U Svjetskom prvenstvu Formule 1 red je došao na Veliku nagradu Katara, 17. utrku sezone. Treća je to utrka u nizu na azijskom kontinentu, prije nego oktanski cirkus krene na američku turneju. Velike su šanse da ćemo na stazi Losail svjedočiti proslavi treće uzastopne titule Maxa Verstappena i to već u subotu… Naime, bodovi će se ovog vikenda dijeliti i u subotnjem sprintu.

Velike nagrade Azerbajdžana, Austrije i Belgije do sada su u ovoj sezoni sadržavale kratku subotnju sprint utrku, a među zadnjih šest trkaćih vikenda u sezoni, još ćemo triput gledati sprint. Prvo u Kataru, a onda još u SAD-u (Circuit of the Americas) i Brazilu.

Nakon što se u Japanu vratio pobjedničkim navikama i time svom Red Bull Racingu osigurao konstruktorsku titulu, Max Verstappen na Velikoj nagradi Katara ima prvu priliku osigurati i svoju, vozačku titulu. Treću u isto toliko sezona. Nizozemčeva sezona je senzacionalna, s 13 pobjeda u 16 utrka, tako da ne treba čuditi što naslov prvaka može osvojiti mjesec i pol prije završne utrke prvenstva.

S obzirom na to da je Sergio Perez na prošloj utrci imao nastup iz najgore noćne more te nije osvojio niti bod, trebalo bi se dogoditi pravo čudo da Verstappen ne iskoristi ovu prvu meč-loptu. Ako ćemo nastaviti služiti se teniskim žargonom, ovo je prva meč-lopta i Max ima čisti zicer na mreži, potreban je samo jedan pravi smash za dokrajčiti i onu najmanju teoretsku šansu meksičkog vozača. Perezu ni drugo mjesto nije sasvim sigurno jer ima 33 boda više od Lewisa Hamiltona.

Hoće li Max i Checo biti prvi vozački par koji će Red Bullu donijeti 1-2 u prvenstvu?
(Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Računica je vrlo jednostavna. Verstappen ima 177 bodova više od momčadskog kolege. Do kraja sezone može se osvojiti još maksimalno 180 bodova, što u praksi znači da je šesto mjesto u sprintu Verstappenu sasvim dovoljno da bi i matematički osigurao novi naslov prvaka svijeta, iako ga je realno već i osvojio, no dobro. Pričekajmo i tu formalnost. Ako bi u subotu nešto pošlo po zlu, Max stvari može zgotoviti u nedjelju, samo treba imati barem 146 bodova više od Pereza uoči puta u Ameriku.

“Dobar je osjećaj ići u Katar s osiguranim konstruktorskim prvenstvom. Staza je tamo doista zabavna za voziti, iako će biti težak vikend za sve nas jer će biti vruće. Temperature će definitivno učiniti vikend interesantnim. Ovog vikenda imamo i sprint utrku, tako da se moramo pobrinuti da naučimo što više možemo na prvom treningu u petak. Vozačko prvenstvo mogu osvojiti u sprint utrci u subotu i to će biti naš glavni cilj. Nadam se da će to biti vikend za pamćenje”, izjavio je Max.

Start VN Katara 2021.

Katar, zemlja koja je do sada ugostila tek jednu utrku Formule 1, po svemu sudeći bit će mjesto na kojem će pasti odluka o prvaku. Ta jedina utrka vozila se 2021. godine kao dio one epske bitke između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Iako je prvenstvo na kraju pripalo Nizozemcu, katarski Grand Prix pripao je tada vozaču Mercedesa, koji se zbog toga može pohvaliti da je jedini pobjednik na stazi Losail u Formuli 1. No, od trenutno aktivnih vozača, još dvojica imaju pobjedu na toj lokaciji. Sergio Perez i Nico Hülkenberg pobjeđivali su u utrkama GP2 serije 2009. Budući da Katar ima ugovor s Formulom 1 na deset godina, bit će prilika i za predstavnike mlađe generacije.

Prošle godine Katar nije bio domaćin F1 utrke, budući da je ta zemlja bila fokusirana na organizaciju Svjetskog prvenstva u nogometu. Između dva izdanja VN Katara, staza je doživjela određene promjene. Ne u pogledu konfiguracije, ali dobila je novi sloj asfalta, prvi put od otvorenja 2004. Također, Losail sada ima novu zgradu iznad bokseva i novi Paddock.

Kao i tijekom cijele godine, Max Verstappen sa svojim Red Bullom bio je klasa za sebe, no sve ono što se događalo u pozadini bilo je vrlo interesantno. Mercedes, Ferrari, na početku sezone Aston Martin, a u posljednje vrijeme McLaren bilježili su dobre rezultate i postolja. Pobjedom se jedino uspio osladiti Ferrari u Singapuru, iskoristivši neočekivano loš trkaći vikend vodeće momčadi.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Borba za drugo mjesto konstruktora vodi se između Mercedesa (305 bodova) i Ferrarija (285). Forma je trenutno na strani talijanske momčadi. Na četiri utrke u nizu Propeti konjići osvojili su više bodova od Srebrnih strijela te tako došli do tog minusa od 20 bodova koji im daje dobru priliku osvojiti naslov viceprvaka drugu godinu zaredom.

“Na papiru, staza Losail djeluje kao još jedan ozbiljan ispit za SF-23. Od Zandvoorta smo naučili puno o tome kako najbolje koristiti naš paket, a u Kataru ćemo još jednom dati najbolje od sebe kako bismo Charlesu i Carlosu dali bolid s kojim će se moći upustiti u neizvjesne borbe iza vodeće momčadi prvenstva, kakve smo vidjeli na svim utrkama i u kojima odlučuju tisućinke sekunde”, izjavio je Frederic Vasseur.

Gledajući bodovnu situaciju, Aston Martin je donedavno bio u igri za to drugo mjesto, no forma momčadi iz Silverstonea strašno se pokvarila. Na zadnje tri utrke Fernando Alonso osvojio je samo tri boda i pritom izgubio treće mjesto u poretku vozača od Lewisa Hamiltona, a nastupi Lancea Strolla na tim su utrkama bili katastrofalni. Zbog toga Aston Martin sada više strahuje od gubitka četvrtog mjesta pred zahuktalim McLarenom.

Lando Norris, McLaren MCL60

Društvo iz Wokinga definitivno je priča broj 1 zadnjih mjeseci, uz naravno Red Bull. Sa svojim bolidom MCL60 napravili su strašan posao i usred sezone se iz borbe za tek pokoji bod lansirali se u nebeske visine. Barem zasad, apsolutni vrhunac McLarenove sezone bio je nastup na Suzuki, gdje su Lando Norris i Oscar Piastri osvojili drugo i treće mjesto. Britancu je to bio četvrti ovosezonski uspon na pobjedničko postolje, a Australcu prvi uspon na podium u njegovoj F1 karijeri. Prije toga uspio je biti drugi u belgijskom sprintu.

S obzirom na konfiguraciju staze Losail, može se očekivati novi dobar nastup McLarena. Krug je dugačak 5,4 kilometra, ima jedan izrazito dugački pravac i 16 zavoja, koji se uglavnom prolaze vrlo velikom brzinom. Nemojte biti iznenađeni ako McLaren ponovno bude ispred Ferrarija i Mercedesa, kao u Japanu.

“Osvojiti drugo i treće mjesto u Japanu nije bilo lako, ali postigli smo to kvalitetom rada u tvornici i na stazi. Odlučniji smo nego ikad i želimo nastaviti s napretkom, želimo se konstantno boriti za mjesta u vrhu poretka. Utrka u Kataru relativno je nova u F1. Bili smo na toj stazi samo jednom, međutim ovo će biti prvi put s novom generacijom bolida, tako da će svi pokušavati na najbolji način iskoristiti trening, budući da sprint format čini vikend još izazovnijim”, rekao je u najavi utrke Andrea Stella.

Što se ostalih timova tiče, vjerojatno ih ponovno očekuje borba za poneki bod, slično kao što je bilo u Japanu. Na Suzuki je Alpine imao dva bolida u prvih deset, ali tri osvojena boda sigurno nisu izazvala neko veliko oduševljenje u francuskoj ekipi. Alpine ima lijepe uspomene iz Katara, budući da su 2021. Alonso i Ocon osvojili treće i peto mjesto. Španjolcu je to bilo prvo postolje od VN Mađarske 2014.

2021 Qatar Grand Prix – Hamilton, Verstappen i Alonso na postolju (Foto: LAT Images)

AlphaTauri je u zadnje vrijeme uspio donekle popraviti svoje nastupe i djeluje konkurentnije nego ranije u sezoni. Daniel Ricciardo još uvijek nije spreman za povratak u akciju, tako da će i katarski sprint vikend odraditi Liam Lawson. Novozelanđanin je u Singapuru bio deveti, a u Japanu 11. Nadat će se novom dobrom plasmanu u svojoj vjerojatno posljednjoj utrci u ovoj ulozi Ricciardovog zamjenika.

Na Velikoj nagradi Katara vozači će moći koristiti Pirellijeve gume C1 (hard), C2 (medium) i C3 (soft). To su iste smjese koje su korištene u Japanu. Što se strategija tiče, prije dvije godine bilo je svega. Pola vozača startalo je utrku na mekšim gumama, a pola na mediumu. Neki su tijekom utrke gume mijenjali samo jednom, no Hamilton je pobijedio sa strategijom dva ulaska u boks.

“Losail je vrlo izazovna staza za gume, slično kao Silverstone i Suzuka. Stoga, nismo slučajno izabrali iste smjese guma: C1, C2 i C3. Postoji raznolikost među zavojima, no većinom su srednje brzi i brzi. Serija zavoja 12, 13 i 14 dosta podsjeća na slavni zavoj broj 8 u Istanbulu, jedan od najzahtjevnijih zavoja za gume u nedavnoj povijesti Formule 1. Činjenica da je 11 desnih zavoja stavlja pod priličan stres gume na lijevoj strani bolida, posebno prednju.”

“Vraća se sprint format, što znači da će vozači imati samo jedan sat slobodnog treninga u petak za određivanje set-upa i procjenu ponašanja guma. Taj se trening održava po dnevnoj vrućini, što je suprotnost u odnosu na kvalifikacije i dvije utrke koje se održavaju noću. Mogao bi to biti interesantan vikend i mogao bi donijeti neka iznenađenja”, smatra Mario Isola iz Pirelli Motorsporta.

Vremenska prognoza za vikend prilično je jednostavna. Vremenski uvjeti bit će stabilni, bez padalina, s vrlo visokim temperaturama. Tijekom petka i subote najviša dnevna temperatura mogla bi ići i preko 40 stupnjeva Celzija. Ono što bi moglo povremeno stvarati problem vozačima je vjetar, čiji jači udari mogu nositi na stazu pijesak iz obližnjih pustinja.

Po hrvatskom vremenu sesije će se odvijati tijekom poslijepodneva i večeri prema sljedećem rasporedu:

Objava Najava VN Katara: Prva krunidba prvaka u sprint utrci? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak