Pobjednik utrke za VN Mexico Cityja je Max Verstappen u Red Bullu. To je njegova treća pobjeda u Meksiku! Drugi je bio Lewis Hamilton u Mercedesu, a treći Maxov momčadski kolega Sergio Perez. Najbrži u kvalifikacijama Valtteri Bottas je imao vrlo loš start, još ga je Ricciardo izvrtio te je pao na začelje, gdje je proveo većinu utrke.

Još jedan odličan plasman je zabilježio Pierre Gasly u AlphaTauriju – završio je četvrti ispred dva Ferrarija – Charles Leclerc je bio peri a Carlos Sainz šesti.

Ukupni poredak uskoro.

Sve je bilo spremno za start utrke. S nestrpljenjem smo ga čekali, startni poredak je obećavao. Naravno, zna se tko je glavna zvijezda.

Fantastičan start je imao Verstappen. Iskoristio je zavjetrinu dva Mercedesa i u prvom zavoju izbio na čelo. Bottas je izvukao deblji kraj, izvrtio se između prva dva zavoja nakon kontakta s Ricciardom i pao na zadnje mjesto. Ricciardo je ostao bez prednjeg krila, a u gužvi na startu su još gore završili Schumacher i Tsunoda koji su odustali. Na stazu je odmah izašao sigurnosni automobil.

Poredak pod sigurnosnim automobilom je bio Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Sainz, Vettel, Russell i Raikkonen. Sigurnosni automobil se povukao krajem četvrtog kruga. Na restartu su jedine promjene bile Sainz – Giovinazzi za šesto mjesto i Alonso – Mazepin za 11. mjesto. Daleko na kraju poretka su bili Bottas i Ricciardo. Nakon prvog pravog trkaćeg kruga Verstappen je otvorio prednost ispred Hamiltona od 1.6 sekundi.

Do 15. kruga poredak prvih osam je bio isti. Verstappen je stvorio prednost od 5.5 sekundi ispred Hamiltona. Raikkonen i Alonso su u osmom i devetom krugu prestigli Russella u prvom zavoju, te je Russell pao na 11. mjesto. U navedenom 15. krugu Hamilton se žalio na potrošenost guma, no na to smo već navikli od njega. S druge strane, Perez je javio da mu gume postaju sve bolje. Bottas i Ricciardo su i dalje muku mučili s bolidima na začelju, jedino su uspjeli prestići Latifija, dok su dodatne pozicije zaradili nakon odlaska u boks Mazepina, Strolla, Ocona i Russella.

Iz kruga u krug je izgledalo da se Hamilton neće boriti za pobjedu, nego da bi glavnu borbu mogao voditi s Perezom. Kako je rastao Lewisov zaostatak za Maxom tako je Sergio smanjivo svoj zaostatak za Hamiltonom. Za to vrijeme Gasly je imao monotonu utrku, devet sekundi iza Pereza i četiri sekunde ispred Leclerca.

Vodeći vozači su prilično dugo bili na setu guma s kojim su startali. U Red Bullu su mogli pokušati undercut s Perezom, no pritom bi zapeli iza Ferrarija i izgubili bi dosta vremena. Momčad je radiom ohrabrivala Pereza da smanji zaostatak za Lewisom i stavi ga pod pritisak. Max je bio nešto sigurniji, odlaskom u boks bi se vratio na treće mjesto, no njegove gume su bile prilično dobre te je ostao što je duže mogao na istim. S druge strane, Ricciardo i Bottas su i dalje vodili borbu za poziciju na stazi. Bottas nikako nije uspijevao naći prolaz ispred Australca.

U 30. krugu u boks ulaze Hamilton. Oba prelaze na tvrde gume, i Hamilton se vratio na stazu iza Leclerca na peto mjesto. Leclerc odmah u idućem krugu ide u boks, prešao je na tvrde gume i vratio se na deveto mjesto iza Alonsa. U 31. krugu Gasly ulazi u boks i Hamilton ostaje u čistom zraku iza dva Red Bulla.

Max ulazi u boks u, simbolično, 33. krugu. I on prelazi na tvrde gume. Vratio se na drugo mjesto, što je za njega najvažnije osam sekundi ispred Hamiltona. Perez je ostao još duže na stazi, momčad mu je javila da idu na taktiku “plan A+5”.

U 37. krugu je poredak bio Perez (nije bio u boksu), Verstappen, Hamilton, Sainz (nije bio u boksu), Gasly, Leclerc, Alonso (nije bio u boksu), Norris (nije bio u boksu), Vettel, Raikkonen. Bottas je i dalje uporno tražio prolaz ispred Ricciarda, no nikako nije mogao izbiti naprijed. Perez je konačno u 40. krugu ušao u boks i prešao je na tvrde gume. Vratio se na treće mjesto, osam sekundi iza Lewisa. Krug kasnije Bottas ide u boks, no imao je vrlo loše zaustavljanje – 11.7 sekundi. Vratio se iza Russella na 15. mjesto. U 43, krugu konačno i Sainz ide u boks, prelazi na tvrde gume i vratio se na šesto mjesto, iza Leclerca.

Perez je pomalo smanjivao zaostatak za Hamiltonom. U 50. krugu je bio šest sekundi iza Lewisa, i nizao je najbrže krugove. Skidao je od pola sekunde do sekundu po krugu. Još jedna zanimljiva borba do kraja utrke se očekivala za sedmo mjesto, vrlo blizu su bili redom Vettel, Raikkonen, Alonsa i Norris.

Još jedan vozač je smanjivao zaostatak za bolidom ispred sebe – Sainz iza Leclerca. U 55. krugu je bio zaostatak od 1.6 sekundi, a do Leclerca je stoga obavijest da se razmatra zamjena mjesta dva Ferrarija. Perez je u istom krugu zaostajao 3.5 sekundi iza Hamiltona. U 57. krugu konačno je Leclerc propustio Sainza ispred. Za to vrijeme Perez je još smanjio zaostatak te je u 59. krug ušao s 1.6 sekundi zaostatka iza Lewisa koji se neprestano žalio na gume. U 61. krugu Perez konačno ima DRS. No, do 66. kruga je ostao bez toga i zaostatak je narastao na 2.1 sekundu, izgubio je vrijeme obilazeći vozače za puni krug. U istom krugu Bottas ide po meke gume kako bi “ukrao” bod za najbrži krug Verstappenu. Do zadnjeg kruga Perez je uspio ponovno vratiti zaostatak ispod sekunde, no ostao je treći do kraja.

No, ništa nije moglo zaustaviti Verstappena na putu do nove pobjede i njegove treće na stazi u Meksiku. Jedino je ostao bez boda za najbrži krug, kojeg mu je oduzeo Valtteri Bottas.

Objava Max Verstappen pobjednik VN Mexico Cityja! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1
Author: Tomislav Radić