Nakon Formule E, Dakar relija i Extreme E kategorije, u projekt saudijske vlade za promicanje sporta među svojom mlađom populacijom uvrstila se i Formula 1. Kraljevina želi aktivirati svoje mlado stanovništvo pomoću razmjene iskustva sa sportašima iz drugih zemalja i atraktivnih sportova, pa je tako i ugovor s Formulom 1 dugoročan. Mnogo je tu upitnika zbog diskutabilnih primjena ljudskih prava i zakona u ovoj zemlji, što se baš i ne podudara s trenutnom politikom (barem onom prezentiranom kao nefinancijskom) Formule 1. Kasnilo se tu s rokovima nove Tilkeove tvorevine, ali staza u Džedu je očito spremna za ovotjedni okršaj na raznim bojištima u poretku vozača i konstruktora.

Max Verstappen u Red Bullu u raznim je kombinacijama za osvajanje vozačkog naslova već ovog vikenda pošto ima 8 bodova prednosti ispred Lewisa Hamiltona u Mercedesu. No, njihova borba se ionako u velikoj vjerojatnosti svodi na tri moguća bodovna osvajanja: 25,18 ili nula bodova (bod za najbrži krug eventualno). Dakle, ili će obojica završiti utrku jedan za drugim (prvo i drugo mjesto) ili će jednostavno doći do odustajanja za nekog od njih. Teško da će netko od njih dvojice završiti na primjerice petom ili jedanaestom mjestu jer probijanje kroz poredak odrađuju prilično lako, što se dalo vidjeti u posljednje dvije utrke. Međutim, s obzirom na trenutnu formu Mercedesa u posljednjih mjesec dana, borba za naslov prvaka će se vrlo vjerojatno prebaciti u Abu Dhabi.

“Bolid je izgledao jako dobro u zadnje vrijeme i vjerojatno cijele sezone nije bio u tako dobrom stanju, a vozači su sigurni da ga mogu pritiskati do granica.”

“To je ohrabrujuće za završne utrke i daje nam silovit zalet”, rekao je šef Mercedesove momčadi – Toto Wolff.

Borba u konstruktorskom poretku je također otvorena. Mercedes ima samo 5 bodova prednosti ispred Red Bulla, a momčadski kolege vodećeg dvojca, Sergio Perez i Valtteri Bottas, svoje uloge u skupljanju bodova uglavnom odrađuju pomalo nekonzistentno. Ovdje Mercedes ipak ima prednost u kontekstu što je Bottas donekle sposoban završiti utrku ispred Verstappena, ali Perez ispred Hamiltona baš i nije, što bi se moglo odraziti i na spomenutu borbu za vozački naslov. Ali, kao što je rečeno, i Bottas i Perez skloni su amaterskim greškama tijekom vikenda ili su jednostavno žrtve momčadskih odluka kojima se testiraju elementi potrebni za glavne vozače, primjerice Mercedesov motor s Bottasom.

Izvor: Charles Coates / LAT Images)

I dok je Daniel Ricciardo opterećen okladama i tetovažama te isprikama kako mu bolid “ne leži”, njegov McLaren je vrlo vjerojatno izgubio bitku za treće mjesto u poretku konstruktora od starih rivala iz Maranella. Ferrari sada ima 39.5 bodova prednosti ispred momčadi iz Wokinga koja mora poraditi na problemu potrošnje goriva ako želi barem Landu Norrisu osigurati peto mjesto u poretku vozača. No, radi se o samo jednom bodu prednosti ispred Charlesa Leclerca, koji je bio oduševljen tempom koji je njegov bolid pokazao na prošloj utrci u Kataru. Daleko nije ni Carlos Sainz koji je, prema riječima iz paddocka, prilično zaslužan za solidan pomak Ferrarija u performansama zbog odličnog povrata informacija Ferrarijevim inženjerima. Carlos zaostaje za najboljim prijateljem Landom samo 8 bodova.

Izvor: Alpine Media Center

Pierre Gasly u AlphaTauriju ne može se boriti sam protiv dvojca iz Alpinea za peto mjesto u konstruktorskom poretku. U Kataru se Fernando Alonso nakon sedam godina ponovo popeo na podij, te odveo Alpine na lijepih 25 bodova prednosti ispred AlphaTaurija. Yuki Tsunoda tu naravno opet neće napraviti ništa, a Esteban Ocon pametnim vožnjama može izazvati i Gaslya. Nadamo se da nedavni rezultati Alpinea ukazuju na novu “silu” koja bi sljedeće sezone trebala pomrsiti račune vodećim momčadima. Za sada se čini da su svi potrebni sastojci prisutni.

Aston Martin, Williams, Alfa Romeo i Haas će zadržati svoje pozicije u konstruktorskom poretku. Jedini pomak u performansama u ovom dijelu sezone pokazuje Alfa Romeo. Aston Martin ima problema s dragom, a nova nedaća im je i požar u pogonima u Brackelyu. Williams se nažalost pomalo vratio starim navikama. Čeka ih i emotivno težak vikend pošto je prošlu nedjelju umro njihov osnivač i graditelj Frank Williams, a trenutni šef momčadi, Jost Capito, pozitivan je na Covid-19. Sukladno tome neće biti sa svojom momčadi ovog vikenda, a mi mu želimo brz i lagan oporavak.

Noćna ulična utrka vozi se na stazi Jeddah Corniche (službeno latinicom) koja ima zastrašujući broj od 27 zavoja. Po duljini je odmah iza Spa-Francorchampsa, a po prosječnoj brzini bi trebala biti odmah iza Monze. Vozit će se obrnuto od kazaljke na satu, poput Istanbula i Sao Paula, a najizazovniji dio svakako je zavoj broj 13, sličan po nagibu i konfiguraciji zavoju broj 3 u Zandvoortu. Potrošnja guma je naravno nepoznanica, pošto momčadi nemaju nikakvih podataka osim da je asfalt “zelen”. No, Formula 2 i Porsche Cup utrke svakako će pomoći pri “ubrzavanju” staze. Koristit će se alokacija guma koja se najčešće pojavljivala ove sezone: C2 – ‘bijela’ kao najtvrđa komponenta, C3 – ‘žuta’ kao srednja komponenta i C4 – ‘crvena’ kao najmekša komponenta. Detaljniju analizu staze možete pogledati u videu Martina Nađa:

Staza svojim uskim prolazima, blizinom zidova, izrazito čestim promjenama smjera i navedenim nepoznanicama predstavlja za vozače možda i najveći vozački izazov ove sezone. Za grešku na kočenju nema mjesta, kao ni za romantične izlete izvan staze za Maxa i Lewisa. Izlazak sigurnosnog automobila jer vrlo vjerojatan, kao i uvjeti crvene zastave, a sukladno tome se i povećavaju napori momčadi za odabir ispravne strategije. Naravno, prva startna pozicija doći će posebno do izražaja kao prednost u utrci. Prvi i treći slobodni trening bit će nešto manje relevantni za utrku i kvalifikacije, pošto se voze po dnevnom svjetlu i većim temperaturama.

Satnica je sljedeća:

VN Saudijske Arabije, Džeda (Jeddah Corniche Circuit) 3. - 5. prosinca 2021.

Petak, 3. prosinca        1. slobodni trening   14:30-15:30
                          2. slobodni trening   18:00-19:00
Subota, 4. prosinca       3. slobodni trening   15:00-16:00
                          Kvalifikacije         18:00-19:00
Nedjelja, 5. prosinca     Utrka                 18:30

Navijački neutralno, najbolje bi bilo da Lewis pobjedi ovog vikenda i uzme bod za najbrži krug, a Max završi kao drugi, kako bi na zadnjoj utrci prvenstva imali na vrhu bodovno izjednačenje!

Objava Najava VN Saudijske Arabije: Teška meč lopta za Maxa pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic