Današnji dug formulaški dan je iza nas. Počelo je vrlo zanimljivim kvalifikacijama, a završilo jednako zanimljivom utrkom. Norris je startao prvi, Verstappen 17., i s mnogo uzbuđenja smo čekali današnju utrku. Do samog starta kiša je prestala padati, ali je staza ostala mokra i svi su startali na intermedijima.

U utrci u kojoj smo vidjeli sve i svašta, od prekida zbog nesreće Colapinta, crne zastave za Hulkenberga, raznih izlijetanja i izvrtanja, hrpe incidenata i istraga koje su suci odlučili provesti nakon utrke (posebno su Mercedesi bili pod istragom zbog mijenjanja tlaka guma dok su gume bile na bolidima te istrage nad vozačima koji su prekršili startnu proceduru – među njima je i Norris), i na kraju totalno izvrnut poredak u odnosu na startni poredak. 

U ovako ludoj utrci do važne i fantastične pobjede je došao Max Verstappen u Red Bullu nakon starta sa 17. mjesta! A još luđe je da su na postolju završila dva vozača Alpinea – drugi je bio Esteban Ocon a treći Pierre Gasly. U jednoj utrci su osvojili više od dvostruko bodova nego u cijeloj sezoni dosad!

Ostatak poretka uskoro…

Uoči starta smo doznali da je Sainz startao iz boksa zbog promjene mjenjača. Zbog velikih oštećenja nije startao Albon. A u samom krugu zagrijavanja Stroll se najprije izvrtio u četvrtom zavoju da bi se onda prilikom povratka na stazu zaglavio u šljunku. Zbog toga su vozači krenuli u novi krug zagrijavanja, što je donijelo dodatnu zbunjenost među vozačima.

Vozači su dobili poruku aborted start, što znači da vozači ostanu na startnim mjestima i čekaju upute. Međutim, Norris je krenuo u novi krug zagrijavanja i time povukao većinu vozača za sobom. Zbog toga je Norris bio pod istragom zbog kršenja startne procedure. Novi krug zagrijavanja počeo u 16:47.

Ovaj put je krug zagrijavanja prošao bez incidenata. Start je bio fantastičan za Russella koji je preuzeo vodstvo u utrci. Tsunoda je ostao treći, Ocon četvrti, a Leclerc se probio na peto mjesto. U srednjem dijelu staze se Perez izvrtio i pao na zadnje mjesto, a Verstappen se probio na deseto mjesto. U trećem krugu je poredak bio Russell, Norris, Tsunoda, Ocon, Leclerc, Lawson, Piastri, Alonso, Gasly, Verstappen.

U petom krugu Verstappen je prestigao Gaslyja za deveto mjesto. S druge strane poretka, na vrhu, Norris je bio unutar sekunde iza Russella. Sljedeći su nastradali Alonso te potom u desetom krugu Piastri, nakon čega se Verstappen probio na sedmo mjesto. Krug kasnije Lawson je stradao od strane Verstappena za šesto mjesto.

Tsunoda na trećem mjestu se dobro držao, no on je stvorio vlakić u kojem su bili Ocon, Leclerc i Verstappen. U 16. krugu Leclerc je bio vrlo blizu Ocona i napadao ga je za četvrto mjesto, ali bezuspješno. Za to vrijeme Alonsu je ekipa javila jaču kišu za 15 minuta (u tom trenutku se vozio 17. krug).

U 22. krugu Verstappen je pokušao prestići Leclerca, no Charles se odlično obranio. Sljedeće pitanje koje je brinulo ekipe i vozače u kojem trenutku je trebala doći jača kiša te kada bi bilo pravo vrijeme za promjenu guma. Kako su se nizali krugovi, intermedije su polako postajale slick gume. Jedino se znalo da u nekom trenutku vozač mora odlučiti kada bi prešao na full wet gume, a da ne izgubi puno.

Prvi je potez napravio Ferrari. U 25. krugu je u boks ušao Leclerc, i to je prešao na intermedije! Vratio se na 13. mjesto. Tako je zaglavio iza Hamiltona. Nakon toga Norris je pitao ekipu za ulazak u boks kako bi prestigao Russella. Krug iza Hulkenberg je ušao u boks i također prelazi na drugi set intermedija. A moglo se vidjeti koliko je kiša pojačala u prvom sektoru. U 27. krugu se izvrtio Hulkenberg u prvom sektoru, te je na snazi VSC. Mnogi su odmah otišli u boks po novi set intermedija, a među njima je bio i onih što su prešli na full wet gume, kao što je bio Perez. 

Krajem 28. kruga Hulkenberg je pokrenuo bolid, VSC je završio, i taman u tom trenutku Russell i Norris su ušli u boks po nove gume i izgubili su svoje pozicije. Poredak je tada bio Ocon, Verstappen, Gasly, Russell, Norris, Tsunoda, Leclerc, Piastri, Alonso, Bottas. U prvih deset je samo Tsunoda bio na full wet gumama.

Prvi sektor je bio vrlo katastrofičan, vozači su sporo kroz njega prolazili. Russell je prolazio toliko sporo da ga je Norris prestigao u 30 krugu, i to točno nekolike sekunde prije nego je na stazu zbog jake kiše poslan sigurnosni automobil. Tako je poredak pod sigurnosnim automobilom bio Ocon, Verstappen, Gasly, Norris, Russell, Tsunoda, Leclerc, Piastri, Alonso, Lawson.

U 32. krugu smo vidjeli veliku nesreću Colapinta na početku startno-ciljnog pravca, zbog čega je utrka bila prekinuta. Od ovoga su najviše profitirali vozači Alpinea i Verstappen.

Tijekom prekida smo dobili obavijest da je Hulkenberg diskvalificiran (crna zastava) zbog vanjske pomoći dok je stajao zaglavljen pored staze – četiri suca pored staze su ga pogurala s rešetke propusta za oborinske vode.

Utrka je nastavljena u 18:02, i to klasični restart pod sigurnosnim automobilom (tzv. rolling start). Do tog trenutka su se vremenski uvjeti malo poboljšali. Pred sami restart Bearman i Zhou su se izvrtili, no utrka je nastavljena unatoč tome. U četvrtom zavoju nakon restarta Norris je išao široko i izgubio poziciju od Russella, a potom je i Leclerc išao široko ali nije izgubio svoju šestu poziciju. Probleme jedino nije imala vodeća trojka. Tako je u 35. krugu poredak bio Ocon, Verstappen, Gasly, Russell, Norris, Leclerc, Piastri, Tsunoda, Hamilton, Alonso. Ocon je u krugu nakon imao prednost od 2.6 sekundi ispred Verstappena.

U 36. krugu Bearman se izvrtio u petom zavoju, ali brzo se vratio na stazu na zadnjem mjestu. U 40. krugu je novi bolid bio u ogradi, i to Sainz. Sigurnosni automobil je poslan na stazu, a Španjolac je odustao.

Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja 42. kruga. Na restartu je grešku napravio Norris koji je išao široko i pao na sedmo mjesto, a odličnu je reakciju imao Leclerc koji se probio na četvrto mjesto. Osim njega i Verstappen je odlično reagirao i preuzeo vodstvo u utrci. Široko je išao i Alonso u zadnjem zavoju. Nakon tog manjeg kaosa poredak je u 44. krugu bio Verstappen, Ocon, Gasly, Leclerc, Russell, Piastri, Norris, Tsunoda, Lawson, Perez. Verstappen je u čistom zraku nizao brze krugove.

U 46. krugu Piastri je dobio momčadsku naredbu da propusti Norrisa ispred, na šesto mjesto, što je i uradio. Norris je odmah počeo pritiskati Leclerca, koji je u međuvremenu išao široko u zavoju 4 i izgubio poziciju od Russella. Na vrhu je Verstappen stvorio pet sekundi prednosti ispred Ocona do 50. kruga, i dalje vozeći najbrži krug za najbržim krugom.

Sljedeći koji je pogriješio je bio Piastri u 51. krugu, krajem kruga je išao široko u “Glockovom” zadnjem zavoju, ali nije izgubio poziciju iako je izgubio skoro tri sekunde.

Novu zanimljivu akciju i borbu smo imali u 55. krugu. Perez je napadao Lawsona za deveto mjesto, no Liam se srčano branio uz malo kontakta u drugom zavoju. Nakon toga je u četvrtom zavoju Perez išao široko i izgubio deseto mjesto od Hamiltona.

U završnih deset krugova smo ušli prateći borbu Pereza i Hamiltona za deseto mjesto, iako je nakon dva kruga nastalo zatišje. Poredak je tako u 63. krugu bio Verstappen, Ocon, Gasly, Russell, Leclerc, Norris, Piastri (koji je uz to imao deset sekundi kazne zbog izvrtanja Lawsona u 24. krugu), Tsunoda, Lawson, Hamilton. Verstappen je stvorio 14.3 sekundi prednosti do tog trenutka. Do kraja je i cijela utrka ušla u monotoniju, te je Verstappen na vrlo dominantan način došao do prve pobjede još od VN Španjolske, i to startajući sa 17. mjesta – zadnji put je s te startne pozicije pobijedio Rubens Barrichello u Hockenheimu 2000. godine. a najveće zadovoljstvo je u Alpineu čiji su vozači osvojili drugo i treće mjesto, time osvojivši 33 važna boda za ekipu!

Objava Max Verstappen pobjednik uzbudljive VN Sao Paula; Alpineu dvostruko postolje! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić