Posljednje sprint kvalifikacije ove sezone obilježila je dominacija Landa Norrisa u McLarenu s najbržim vremenima u sva tri kvalifikacijska kruga. Drugu poziciju zauzeo je pobjednik iz Las Vegasa, George Russell u Mercedesu, a s treće pozicije u sprint utrku krenut će Oscar Piastri.
Friday night lights
Qatar – let’s do this! It’s Sprint Qualifying time #F1 #QatarGP pic.twitter.com/mZ9t1q9C4S
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
Podsjetimo, sprint kvalifikacije su u vremenski skraćenom formatu (12-10-8 minuta) u odnosu na glavne kvalifikacije i prva dva kvalifikacijska kruga voze se na medium komponenti guma, a treći na softu.
SQ1 – ispali: Perez, Tsunoda, Ocon, Zhou, Colapinto
Na stazu su odmah izašli skoro svi vozači. Pošto postoji samo jedan slobodni trening ovog vikenda, i ove kvalifikacije mogu poslužiti na neki način za testiranje postavki bolida. Kevin Magnussen prvi je napravio neko vrijeme kruga od 1:23.750. Užurbano se radilo na bolidu Sergia Pereza, ali Checo je ubrzo napustio garažu i krenuo po ne-brzi krug.
IDENTICAL TIMES!
Norris and Russell BOTH set a 1m22.021s, but as the McLaren did it first, he gets top spot! #F1 #QatarGP pic.twitter.com/qlX6jUwmHT
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
Charles Leclerc je nakon 5 minuta sesije držao najbrže vrijeme kruga s 1:23:259, ali ubrzo to Norris spušta na 1:22.785. S 5 minuta do kraja sesije, u zoni ispadanja bili su: Ocon, Albon, Perez, Lawson i Colapinto, a Ferrari je tada zauzeo prve dvije pozicije u poretku vremena – Leclerc ispred Sainza.
Uskoro Norris ide još brže, 1:22.021, a s dvije minute do kraja sesije u zoni ispadanja bili su: Stroll, Alonso, Zhou, Hülkenberg i Colapinto. George Russell odvozio je identično vrijeme kao i Norris, ali Lando to pri kraju sesije spušta na 1:21.356 što ostaje najbrže vrijeme SQ1.
SQ2 – ispali: Alonso, ALbon, Bottas, Stroll, Magnussen
Dvojac iz Haasa bio je prvi na stazi u drugom kvalifikacijskom krugu i Hulk prvi radi neko vrijeme kruga od 1:22.416, a ubrzo to prvo Max pa i Leclerc dodatno spušta na 1:22.130. Norris je tada bio mrvicu sporiji, samo 43 tisućinke zaostatka za Leclercom.
Piastri dips a wheel in the gravel
He loses a time for track limits, as Sainz, then Russell, then the other McLaren of Lando Norris top the times! #F1 #QatarGP pic.twitter.com/YYnfMF5oWj
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
No, još brže je išao i Oscar Piastri s 1:22.050, a Mercedesi su svoja vremena postavili tek nakon 5 minuta sesije. Opet se pojavilo identično vrijeme dvojice vozača, Verstappen je također vozio 1:22.050 kao i Piastri, ali Russell uskoro ide još brže – 1:21.488. Piastriju je vrijeme kruga bilo naknadno obrisano radi prelaska preko granica staze.
S dvije minute do kraja sesije u zoni ispadanja bili su: Alonso, Stroll, Bottas, Piastri i Magnussen. Piastri ubrzo bježi iz zone ispadanja, a njegov momčadski kolega radi najbrže vrijeme sesije s vremenom 1:21.231. Na kraju je u SQ3 lijepo prošao Pierre Gasly s devetim vremenom sesije.
SQ3 – najbrži: Norris
U posljednjem kvalifikacijskom krugu na stazu je prvi izašao Lawson u RB-u i odmah za njim i ostatak vozača, a dvojac iz McLarena je izašao iz garaža nešto kasnije. Max je odustao od prvog brzog kruga, a prvo neko vrijeme sesije radi upravo Lawson s 1:22.577.
They were slowest to leave the pits, but fastest once out on track!
Norris and Piastri hit the front after the first flying laps! #F1 #QatarGP pic.twitter.com/wzNAdjdV50
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
Leclerc to spušta na 1:21.705, ali je to lak plijen za Norrisa s 1:21.012 pa i Piastrija s 1:21.171. McLareni su se tako odvojili na vrhu poretka, a pratili su ih Russell, Verstappen i Hamilton. Ferrari je takva vremena teže pratio, iako Sainz tada nije postavio neko konkurentno vrijeme.
U posljednjim pokušajima brzih krugova, Russell je Piastriju preuzeo drugu poziciju, a Ferrariji se pozicionirali na 4. i 5. mjesto – Sainz ispred Leclerca.
Rezultati sprint kvalifikacija:
Objava Norrisu prva startna pozicija za sprint utrku u Kataru pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic