Kvar na avionu uzrokovao je kašnjenje dijela opreme tako da je petak u Argentini prošao bez treninga. Oprema je stigla kasno navečer pa je cijela noć s petka na subotu protekla u pripremama kako bi se mogli držati pomaknutog rasporeda za subotu i nedjelju. Posljedice nezgodnog pada i propuštanje utrke u Indoneziji, Marc Marquez je osjetio i u Argentini s obzirom da je nakon novog pregleda proglašen nesposobnim za utrku. Zdravstvenih problema imao je i Nakagami koji je prvo bio pozitivan na covid, ali i vrlo brzo postao negativan, pa je nastupio već od prvog treninga kojeg je završio kao najbrži. No, sve je to palo u drugi plan nakon kvalifikacija kada je vijest dana postao Aleix Espargaro koji je s Aprilijom po prvi puta osvojio Pole position. Sve bolji rezultati za Apriliju doveli su ih na vrh grida a nadali smo se da će skupiti snage i sreće da konačno budu prvi i na postolju. Drugo kvalifikacijsko vrijeme odvozio je Martin a treće, opet iznenađenje, Luca Marini na VR46 Ducatiju. Druga Aprilija, Vinalesova, startala je s petog mjesta, također najbolji njegov rezultat na talijanskom motociklu.

Martin, A, Espargaro, Marini, P. Espargaro… bio je poredak vodećih nakon prvog kruga. Martin se odvojio ali ne previše međutim trećeplasirani Marini morao je prepustiti mjesto Espargaru na Hondi. Iza njih su Rins i Mir na Suzukijima prošli Vinalesa. A. Espargaro je redao najbrže krugove ali nije bilo jednostavno stići Martina. U odnosu na P. Espargara već su nakon tri kruga vodeća dvojica imali prednost od 1.5 sekundi.

Suzukiji su nastavili probijanje, prvo su obojica prošli Marinija da bi ubrzo Rins prošao i P. Espargara u borbi za treće mjesto. Iza njih su se borili Vinales i Marini a odmah na repu bili su im Bagnaia pa Binder. Na vrhu nije bilo promjena, Espargaro se zalijepio za Martina i snimao ga na minimalnoj udaljenosti no nakon jedne greške izgubio je gotovo pola sekunde. Rins je iza njega stizao razliku od 1.3 sekunde. Međutim, ipak je to bila samo greška a ne problem s gumama tako da je Espargaro nastavio s najbržim krugovima i vratio se smanjivanju razlike do Martina.

Ulaskom u zadnjih deset krugova nije bilo promjena, čuvale su se gume za samu završnicu. Martin i Espargaro i dalje su vozili svoju utrku, pratio je usamljeni Rins a dvije sekunde nakon njega prolazili su Mir i Vinales. Nakon Zarca, u istom zavoju pao je i P. Espargaro.

U 18-om krugu je Espargaro na kratko prošao Martina, pogriješio na kočenju ali i ostao na repu vodećem što je dalo naslutiti da je slijedeći pokušaj samo pitanje vremena. Zanimljivo je da je i Rins smanjio zaostatak za njima ali ga onda ponovno ispustio i vratio se na na 1,3 sekunde čime je 7 krugova prije kraja na neki način odustao od pokušaja napada i zadovoljio se s trećim mjestom. Na istom mjestu dva kruga kasnije Espargaro je ponovno napao i napravio istu grešku, dozvolio povećanje prednosti Martinu no i dalje je ostao u igri.

Točno ulaskom u zadnjih pet krugova konačno je uspio i krenuo se odmicati. Vizualno je izgledalo da je brži no trebalo je to i pokazati na stazi. Odvoziti 200 utrka bez pobjede sigurno je utjecalo na Espargarovu nervozu a nije pomagalo ni to što se Martin nije predavao. U zadnji krug su ušli s Espargarovom prednošću od 0.6 sekundi, najvećom prednošću do tada što je suvereno držao do kraja utrke i prvi puta u karijeri pobijedio, prvi puta odveo Apriliju na vrh i još povrh svega izbio na vrh u ukupnom poretku! Izvrstan uvod i vjetar u leđa uoči utrke u Americi već za tjedan dana.