Interlagos, točnije Autodromo Jose Carlos Pace, staza nadomak São Paula jedna je od najomiljenijih i najdugovječnijih staza u Formuli 1. Ove će se nedjelje Interlagos popeti na sedmo mjesto vječne ljestvice staza koje su najviše puta ugostile utrku Formule 1. Brazilski će vikend biti upotpunjen sprint kvalifikacijama.

Brazil je važna zemlja u povijesti Formule 1. Ta je država dala trojicu svjetskih prvaka i ukupno 32 vozača koja su upisala nastup u F1. Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet i Ayrton Senna su zajedno osvojili čak osam naslova prvaka te tako stavili Brazil na treće mjesto tablice najuspješnijih nacija. Uz njih, u Formuli 1 se našlo još karizmatičnih Brazilaca poput Rubensa Barichella koji je treći vozač po broju nastupa i nesuđenog prvaka Felipea Masse. Posljednjih godina nema puno Brazilaca na gridu. Rijetki će se na prvu sjetiti Felipea Nasra, Lucasa di Grassija ili Bruna Senne koji su vozili prije pet ili više godina. Tu se potkrao i Pietro Fittipaldi koji je prošle sezone mijenjao Romaina Grosjeana na posljednje dvije utrke.

Emerson Fittipaldi, Brazil 1974., izvor: lastflag.com

Za kraj nabrajanja ostavio sam Josea Carlosa Pacea. Pace je u Formuli 1 proveo šest sezona, a njegov najveći uspjeh je pobjeda upravo na VN Brazila 1975. godine. Jose Carlos Pace je poginuo 1977. godine prilikom pada osobnog aviona, a 1985. godine staza Interlagos je službeno preimenovana u Autodromo Jose Carlos Pace.

Povijest i tradicija Brazila i staze nadomak São Paula pobuđuju strahopoštovanje. Prva ikad utrka Formule 1 na Interlagosu održana je 1973. godine. Budući da se staza smatrala jednom od najopasnijih na svijetu, napuštena je 1980. godine. Osamdesetih se godina VN Brazila vozila na Autodromu do Rio de Janeiro, kasnije nazvanim Autodromo Nelson Piquet, no devedesete godine označavaju povratak u São Paulo. Nekoliko modifikacija i provedba sigurnosnih procedura su osigurali da se od 1990. godine Formula 1 ponovno održava na Autodromu Jose Carlos Pace. Detaljniji pregled povijesti utrkivanja u Brazilu napravila je naša Mia.

Ove godine na dobro poznatoj stazi gledat ćemo prvu ikad veliku nagradu São Paula. Promjena imena potaknuta je pojačanim angažmanom lokalnih vlasti, a to podrazumijeva da će utrka imati i novog promotora. Nama službeno ime nije od presudne važnosti sve dok je utrka zanimljiva, a u Brazilu nikad nije dosadno.

Izvor: f1.com

Nepredvidljivi Interlagos nerijetko nudi intenzivne okršaje na stazi, a s vremena na vrijeme u São Paulo navrati i kiša. Zavojita staza svake godine nudi niz raznolikih pretjecanja, stoga će i ove godine u fokusu biti spust kroz Senna-S zavoje, ravnica prije zavoja Descida do Lago i duga kružna vožnja po padinama prije vraćanja na startno-ciljni pravac.

Nekolicina vozača koje ćemo gledati ove nedjelje je već osjetila slast Interlagosa. Ovdje su svoja prva postolja ostvarili Gasly i Sainz, Verstappen je imao pamtljive izvedbe 2016. i 2019. godine, a 2008. svjedočili smo onom kultnom „Is that Glock?“ trenutku i prvoj tituli Lewisa Hamiltona.
Iako je svoj naslov prvaka potvrdio na Interlagosu, Fernando Alonso nikada nije pobijedio na VN Brazila. Od trenutnih vozača na gridu najviše brazilskih pobjeda ima Sebastian Vettel, njih tri.

Ovogodišnja utrka na stazi Jose Carlos Pace bit će obilježena borbom za naslov prvaka, ali i brojnim zanimljivim okršajima koje gledamo u poretku konstruktora.

Prošlotjedna je utrka uvelike suzbila bodovna stanja među timovima. Mercedesova se prednost stanjila na jedan bod, Ferrari je u sjajnoj formi i nakon dugo je vremena iznad McLarena u borbi za treće mjesto. Pierre Gasly je odvozio još jednu izvrsnu utrku i četvrtim mjestom anulirao prednost Alpinea u odnosu na AlphaTauri.

“Treći sam put ove sezone ostvario četvrto mjesto, a momčad je sada peta po bodovima u prvenstvu konstruktora. U Meksiku smo odradili odličan vikend, cijeli je tim naporno radio da postignemo ovaj rezultat. Svi su jako motivirani za osvajanje petog mjesta u konstruktorima.”

“Posljednji put u Brazilu sam završio drugi. Bilo je to moje prvo F1 postolje i veliki trenutak za mene. Poseban mi je bio završni sprint protiv Lewisa do same linije.”

“Staza je vrlo tehnička i drži vas jako fokusiranima. Pravci nisu posve ravni, stoga uvijek imaš nešto za raditi u kokpitu. Interlagos je još jedna staza koja bi nam po karakteristikama mogla odgovarati”, rekao je Pierre Gasly koji vozi svoju najbolju sezonu u karijeri.

Dosadašnji dio sezone sugerira da će za konačni poredak biti važan svaki, pa i najmanji bod. Ove su subote na rasporedu sprint kvalifikacije u kojima će najbolja trojica sebi i svojoj ekipi donijeti tri, dva, odnosno jedan bod. U trostrukom smo vikendu stoga timovi ne moraju dugo čekati na novu priliku za zgrtanje bodova.

“Najbolja stvar kod trostrukog programa je ta što ne morate predugo čekati na novu šansu za vraćanje pozitivnog dojma. Uzbuđeni smo što se vraćamo u Brazil. Interlagos je kultna staza s vrlo strastvenim navijačima. To nije bila naša najjača staza posljednjih sezona i više je odgovarala Red bullu, no ova je godina pokazala da se štošta može dogoditi.”

“Ovo je i posljednji vikend sa sprint utrkom koja otvara više prilika. Bacit ćemo sve što imamo na VN São Paula i sve sljedeće utrke. Privilegirani smo što se u poodmaklom dijelu sezone još uvijek možemo boriti za titule.”

“Očekujemo da će borba biti duga jer se obje ekipe žestoko bore do posljednjeg kruga. Moramo nadoknaditi neke bodove. to će biti intenzivna bitka, ali nastavit ćemo snažno forsirati i gledati ka krajnjem cilju”, poručuje Toto Wolff.

I doista, kvalifikacijski sprint je nezahvalan format u kojem se malo toga može dobiti, ali puno toga izgubiti. Vozač se, ni kriv, ni dužan, može naći u gužvi koja bi ga izbacila iz sprint utrke i što je još gore, kompromitirala nedjelju utrku u kojoj bi morao startati sa začelja. U ovakvim okolnostima, kada se više od pola grida bori za važne bodove za sebe i/ili svoj tim, to je vrlo nezavidna situacija. U dva kvalifikacijska sprinta koje smo ove sezone gledali, deblji kraj su izvukli Sergio Perez i Pierre Gasly.

Nakon što se na kvalifikacijskom sprintu na Silverstoneu zabio u barijere, Checo u utrci nije mogao ostvariti ništa više, nego samo 16. mjesto. Gasly je na sprintu u Monzi izletio sa staze, a sreće nije imao niti u utrci gdje je zbog problema s bolidom odustao već u trećem krugu.

Gume koje Pirelli donosi na brazilsku utrku su iste gume kao i u Meksiku i SAD-u, no ono što je još važnije, ovogodišnja alokacija guma je za stupanj mekša nego na prošloj utrci u Brazilu 2019. godine.

Budući da će vikend sadržavati kvalifikacijski sprint, momčadi će na raspolaganju imati dva seta C2 harda, četiri seta C3 mediuma te čak šest setova soft guma C4 smjese. Iz Pirellija su se odlučili za ovaj potez zato što su uvidjeli da se 2019. godine tvrda guma C1 smjese nije puno koristila.

“Ove godine se vraćamo nominaciji sličnoj kao što je bila 2018. godine. U 2019. smo odlučili doći sa stupnjem tvrđim gumama. Tako smo pokušali spriječiti zrnatost i degradaciju softa, no to je dovelo do toga da se hard guma gotovo nije ni koristila.”

“Vrijeme je još jedan varijabilni čimbenik. U prošlosti smo ovdje gledali neke od najtoplijih temperatura staze u sezoni, a također i potpunu suprotnost. Imajući to na umu, ovogodišnji svestraniji izbor guma bi se trebao moći nositi sa svim širokim zahtjevima Velike nagrade São Paula i ponuditi neke različite strategije”, nominaciju guma pojašnjava Pirellijev Mario Isola.

Kratak i intenzivan krug na Interlagosu je jedan od rijetkih u kalendaru gdje se vozi obrnuto od kazaljke na satu. U nizovima zavoja gume rade naporno, osobito prednja desna. U kratkom krugu bi se mogao stvarati promet, a u Brazilu je sigurnosni automobil više pravilo nego iznimka, stoga bismo zaista mogli vidjeti različite strategije.

Interlagos je staza stare škole koja zaokuplja vozače i gume, a nerijetko proizvodi dramatične utrke. Vrijeme u Brazilu u ovo doba godine može varirati od intenzivne vrućine do jake kiše, a neki su žljebovi na stazi izrezani kako bi se pomoglo u odvodnji u slučaju kiše. Za slučaj mokrih uvjeta, koji su po prognozama izgledni, timovi će raspolagati sa šest kompleta intermediate guma i tri kompleta full-wetsa.

Izvor: Red Bull Content Pool

Nedjeljna utrka donosi 71 krug utrkivanja po Jose Carlos Paceu. Između 15 zavoja se kriju dvije DRS zone, jedna na startno-ciljnom pravcu, a druga između trećeg i četvrtog zavoja, točnije na ravnici nakon izlaska iz boksa. Govoreći o boksevima, na prošloj VN Brazila postavljeno je najbrže vrijeme promjene guma. Ekipa Red bulla je na bolid Maxa Verstappena stavila novi set softa za nestvarnih 1.82 sekunde. Valtteri Bottas je 2018. godine postavio rekord kruga, a on iznosi 1:10.540.

Nešto detaljnije o F1 bolidima na stazi Interlagos govorio je u svojoj najavi trkaćeg vikenda naš kolega, F1 mehaničar i novinar, Martin Nađ.

Po posljednjim prognozama najveće mogućnosti za kišu u São Paulu su u petak i subotu. To je ovaj tjedan iznimno važno zbog toga što u petak gledamo standardne, a u subotu sprint kvalifikacije. U nedjelju se očekuju oblaci, a mogućnost kiše je manja nego u dva prethodna dana.

Ovog su petka na rasporedu prvi slobodni trening u 16:30 po hrvatskom vremenu te kvalifikacije u 20:00 sati. Subota vozačima donosi drugi slobodni trening u 16:00 sati, a kvalifikacijski sprint, koji bi na Interlagosu trebao trajati oko 23 kruga, počinje u 20:30 sati.

Prava poslastica sprema se u nedjelju. Velika nagrada São Paula, 19 ovosezonska utrka.
„Ordem e progresso!“

VN Sao Paula, Interlagos (Autodromo Jose Carlos Pace), 12. - 14. studenog 2021.
Petak 12. studenog       1. slobodni trening   16:30-17:30
                         Kvalifikacije         20:00-21:00
Subota 13. studenog      2. slobodni trening   16:00-17:00
                         Sprint kvalifikacije  20:30-21:00
Nedjelja 14. studenog    Utrka                 18:00-20:00

Objava Najava VN São Paula: Inspirativni Interlagos pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic