Pametnom odlukom vodstva i momčadi Formule 1, prošlog tjedna nismo imali utrku u Imoli. I dok bi obična kišna utrka bila čisto dovoljna da možda malo začini sezonu, vremenske prilike su ipak previše zaprijetile i došlo je do velikih poplava u regiji koja nosi ime utrke. Sama staza u Imoli je bila djelomično poplavljena.
Dolazak stotinjak tisuća navijača svakako bi dodatno otežao posao službama za spašavanje na području Emilije-Romagne, a ionako zgusnut raspored utrka neće puno “krvariti” radi jedne utrke čije neodržavanje je uvelike olakšalo fokusiranje pomoći prema najpotrebitijima, tj. ljudima koji tamo žive.
Imola, autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola allagato, Gran Premio Formula 1 annullato #imola #formula1 #granpremio #emiliaromagna #localteam pic.twitter.com/PqOoXmfBnO
— Local Team (@localteamtv) May 17, 2023
A i nismo morali dugo čekati do nove utrke, već ovog vikenda vozi se slavna utrka za VN Monaka na ulicama Monte Carla. Bome se ove godine glamur mora skupa s jahtama i nebitnim celebrityima itekako potruditi da nadmaše sve što se desilo u posljednja dva tjedna u našem omiljenom sportu.
DeVriesu žuti karton i ‘VAR’ za dodatni pritisak
Prostora za greške u Monaku nema, a mladi Nizozemac u AlphaTauriju iza sebe ima početak sezone iz noćne more. Nespretni kontakti i loši rezultati stavili su pod povećalo Nyckove nastupe, a tu prvi odmah nastupa friški 80-godišnjak odgovoran za Red Bullov razvoj vozača:
“Razgovarali smo s De Vriesom i on se slaže s nama: mora napredovati. Razlika u odnosu na Yukija, koji trenutno radi odličan posao, je prevelika. Rečeno jezikom nogometaša: Nyck je dobio žuti karton, ali još ne i crveni. Ako se popravi, neće biti problema.”
Uputio je javnost u konkretni slučaj Helmut Marko koji na klupi ima povratnika Daniela Ricciarda i novu mladu nadu iz vlastite škole – Liama Lawsona.
Nešto manje se zna o slučaju Micka Schumachera kojeg Toto Wolff želi progurati kod svojeg bivšeg zaposlenika Jamesa Vowlesa u Williamsu umjesto Logana Sargeanta.
Mercedesove nadogradnje siju strah?
Napokon smo došli do europskog dijela sezone za koji mnoge momčadi obećavaju obasipati novim nadogradnjama bolida. I dok smo nažalost ostali uskraćeni za prezentaciju istih u Imoli radi opravdanih razloga, u Monaku bi također mogli svjedočiti novoj odgodi iz nekih pak drugih razloga.
Monte Carlo je prilično rizičan što se tiče mogućih oštećenja i sudara, a i predstavlja netipičnu stazu u kalendaru te tako opet vjerojatno dolazimo na čekanje do pragmatične Barcelone.
Najviše misterija ima oko Mercedesovog W14 bolida, na kojem se očekuje kombinacija Red Bullovog i Alpineovog koncepta bokova i anti-dive sustav na prednjem ovjesu, dok su promjene u garaži Ferrarija i Aston Martina za sada u drugom planu.
“U kratkoročnom smislu, nadogradnje neće promijeniti svijet, ali nadam se da je to korak u pravom smjeru. Mislim da se ne smijemo previše uzbuđivati, trebamo se pokazati na stazi.”
Prizemljio je ovom izjavom očekivanja o novim nadogradnjama bolida Mercedesov George Russell. Ostaje mogućnost kako je B-spec bolida bio već spremljen za nastup u Imoli, te se kao takav možda neće mijenjati za ovotjedni Monako, pošto to logistički i financijski ne bi baš bilo racionalno.
Lewigi Hamilton
Da, bilo je dosadno bez utrke u Imoli, ali glasine su se pobrinule za veliku kantu kokica. Lewisu Hamiltonu ističe ugovor s Mercedesom krajem ove sezone, a novi još nije potpisan. Pregovori su vrlo vjerojatno u tijeku, a brojka o kojoj se priča je 40 milijuna funti.
Tu se navodno umiješao John Elkann koji bi rado vidio sedmerostrukog svjetskog prvaka u crvenom kombinezonu. Kao glavnom i odgovornom u Ferrariju, koji se trenutno sa svojom mamicom sudi oko nasljedstva Agnelli klana, spomenuta cifra ne predstavlja ništa.
Ali, isto tako i taj eventualni dolazak Hamiltona rezultatski ne bi ništa predstavljao ni Lewisu ni Ferrariju. Momčad iz Maranella ima daleko većih i dubljih problema od svojih vozača, a Hamiltonu Ferrari teško može ponuditi nešto brže od Mercedesa koji je upravo najavio novo veliko ulaganje u razvoj momčadi.
Marketinški bi to bila bomba i velika isplativost, ali dugoročno je to loš potez za obje strane.
Aston Martin LaHonda
Radi vremenske razlike, u srijedu rano ujutro nas je dočekala lijepa, potvrđena i sigurna vijest iz Japana. Honda od 2026. nastavlja svoj angažman u Formuli 1 kao dobavljač motora momčadi Aston Martin. Momčad iz Silverstonea će do 2025. i dalje surađivati s Mercedesom, koji će ih nastaviti opskrbljivati pogonskim jedinicama, mjenjačima i stražnjim ovjesom.
Zlobnici su se odmah prisjetili komentara trenutnog vozača momčadi Aston Martin Fernanda Alonsa o “GP2 motoru“, koji je bio upućen kao teška kritika Hondinoj pogonskoj jedinici prije 8 godina u McLarenu i još k tome na domaćoj stazi u Suzuki.
No, “tables have turned” ako se pogleda Hondin uspjeh s Red Bullom, a i drukčije će stvari funkcionirati pod palicom čovjeka koji trenutno ne radi pogrešne korake u Formuli 1 – Lawrencom Strollom. I ta 2026. je praktički za pune 3 godine, pitanje je gdje će onda biti Alonso s tada 45 godina.
“Dijelimo zajednički nagon, odlučnost i neumoljivu ambiciju za uspjehom na stazi. Honda je globalni titan i njen uspjeh u motosportu je dugotrajan i nevjerojatno impresivan”, rekao je vlasnik Aston Martina Lawrence Stroll.
Na ovu vijest su iz Red Bulla ubrzo reagirali i dodali kako njihov AlphaTauri ipak nije na prodaju, te to na neki način potvrđuje da su njihove nedavne priče o mogućoj prodaji/preseljenju te sestrinske momčadi očito uključivale neku kombinaciju s Hondom.
Circuit de Monaco – Red Bullova najslabija karika
Da, ovo je jedina staza u trenutnoj fazi sezone na kojoj je pobjeda najbliže osovini Aston Martin-Mercedes-Ferrari, a nešto dalje Red Bullu. Razlozi su više-manje jednostavni, bolidi voze s postavkama za maksimalni downforce.
Konfiguracija staze praktički u potpunosti poništava učinak DRS-a koji Red Bullu daje veliku prednost na ravnim dijelovima staza. Pretjecanje je ionako teško radi velikih dimenzija bolida i uskih ulica.
Maxu Verstappenu i Sergiu Perezu bit će i teže osvojiva pole pozicija pošto RB19 sporije zagrijava prednje gume, a ovdje je i krug dosta kratak i još k tome spor, te su izvjesni i prekidi kvalifikacija viđeni prijašnjih godina.
Monaco… We can’t wait. #TripleCrown pic.twitter.com/rDudnmqwgA
— McLaren (@McLarenF1) May 23, 2023
U kvalifikacijama bi sa svojim odličnim, ali ubrzo i pogubnim zagrijavanjem guma, na svoje opet trebao doći Ferrari, prvenstveno onaj Charlesa Leclerca koji doduše ovdje na domaćoj stazi upisuje samo bolna sjećanja.
Trajanje najmekše alokacije komponenta guma moglo bi Ferrariju donijeti problema u utrci. Tu priliku ima Aston Martin Fernanda Alonsa, pošto ne znamo kako će funkcionirati Mercedesove nadogradnje.
No, nećemo naravno maknuti iz računice Red Bull, samo se nadamo da će neka druga momčad uspjeti iskoristiti njihovu potencijalnu slabost i uzeti svoju prvu pobjedu sezone.
Pirellijev Mario Isola kao najveći problem navodi tešku mogućnost jačeg “gumiranja” podloge pošto se staza nakon sesija u večernjim satima pušta ponovo u civilni promet, a postoji i mogućnost kiše.
“Budući da je Imola otkazana, Monako bi sada mogao postati debi za novi Cinturato Blue, full wet gumu bez pokrivača za grijanje guma”, rekao je Isola.
Satnica je sljedeća, nema više tradicionalnog četvrtka i slobodnog petka:
VN Monaka, Monte Carlo (Circuit de Monaco), 26. - 28. svibnja 2023. Petak 26. svibnja 1. slobodni trening 13:30 - 14:30 2. slobodni trening 17:00 - 18:00 Subota 27. svibnja 3. slobodni trening 12:30 - 13:30 Kvalifikacije 16:00 - 17:00 Nedjelja 28. svibnja Utrka 15:00 - 17:00
Ovisnost o kvalifikacijama je naravno velika, ostaje za vidjeti hoćemo li opet imati sumnjive i pogodne kontakte sa zidom u posljednjim trenucima Q3.
Objava Najava VN Monaka: Težak posao za glamur kako bi bio u prvom planu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic