Russell.

Fantastičan četvrti je bio Williamsov Alexander Albon. Peti je bio Aston Martinov Fernando Alonso. Ferrari opet nije briljirao, najbolje plasirani vozač je bio Carlos Sainz na šestom mjestu, dok je Charles Leclerc bio tek deveti nakon što je izazvao crvenu zastavu i prekid treće kvalifikacijske runde.

Četvrti startni red će dijeliti Red Bullov Sergio Perez i McLarenov Oscar Piastri. Prvih deset je zatvorio Logan Sargeant u Williamsu nakon što je on izazvao prvi prekid u Q3 svojim izlijetanjem u trećem zavoju.

Ukupan poredak uskoro.

Ispali u Q1: Zhou, Ocon, Magnussen, Bottas i Lawson

U trenutku starta kvalifikacija kiša nije padala, ali su se u daljini mogli vidjeti kišni oblaci. Uvjeti na stazi su bili za intermedija, te su vozači izašli na stazu na tim gumama, no staza se brzo sušila. Albon je bio prvi u koloni vozača koji su čekali zeleno svjetlo na izlasku iz boksa. Naravno, zna se kome su navijači na tribinama bili naklonjeni.

Prvo mjereno vrijeme je postavio Albon, 1:31.315. Kako su ostali vozači prolazili ciljem tako se vodstvo mijenjalo. No, bilo je i onih koji su griješili – Hulkenberg i Verstappen su proklizavali u prvom zavoju, a Albon je sijekao šikanu. Verstappen se žalio preko radija da mu gume ne prianjaju kako je očekivao. U tim prvim minutama kvalifikacija dobro su stajali McLareni, na polovici Q1 su zauzimali prva dva mjesta. Zatim je Sainz postavio najbrže vrijeme, potom i Leclerc koji je odmah nakon postavljanja najbržeg vremena proklizao na asfaltni dio zone izlijetanja u prvom zavoju.

Vodstvo se brzo mijenjalo. Nakon dva Ferrarija najbrža su vremena postavljali Russell pa Alonso te potom opet Norris i nakon njega Piastri. Verstappen je nakon početnih žalopojki postavio peto najbrže vrijeme, pola sekunde sporije od Piastrijevog, koje je potom šest minuta prije kraja naraslo na sekundu iza Norrisa koji je tada postavio novo najbrže vrijeme.

Pet minuta prije kraja konačno Verstappen postavlja najbrže vrijeme. U zoni ispadanja su bili redom Hulkenberg, Lawson, Bottas, Magnussen i Sargeant. U tom trenutku je opet počela pomalo padati kiša. Dvije minute prije kraja situacija na dnu poretka je bila dosta drugačija, u zoni su bili redom Leclerc, Bottas, Ocon, Hamilton i Lawson. Hamilton se izvukao s 12. vremenom, a Leclerc se unatoč krugu s nekolike greške provukao kao tek 14. Tako su redom ispali Zhou, Ocon, Magnussen, Bottas i Lawson.

Ispali u Q2: Stroll, Gasly, Hamilton, Tsunoda i Hulkenberg

I dalje su vozači na intermedijima. Ovaj put je prvi vozač na stazi drugi Williamsov vozač, Sargeant. Odmah iza njega je bio Verstappen, koji je postavio vrlo brzo vrijeme i zasjeo je na vrh u tim početnim minutama Q2. Od one male kišice krajem Q1 nije bilo većeg efekta, opet se sunce ukazalo te se čekao trenutak izlaska prvog bolida na gumama za suho.

Na pola Q2 poredak na vrhu je bio Norris, Verstappen, Albon, Piastri, Stroll, Alonso, Perez, Sargeant, Tsunoda, Leclerc, a u zoni ispadanja su bili Russell, Hulkenberg, Gasly, Hamilton i Sainz. Iako se staza na nekim dijelovima prilično osušila, i dalje je bilo mokrih dijelova.

Četiri minute prije kraja na vrhu su bila dva Red Bulla, a u zoni ispadanja su bili Sargeant, Tsunoda, Hulkenberg, Gasly i Sainz. Još se isticao Albon koji je letio stazom – postavio je najbrže vrijeme dvije minute prije kraja.

U Ferrariju nije bila briljantna situacija dvije minute prije kraja. Oba vozača su bila u zoni ispadanja, Leclerc 12. i Sainz 15. Dok je Leclerc postavljao brze sektore u zadnjem pokušaju, Sainz nije bio briljantan. Zadnji Leclercov pokušaj je bio dovoljan za treće mjesto u trenutku njegovog prolaska ciljem. Na kraju je Leclerc bio peti, a Sainz se provukao na devetom mjestu. Veliko iznenađenje je bilo ispadanje Hamiltona koji je završio 13., dok je Williams briljirao s oba vozača u prvih deset. Tako su na kraju ispali redom Stroll, Gasly, Hamilton, Tsunoda i Hulkenberg.

Q3:

Uvjeti na stazi su bili puno povoljniji za gume za suho u odnosu na prva dva dijela kvalifikacija. Mogli smo očekivati pokušaje na slickovima. Svi su vozači izašli na mekim gumama osim Piastrija, Leclerca i Pereza koji su izašli na intermedijima.

Nakon prve dvije minute na vrhu su vrlo dominantno bila dva Williamsa ispred Sainza i Russella. Oni su jedini postavili mjerena vremena kad je, nakon postavljanja drugog najbržeg kruga, u trećem zavoju Sargeant izletio i zabio se u ogradu, zbog čega su kvalifikacije prekinute.

Kvalifikacije su nastavljene u 16:11 sati. Popravak ograde je oduzeo najviše vremena, zbog čega je prekid bio ovoliko dug. Vozači su odmah počeli zauzimati položaje na izlasku iz boksa. Svi su izašli na novim mekim gumama. Na čelu kolone je bio Sainz.

Taman kad su vozači počeli nizati brze krugove, eto još jedne crvene zastave. U devetom zavoju je izletio Leclerc i prilično oštetio bolid. Sat je pokazivao 4:05 do kraja kvalifikacija. Poredak u tom trenutku je bio Norris, Piastri, Verstappen, Russell, Leclerc, Perez, Albon, Sargeant, Alonso, Sainz. Kvalifikacije su ponovno nastavljene u 16:21 sati.

Ovaj put vozači nisu napravili kolonu na kraju boksa. Prvi su izašli Perez, Albon i Alonso. Ostali su izašli minutu iza njih. U tom trenutku su ostale dvije minute do kraja. Svim vozačima je ostao samo jedan pokušaj u lovu na najbolju startnu poziciju.

Na kraju je Verstappen pomeo konkurenciju i ostavio je iza sebe Norrisa za pola sekunde

Objava Max Verstappen na pole positionu za VN Nizozemske! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić