Postoji samo jedna prilika za ostavljanje prvog dojma, no lanjski debi utrke u Saudijskoj Arabiji nije oduševio. Staza bez zona izlijetanja je imala karakteristike divovskog labirinta, a bolidi su na takvoj stazi podsjećali na „dum-dum“ autiće iz lunaparkova. Osim same utrke, bolji će dojam ovoga vikenda htjeti ostaviti i timovi koji su prošlotjedni Bahrein napustili bez osvojena boda. Jeddah, staza na kojoj smo vidjeli više crvenih zastava nego izdanja utrke, poprište je drugog ovosezonskog trkaćeg vikenda.

Sezona je krenula, brdo se zakotrljalo, a bahreinska utrka pokazala mnoge napretke, ali za neke timove i razočaranja. Ferrari je dominantno prošao kroz vikend osvojivši puni plijen, maksimalna 44 boda. Ferrari se iskazao i kao ponuđač pogonske jedinice. Haas se nakon dugo vremena vratio u top10, a oba vozača Alfe su ostvarila željene bodove.

Među osvajačima bodova su se našli i Mercedes, Alpine i AlphaTauri. Mercedesovi vozači su ostvarili treće i četvrto mjesto, no, kada već govorimo o dojmu, nisu ostavili bajan utisak. U utrci su djelovali bezopasno, a to nismo navikli gledati od njemačke momčadi u prijašnjim sezonama. Na kraju su skupili lijepih 27 bodova, a samo se oni pamte.

Alpine u drugu utrku s 8 bodova. Prošle su godine na Sakhiru skupili “nulu”, a ovoga su puta oba vozača ušla u top10; Lijep napredak. AlphaTauri je zahvaljujući Yukiju Tsunodi na konto upisao 6 bodova, no više se priča o njihovom drugom vozaču Pierru Gaslyju čije odustajanje zbog kvara na bolidu kao da je nagovijestilo probleme koje će RBPT stvoriti do kraja te utrke.

No, na uvodnoj su utrci četiri momčadi ostali van dosega bodova. To su Mclaren, Aston Martin, Williams i Red bull, a teško je reći tko je sa Sakhira otišao razočaraniji.

Mclaren nas je u prijašnjim sezonama znao počastiti sjajnim rezultatima, stoga je i njih i nas njihov očajan rezultat u Bahreinu ostavio u čudu. Na britansku momčad kao da su se u kratkom vremenu sručili svi mogući problemi. Mclarenov Andreas Seidl ne krije razočaranje, no zadovoljan je time što su oba vozača, za razliku od predsezonskih testiranja, utrku odvozila u cijelosti.

 „Još  uvijek smo na početku sezone, a ona će biti duga. Sada moramo vidjeti kako bolid i cijeli paket rade na različitim stazama. Jeddah je očigledno skroz drugačija od Bahreina koji je otkrio sve naše slabosti. Naša je ambicija imati konkurentan bolid na svim vrstama staza i  na to se moramo usredotočiti.“

„Nadajmo se da nam je iskustvo iz Bahreina dalo neka saznanja koja nam mogu koristiti već ovog vikenda u S. Arabiji. Radimo jako naporno kako bismo se mogli vratiti na pravi put što prije jer Lando i Daniel zaslužuju konkurentniji bolid.“, rekao je Andreas Seidl.

Baš kao i u 2020., Red bull je sezonu otvorio neslavno. Njihov se ishod u prvoj utrci može smatrati najtragičnijim. Red bull se cijelu utrku nadmudrivao s Ferrarijevim dvojcem, a bolidi Verstappena i Pereza su poslušnost otkazali u posljednjim krugovima utrke. Bikovi nisu klonuli duhom, a njihov šef Christian Horner se raduje što će prve bodove moći pokušati skupiti već za koji dan.

„Sviđa mi se to što je nova utrka već ovog vikenda. To znači da neću morati čekati više tjedana kako bi isprao ovaj mamurluk koji je donio prethodni rezultat. Ohrabrujuća je stvar što nam je u subotu do pole pozicije nedostajala desetinka, a protiv Charlesa Leclerca smo imali sjajno utrkivanje.“

„Sumnjam na to da je kod oba bolida nastupio isti problem jer su simptomi vrlo slični. Moramo vidjeti što je pošlo po krivu sa sistemom za gorivo jer smo sigurni da je goriva nije nedostajalo.“, poručuje Christian Horner.

Ostalo je za spomenuti još Aston Martin i Williams koji su na prošloj utrci pokazali bljedilo. Aston Martin je jedina momčad koja na kvalifikacijama nije dogurala do Q2. Nico Hülkenberg koji je uletio u posljednji trenutak čak je nadkvalificirao mladog, ali iskusnog Lancea Strolla od kojeg se očekuju puno bolje izvedbe. Britanska momčad nervozno čeka Vettelov negativan test i njegov što skoriji povratak u bolid. U ovom trenutku nije poznato hoće li Sebastian Vettel moći nastupiti ovoga vikenda.

Williamsov Alexander Albon je jučer proslavio dvadeset i šesti rođendan, stoga bi dobar rezultat u nadolazećoj utrci bio pravi poklon za njega i njegovu momčad. Novopečeni dvadeset-šestogodišnjak će ovoga vikenda skupljati prve kilometre na stazi u Saudijskoj Arabiji. Albonov suvozač Nicholas Latifi je lanjsku VN S. Arabije završio nadomak bodovima, na dvanaestom mjestu.

Nova šansa za osvajanje bodova se otvara uličnom utrkom na uskoj i stisnutoj stazi Jeddah. Zanimljiva je slučajnost što je druga utrka ove sezone ujedno i druga VN Saudijske Arabije. Ta je utrka lani bila obilježena dvobojem Hamilton-Verstappen. Na premijeri ove utrke nervozu su stvarali kontakti na stazi i sa stazom, sječenje zavoja i dvije crvenim zastavama.

Iako ovogodišnja VN Saudijske Arabije dolazi u drugačijim, puno blažim okolnostima, zahtjevna staza Jeddah će i ove godine biti jednako sklizak teren. U utrkivanje treba ući hladne glave, stoga će momčadi koje moraju popraviti dojam imati težak zadatak.

Nakon prošlogodišnje utrke mnogo je vozača prijavilo manjkavosti staze, ponajviše u pogledu utrkivanja i sigurnosti, pa je Saudi Motosport Company odlučio napraviti jednu promjenu za ovogodišnju utrku. Radi se o proširivanju zavoja 27. Max Verstappen se na prošlim kvalifikacijama „zakačio“ za barijere u tom zavoju te tako ostao bez pole pozicije. Ovoga će puta barijere biti pomaknute za 1.5 metara u širinu. Stanje na stazi Jeddah je komentirao i izvršni direktor Saudi Motosporta Martin Whitaker.

Layout staze je ostao isti kao i lani, osim tog zavoja 27 kojeg smo dodatno proširili. Smatramo da će to poboljšati preglednost kroz taj zavoj. Ta bi promjena krug mogla učiniti još bržim, ako već sad nije dovoljno brz.“

„Više ćemo promjena napraviti kroz tekuću godinu. Postoji 12 do 15 točaka na stazi na koje su nam ukazali FIA i F1. Na to ćemo se fokusirati nakon ovogodišnje utrke.“, rekao je Martin Whitaker.

Promjene su minimalne što znači da će staza biti skoro pa ista kao lani. To znači da će dugački krug po Jeddah Corniche biti obilježen s 27 zavoja, a prosječna brzina staze je čak 250 km/h.
Staza ima tri DRS zone, a sve tri su blizu jedna drugoj. Prva DRS zone se nalazi između zavoja 20 i 22, druga na pravcu između zavoja 25 i 27, a treća na startno ciljnoj ravnici.

Arapska staza je dugačka 6.174 kilometara. Druga je to najduža staza u kalendaru, duža je jedino Spa.
Ove ćemo nedjelje gledati 50 krugova ulične utrke u kojima će dvadesetorica vozača pokušati postaviti novi najbrži krug utrke. Sadašnji rekord kruga je postavio Lewis Hamilton, a on iznosi 1:30.734.

Pirelli je na najbržu uličnu utrku odlučio donijeti tri srednje komponente guma; C2 hard, C3 medium te C4 soft. Dobavljač guma se na ovu nominaciju odlučio zbog podloge staze koja nudi dobru razinu prianjanja i razumnu razinu abrazije asfalta što bi trebalo dovesti do umjerene degradacije guma.
Saudijska Arabija je ovoga vikenda stanica u prvenstvu Formule2, a zbog toga se u danima vikenda očekuje i visok stupanj evolucije staze.

„Jeddah predstavlja potpuno drugačiji izazov u odnosu na otvaranje sezone u Bahreinu. Vozač će koristiti mekšu paletu spojeva kako bi se nosio sa specifičnim zahtjevima staze koja je brza skoro kao Monza. Budući da se utrka održava u drugačije doba godine u odnosu na lani, uvjeti bi mogli biti nešto drugačiji. Nominirani su isti spojevi guma kao i 2021., ali je njihov sastav u potpunosti drugačiji. Timovi će, stoga, imati puno posla kako bi usvojili što više podataka tijekom slobodnih treninga, posebice u FP2 koji će biti jedina relevantna sesija jer se odvija u isto vrijeme kada i kvalifikacije i utrka.“, rekao je Pirellijev Mario Isola.

Prvi slobodni trening za VN Saudijske Arabije je na rasporedu u petak u 15:00 sati po hrvatskom vremenu, a drugi istoga dana u 18:00. Subota vozačima donosi treći trening u 15:00 sati i kvalifikacije u 18:00. Druga ovosezonska utrka počinje u nedjelju u 19:00 sati.

VN Saudijske Arabije, Džeda (Jeddah Corniche Circuit) 25. - 27. ožujka 2022. 
Petak 25. ožujka         1. slobodni trening   15:00 - 16:00 
                         2. slobodni trening   18:00 - 19:00
Subota 26. ožujka        3. slobodni trening   15:00 - 16:00
                         Kvalifikacije         18:00 - 19:00
Nedjelja 27. ožujka      Utrka                 19:00 - 21:00

A za sami kraj nešto iz rubrike „zanimljivosti.“ Možda ste primijetili da se već nekoliko utrka zaredom odvija u noćnom ozračju. To je počelo još krajem prošle sezone kada su posljednje tri utrke, Katar, Saudijska Arabija i Abu Dhabi, bile u noćnom formatu, a nastavilo se ove sezone s Bahreinom i opet Saudijskom Arabijom. Prvi je to put da se čak pet uzastopnih utrka odvija noću.

Objava Najava VN Saudijske Arabije: Prilika za popravak dojma pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic