Zbog ljute majke prirode, nakon otkazivanja utrke u Imoli, skoro smo ovog vikenda ostali i bez utrke u Kanadi. Nakon opasnih poplava u Italiji, zagađeni zrak od velikih požara prijetio je navijačima Formule 1 ovog vikenda u Montrealu. Ipak, biometeorološke prilike su se popravile, a prema svemu sudeći čeka nas i kišni vikend.

Pored mnogobrojnih nadogradnji na bolidima skoro svih momčadi, paddock je ususret utrci u Kanadi “zaokupljen” raspletom pregovora između Lewisa Hamiltona i Tota Wolffa, a Ferrari nas je podsjetio kako zna pobjeđivati…ne u Formuli 1.

Nadogradnje Aston Martina

Momčad sa sjedištem u Silverstoneu imala je tešku VN Španjolske kada su Fernando Alonso i Lance Stroll završili debelo iza Mercedesa pa čak i Ferrarija.

Izvor: Aston Martin Media Center

S obzirom na to da su Mercedes i Ferrari donijeli svoje nadogradnje tijekom posljednje dvije utrke, nedostatak performansi Aston Martina može biti uzrokovan upravo kašnjenjem novih nadogradnji. Šef momčadi Mike Krack kaže da je Alonso u pravu kada vrši pritisak na momčad oko isporučivanja spomenutih nadogradnji:

“Ima pravo što nas to pita i tjera. U Kanadi će nešto od toga doći. Bit će to ipak neki korak.”

I dok su u Mercedesu prilično, a u Ferrariju ipak nešto manje uvjereni da su napredovali u brzini, u Silverstoneu smatraju da je prerano misliti da se poredak iza Red Bulla promijenio. Krack navodi još činjenicu da, iako se Aston Martin evidentno mučio u Barceloni na mekim gumama, prelaskom na tvrđu smjesu guma su se stvari kasnije u utrci stabilizirale:

“Moglo bi biti da su drugi napravili veći korak. Ali, naša dosadašnja rana analiza takvo stanje ne odražava.”

Očito zato i vlada veliki optimizam u redovima Aston Martina. Blago opovrgavajući napredak konkurencije je također dio strategije u Formuli 1, a glavni vozač ne suspreže u najavama nastavka sezone:

“Ovo je zadnji put da nismo na postolju.”

Izjavio je Alonso nakon VN Španjolske kao nagovještaj povratka na redovito osvajanje podija. Mercedes se ovakvih prijetnji može za sada malo manje bojati, pošto im nadogradnje prema do sada viđenome funkcioniraju.

Izvor: Ferrari Media Center

Ferrari s druge strane pak jednostavno ne zna gdje se bolid uopće “nalazi”, kako će gume funkcionirati i koliko će se vožnja samog bolida Charlesu Leclercu i Carlosu Sainzu jednostavno zakomplicirati tijekom vikenda.

Sergio Perez potpisao poraz? Prema riječima njegovog šefa…

Ova utrka ključna je za Sergija Pereza. Utrka u kojoj Checo treba ponovo uspostaviti barem neki utisak konkurenta za naslov prvaka i zaustaviti sve veći zaostatak za momčadskim kolegom Maxom Verstappenom.

U pogledu te unutarmomčadske borbe, šef Red Bull Racinga Christian Horner kaže da bi Checu sada trebalo biti lakše bez velikog pritiska borbe za naslov prvaka:

“On sad nema što izgubiti. Checo se natječe protiv vozača koji je na vrhuncu svoje forme i to je vrlo teško.”

“Zato mislim da će ova bodovna razlika smanjiti pritisak i očekivanja koja si je postavio, tako da može slobodnije voziti”, izjavio je Horner.

Ovakva pasivno agresivna izjava je praktički direktan savjet Perezu od strane vodstva njegove momčadi da odustane od borbe za naslov prvaka. Sukladno tome, smanji li se ipak bodovna razlika između njega i Maxa, Perez se tada treba ponovo vratiti u “stanje stresa” i loše voziti?

Ne, Checo bi trebao uvijek gristi i do zadnje matematičke vjerojatnosti napadati naslov prvaka. Sve suprotno od toga nije u duhu sporta.

Izvor: Red Bull Content Pool

Checo konkretno na ovoj utrci može izazvati Verstappena sa svojim sada već poznatim i odličnim menadžmentom guma, a na ovoj stazi je i do sada imao neke impresivne nastupe tijekom cijele karijere.

Još samo slovo na papiru za Hamiltona?

Budućnost Lewisa Hamiltona u Formuli 1 mogla bi biti riješena i prije ovog trkaćeg vikenda, barem tako kaže šef momčadi Mercedes Toto Wolff.

Hamilton ima još šest mjeseci do kraja ugovora s Mercedesom vrijednog 40 milijuna funti po sezoni, ali Wolff je rekao kako su obje strane na rubu dogovora o novim uvjetima:

“To će se dogoditi uskoro, trudimo se to učiniti prije VN Kanade. Vidjet ću ga ovih dana i možda ćemo razgovarati o tome.”

Imamo jako dobar odnos i pomalo nas je sram kada trebamo razgovarati o novcu.”

Predviđa se da će produljenje biti višegodišnji ugovor (1+1), produžujući tako Lewisov boravak u F1 vjerojatno i nakon njegovog 40. rođendana.

Izvor: Mercedes Media Center

“Iz perspektive momčadi, Lewis i Mercedes imaju sada već veliku povijest. On se nikada nije utrkivao niti za jednu drugu marku osim za Mercedes.”

Hamilton je rekao da će se u ponedjeljak sastati s Wolffom kako bi razgovarali o novom ugovoru, a Mercedesov nedavni uspon forme dao mu je obnovljenu nadu da njegov san o rekordnom osmom naslovu svjetskog prvaka nije gotov.

Potvrda ispravnog puta Formule 1

Nedostatak konkurencije Red Bullu, točnije Maxu Verstappenu, pokrenuo je u prethodnim tjednima zabrinutost oko smanjivanja interesa za navijače, što bi moglo rezultirati daljnjim padom gledanosti i atraktivnosti za sponzore. Ova utrka doduše jest rasprodana, ali protekla “špica” Europe, odgođena Imola i nedavna Španjolska, nisu baš briljirale s prodajom karata.

Stefano Domenicali priznaje da bi za sport bilo bolje da postoji veća borba za pobjede. Ali, jasno mu je i da bi bilo pogrešno da se upravna tijela umiješaju u utrkivanje i nametnu neku promjenu pravila usred sezone kako bi “usporili” Red Bull:

“To ne bi bilo pošteno. Mi ne možemo na niti bilo koji način biti dio manipulacije. Uopće ne zamišljam takav pristup.”

“F1 je oduvijek bio sport u kojem su postojali ciklusi, gdje su timovi bili vrlo dominantni, a onda su neki drugi dolazili u jednadžbu.”

“Ostali su pak vrlo, vrlo blizu. Ako pogledate razlike u odnosu na druge momčadi, mislim da su napravili nevjerojatan posao.”

Siguran sam da druge momčadi gledaju kako mogu uhvatiti korak sa svojim razvojem u kontekstu ograničenog proračuna.”

Radi odlične utrke prošlog vikenda na 24 sata Le Mansa (pobjeda Ferrarija), gdje postoji balance of performance (izjednačavanje performansi bolida), prizvuk nečeg sličnog neizbježno je dohvatio i Formulu 1.

Izvor: Ferrari Media Center

Ali, takva promjena bi poremetila glavno obilježje ovog sporta. Pobjeđivati ovdje znači biti najbolji u svakom području, s najboljim vozačima koji su potpomognuti s najboljim inženjerima i mehaničarima. Ulozi su ogromni i svaka prednost se mora nagrađivati, ne kažnjavati.

O stazi…

Staza Gillesa Villeneuvea nudi mnogo prilika za pretjecanja. Kao što je to često slučaj za ovu vrstu staza, alokacija guma donosi one najmekše gume u ponudi – C3, C4 i C5 – kao i prošle godine. C5 će se koristiti uglavnom za kvalifikacije, dok će C4 i C3 biti favorizirani za utrku.

Asfalt je prilično gladak na ovoj djelomično uličnoj stazi koja se doduše ne koristi intenzivno, što znači da ćemo vjerojatno vidjeti visok stupanj razvoja staze tijekom vikenda. Staza praktički nema brzih zavoja, te su ključni čimbenici trakcija koja dolazi iz sporih zavoja, stabilnost pri kočenju i agilnost pri promjeni smjera.

Na temelju prošlogodišnjih podataka, prosječno vrijeme potrebno za zaustavljanje u boksu je 18,5 sekundi, uz pitlane dugačak oko 400 metara.

Drugi važan element koji treba uzeti u obzir su meteorološke prilike. Uvjeti se mogu brzo mijenjati, ne samo iz mokrog u suho, već i s izraženim promjenama temperature. Temperatura asfalta tijekom prošlogodišnjih kvalifikacija bila je 17°C, dok je na utrci dosezala 40 stupnjeva.

Satnica je sljedeća, utrka se djelomično podudara s našom finalnom utakmicom Lige nacija, ali start i uvodni dio će već biti odrađeni do 20:45.

VN Kanade, Montreal (Circuit Gilles Villeneuve), 16. - 18. lipnja 2023.
Petak 16. lipnja         1. slobodni trening   19:30 - 20:30
                         2. slobodni trening   23:00 - 00:00
Subota 17. lipnja        3. slobodni trening   18:30 - 19:30
                         Kvalifikacije         22:00 - 23:00
Nedjelja 18. lipnja      Utrka                 20:00 - 22:00

Objava Najava VN Kanade: Sumnjivo velik optimizam Aston Martina pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic