Ovotjedna Velika Nagrada São Paula dolazi kao pretposljednja utrka sezone te utrka koja otvara posljednji ovosezonski dvostruki trkaći vikend. Ovog ćemo tjedna ujedno gledati i posljednji F1 sprint sezone. Interlagos je već drugu godinu zaredom poprište sprint vikenda, stoga se slobodno može preimenovati u „Sprinterlagos.“ Brazilska utrka jedna je od klasika Formule 1 i mnogima omiljena stanica u kalendaru. Nema razloga da i predstojeća trkaća akcija na stazi José Carlos Pace ne bude za pamćenje.

Oktanska karavana Formule 1 ovoga vikenda posjećuje Južnu Ameriku i stazu José Carlos Pace. Ovotjedna utrka bit će 39. put da će ova slavna brazilska staza ugostiti F1 utrku, a drugu godinu zaredom vozit će se pod imenom VN São Paula.

Izvor: f1.com

Ovaj trkaći vikend upotpunit će subotnja sprint utrka, posljednja ovosezonska. Format sprint vikenda upoznali smo prošle sezone. Sprint se lani vozio na Silverstoneu, Monzi i Interlagosu, a ove godine staze koje su ugostile takav vikend format bile su Imola, Red Bull Ring te ponovno Interlagos. Sprint utrka udomaćila se na brazilskoj stazi, a ovaj će format iduće godine ukrasiti čak šest F1 vikenda.

Uoči novog F1 vikenda koji sadržava sprint, mnogi su sudionici paddocka prokomentirali format sprinta, kako bi ga oni mijenjali i što donosi. Svjetski prvak Max Verstappen tvrdi da nije posve zadovoljan formatom trkaćeg vikenda koji sadrži subotnji F1 sprint.

„Ne sviđa mi se. Za mene ovakav format vikenda nije onaj u kojem uživam. Ne smeta mi što se nakon tek jednog treninga kreće u kvalifikacije. Dapače mislim da je to za mene čak i bolje.“

„No, za vrijeme sprint utrka nemam neki poseban osjećaj. Sve vrijeme dok vozim sprint, sam sebi ponavljam: Nemojmo imati štetu. Pobrini se da budeš u prva tri.“

„Za mene to zapravo i nije utrka jer znam da ona prava ide nakon nje. Taj start koji sprint donosi, nudi uzbuđenje više, no u tim utrkama će riskirati samo oni koji su na lošijim pozicijama i koji se ne libe krenuti naprijed. Mi drugi obično stavimo gumu koja će nam trajati cijeli sprint i onda se u tom sprintu ne događa mnogo“, zamijetio je Max Verstappen.

Brazilska staza José Carlos Pace često je isporučivala jako dobre utrke, a isto očekujemo i ove godine kada će nova generacija bolida imati svoju premijeru na Interlagosu.
Prošlogodišnji vikend u Brazilu obilježio je ondašnji branitelj naslova Lewis Hamilton. Mercedesov vozač je najprije bio diskvalificiran iz kvalifikacija, no potom kreće njegova vožnja za pamćenje. Najprije je tijekom sprint utrke napredovao za deset mjesta, a ostatak grida nanizao je tijekom nedjeljne utrke.

2021 Sao Paulo Grand Prix, izvor: Red Bull Content Pool

Hamilton po mnogočemu dobrom pamti Interlagos. Na toj je stazi 2008. godine osvojio prvi naslov, a Brazil je, pritom, domovina njegovog uzora Ayrtona Senne. Poveznica Brazila i Lewisa Hamiltona je poznata, a Lewis Hamilton je nedavno ovog tjedna na ceremoniji u Brazilu postao počasni građanin te zemlje.

„Želio bih reći jedno veliko hvala svima onima koji su pomicali planine kako bi omogućili ovaj dan. Iskreno, najveća mi je čast biti ovdje, primati i prihvaćati ovo državljanstvo. Sada se zaista osjećam kao da sam jedan od vas.“

„Kada sam 2007. godine stigao ovamo, ljubav koja je rasla, iskustva koja smo imali te posebno pobjeda 2021. godine, bili su jedni od najposebnijih trenutaka u mom cijelom životu. Znajući da na mom putu vi navijate za mene, jedva čekam da nastavimo.“

„Današnju čast želim posvetiti Ayrtonu Senni i Ayrtonovoj obitelji, njegovim prijateljima i obožavateljima. Kada sam imao pet godina i prvi put gledao Ayrtona kako se utrkuje, znao sam da želim, baš poput njega, biti svjetski prvak“, rekao je Lewis Hamilton na ceremoniji gdje je postao počasni građanin Brazila.

Hamilton i njegov Mercedes voze jednu od svojih slabijih sezona u kojoj se, netipično, nisu borili za titule. Razlog tomu je, dakako, visoko podignuta letvica posljednjih godina. Mnogi nisu predviđali da Mercedes dvije utrke prije kraja sezone neće imati upisanu pobjedu. Iako, Mercedes je od početka sezone uvelike napredovao, a nakon dobrih rezultata osvojenih u posljednjim utrkama, njemačka se momčad još uvijek nada da može izazvati najveće. Šef momčadi Toto Wolff tvrdi da njegova momčad želi nastaviti s dobrim plasmanima.

„U Meksiku nismo optimizirali svaku priliku, no ipak smo uspjeli osvojiti dobre bodove zahvaljujući Lewisovu postolju i Georgeovu četvrtom mjestu. Bilo je ohrabrujuće biti u borbi za pobjedu. To pokazuje koliko smo napredovali u odnosu na početak sezone.“

„Brazil označava početak posljednjeg dvostrukog programa sezone. Interlagos je legendarna staza i poprište tolikih posebnih F1 trenutaka, uključujući Lewisovu spektakularnu prošlosezonsku izvedbu. Ponosni smo što se vraćamo u Brazil jer je Lewis ovog tjedna postao počasni građanin ovoga grada iz kojega nosi jako lijepe uspomene iz prošlosti.“

„Na papiru, ovo ne bi trebala biti toliko jaka staza za nas kao što je to bio Meksiko. No, bez obzira na to, želimo zadržati zamah koji smo ostvarili na nedavnim utrkama. Nastavit ćemo naporno raditi kako bismo, nadamo se, i ovog vikenda bili u igri za sami vrh“, rekao je Toto Wolff.

Postavka sprint vikenda znači da skupljanje bodova kreće već u subotu, stoga se će momčadi sredine poretka, koje se bore za vrijedne pozicije, željeti što jače odraditi predstojeći vikend.

Izvor: Haas Media Center

Momčad Haasa se trenutno drži na osmoj pozicije sa svega bodom prednosti nad AlphaTaurijem. Šef Haasa Günther Steiner prokomentirao je kako se Haas snalazi u formatu sprinta, ali i dao svoje vrlo zanimljivo viđenje formata sprinta za ubuduće.

„Ove smo godine u Austriji osvojili bodove i u sprintu i u glavnoj utrci. Sprint mi se, stoga, zasigurno svidio. Zalažem se za više sprintova u sezoni jer to cijeli trkaći vikend čini zanimljivijim zbog kvalifikacija koje su u petak.“

„Ono što bih još više volio jest da u petak imamo kvalifikacije za sprint, a u subotu ujutro kvalifikacije za glavnu utrku. Govorim to jer slobodni treninzi u sadašnjem sprint vikendu nikome nemaju puno smisla“, predlaže Günther Steiner.

Upravo zbog subotnjeg sprinta, ovaj će vikend sadržavati tek dva slobodna treninga te kvalifikacije u petak. Zbog jednog slobodnog treninga manje, momčadi se u manjoj mjeri odlučuju dati priliku vozačima iz svog podmlatka. No, Williams i ovog puta, treći trkaći vikend zaredom, odlučuje dati priliku američkom vozaču Loganu Sargeantu. Razloge te odluke dao je Williamsov voditelj sektora za performanse bolida Dave Robson.

„Logan Sargeant u Brazilu nastavlja sa svojim nastupima tijekom sesija slobodnih treninga. Logan će ove subote za vrijeme drugog slobodnog treninga sjesti u FW44 bolid Alexa Albona. Ovakva odluka je pomalo uobičajena za vikend koji sadržava sprint utrke. To je i nešto teže za Logana jer će Alexov bolid tijekom drugog slobodnog treninga morati biti u uvjetima Parc Fermea.“

„Međutim, iskustvo koje Logan stječe neprocjenjivo je i davanje nove prilike dobro je ulaganje u njegovu budućnost. Sargeant je u Austinu i Mexico Cityju napravio izvrstan posao i uvjereni smo da će, unatoč neobičnom formatu trkaćeg vikenda, to učiniti i ovoga puta“, kazao je Dave Robson.

Toliko puta spomenuta brazilska staza José Carlos Pace, poznatija i kao Interlagos, dugačka je 4.309 kilometara što je čini trećom najkraćom u ovosezonskom kalendaru. Prvu utrku Formule 1 ugostila je 1973. godine, a na toj je utrci pobijedio domaći vozač Emerson Fittipaldi.

Staza je vrlo dobro poznata ljubiteljima ovoga sporta koji nerijetko znaju svaki njezin dio. Krug po Interlagosu počinje zavojima jedan i dva koji čine takozvani „Sennin S“ sustav zavoja. Zatim kreći nešto duži zavoj broj tri nakon čega se proteže ravnica na kojoj je smještena prva DRS zona.

Drugi sektor počinje zavojem broj četiri. Taj sektor je sektor s najvećim brojem zavoja, a tek se između zavoja pet i šest otvara nešto duži pravac. Drugi sektor zatvara spuštanje kroz zavoj broj 11.

Treći sektor obilježava uzbrdica od nekoliko zavoja koji bolide voze na startno-ciljni pravac. Druga DRS zona otvara se prije posljednjeg zavoja, zavoja broj 15, i proteže se duž cijelog pravca. Vozači će na nedjeljnoj utrci po ovakvoj stazi voziti 71 krug. Rekord kruga u utrci postavio je Valtteri Bottas 2018. godine za volanom Mercedesa. Rekordno vrijeme iznosi 1:10.540.

Pirelli na pretposljednju utrku donosi srednje tvrdu alokaciju 18-inčnih guma. Vozači i timovi ovog će vikenda raspolagati s tvrdom gumom C2 smjese, C3 mediumom, dok će meka guma biti C4 smjese. Odabir je objasnio šef Pirellija Mario Isola.

„Formula 1 ovoga tjedna stiže na Interlagos koji, nakon Monaka i Meksika, ima najkraći krug u kalendaru. To je jedna povijesna staza koja se vozi u smjeru suprotnom od kazaljke na satu te na kojoj se izmjenjuju brzi dijelovi i sekvence zavoja srednje brzine, kao što su poznati Sennini esovi.“

Raspored staze je vrlo tečan, pa u pogledu trakcije i kočenja, nema velikih zahtjeva za gume. Nedostatak sporih zavoja znači da timovi mogu kontrolirati degradaciju stražnjih guma. Brazil je ponovno domaćin posljednjeg sprinta sezone, stoga će zanimljivo biti gledati kako će ovi bolidi raditi na stazi, a strategija će opet biti ključna značajka.“

„Unatoč kratkoj duljini staze, ovdje obično gledamo dosta pretjecanja. Sjetite se samo lanjske izvedbe Lewisa Hamiltona koji je tada koristio strategiju od dva zaustavljanja u boks. Čini mi se da će nam nove generacije bolida i guma pružiti još jednu uzbudljivu utrku“, iscrpan je bio Pirellijev Mario Isola.

Tijekom sprint vikenda satnica izgleda nešto drugačije nego što je uobičajeno. Petak donosi prvi slobodni trening koji, prema našem vremenu, počinje u 16:30, a iste večeri, s početkom u 20:00 sati, voze se kvalifikacije za VN São Paula.
Subota donosi drugi slobodni trening u 16:30, a F1 sprint na kojemu će prva osmorica vozača osvojiti bodove počinje u 20:30 po našem vremenu.

Nedjeljna utrka za Veliku Nagradu São Paula počinje u 19:00 sati.

Ono što bi moglo biti najvažnija značajka nadolazećeg trkaćeg vikenda je kiša. Oborine su najavljene za sva tri dana trkaćeg vikenda na Interlagosu, stoga ćemo pratiti kakve će promjene eventualna kiša donijeti.

VN Sao Paula, Interlagos (Autodromo Jose Carlos Pace), 11. - 13. studenog 2022.
Petak 11. studenog       1. slobodni trening   16:30 - 17:30
                         Kvalifikacije         20:00 - 21:00
Subota 12. studenog      2. slobodni trening   16:30 - 17:30
                         Sprint                20:30 - 21:30
Nedjelja 13. studenog    Utrka                 19:00 - 21:00

Objava Najava VN São Paula: Posljednji sprint bodovi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic