Carlos Sainz ostvario je četvrtu pobjedu u Formuli 1 sjajnom vožnjom na Velikoj nagradi Meksika. Osvojio je pole position i zatim dominantno dovršio posao u utrci ispred McLarenova Landa Norrisa i momčadskog kolege Charlesa Leclerca, koji je tako upotpunio dobar vikend za Ferrari koji juri prema titulu konstruktora.

  • Kevin Magnussen (7,5) – Možda i najbolja utrka u sezoni za Magnussena, koji bi možda imao mjesto na gridu da je i ranije u sezoni ovako vozio. Kvalificirao se pola sekundi ispred Hülkenberga u Q3, a u utrci je iza sebe ostavio Piastrija (koji je ispao čak u Q1), a držao je i tempo za Verstappenom.
  • Nico Hülkenberg (6) – Dobar vikend za Nijemca, koji nastavlja vrijedno prikupljati bodove za Haas. Ovo je Hulku osmi plasman u bodove ove sezone i treći uzastopni. Ipak, nije bio na Magnussenovoj razini u Meksiku.
  • Zhou Guanyu (5) – Iako je bio sporiji od Bottasa, teško je kritizirati Kineza s obzirom kako je imao velikih problema s temperaturom kočnica u utrci. Završio je utrku na 15. mjestu, jednu poziciju iza momčadskog kolege.
  • Valtteri Bottas (6) – Iznenađenje je kada Sauber nije na dnu poretka. Bottas je imao solidnu utrku u kojoj je sudjelovao i u nekoliko borbi za poziciju.
  • Liam Lawson (5) – Težak vikend pun uspona i padova za Lawsona. Dobar dio utrke bio je na 10. mjestu jer je startao na tvrdim gumama, ali je kasnije zapeo u prometu. U duelu s Perezom oštetio mu se RB, a kasnije je imao i incident s Colapintom za koji je Argentinac kažnjen. Perez je imao grube riječi za Lawsona tijekom, a i nakon utrke, ali Novozelanđanin je samo pokazao zube iskusnijem kolegi koji si je dao previše za pravo u borbi na stazi.
  • Yuki Tsunoda (x) – Odustao je u prvom krugu utrke.
  • Franco Colapinto (4,5) – Nakon nekoliko dobrih i odličnih vožnji, Colapinto je imao teži vikend u Meksiku. Kvalificirao se na 16. mjesto iako je Albon vozio Q3, a u utrci je kažnjen s 10 sekundi zbog kontakta s Lawsonom.
  • Alexander Albon (x) – Kvalificirao se u Q3, ali nije dobio priliku boriti se za bodove. Tsunoda ga je izbacio iz utrke već u prvom krugu.
  • Esteban Ocon (5) – Podbacio je u kvalifikacijama i završio tek na 19. mjestu. U utrci je popravio dojam i završio kao 12.
  • Pierre Gasly (7,5) – Kvalificirao se u Q3 u drugom najgorem bolidu Formule 1 i osvojio jedan, ali vrijedan bod. Gasly je iza sebe ostavio nekoliko vozača u bržim bolidima, a na startu je izbjegao kaos i sudar s Albonom i Tsunodom, iako je svojim pozicioniranjem bio faktor u tom trkaćem incidentu.
  • Lance Stroll – (5,5) – Šest mu je sekundi nedostajalo za bodove u Meksiku, ali je ovaj vikend korak prema naprijed za Kanađanina. Bio je relativno blizu Alonsa i u kvalifikacijama i utrci dok Španjolac nije odustao, a preživio je i borbu s Perezom bez oštećenja. Bodove čeka od srpnja i VN Mađarske…
  • Fernando Alonso (x) – U jubilarnoj, 400. utrci u njegovoj legendarnoj karijeri, Alonso nije imao puno razloga za slavu. Bio je na dobrom putu prema Q3, ali je morao odustati od kruga zbog crvene zastave. U utrci je odustao nakon 15 krugova dok je bio na 13. mjestu i jednostavno ga nismo dovoljno vidjeli za ocjenu.
  • Oscar Piastri (5) – Piastri bi trebao naučiti iz ovakvog vikenda. Iako njegova pogreška u kvalifikacijama nije bila velika, posljedice jesu. Ispao je u Q1 i u utrci je morao spasiti što se spasiti moglo. Možda je sa savršenom utrkom mogao do šestog ili barem sedmog mjesta, ali završio je osmi iza Haasa. McLaren se nada kako će se Piastri nakon dva slabija vikenda u Austinu i Meksiku vratiti u konkurenciju za postolja u Brazilu. Australac je potreban za oba prvenstva.
  • Lando Norris (7,5) – Dojma sam kako je u McLarenu jednostavno morao biti brži u kvalifikacijama od Maxa Verstappena u Red Bullu. To nije učinio i platio je “cijenu”, Verstappen ga je izgurao sa staze i zasluženo bio kažnjen, ali pritom je Norris izgubio šansu za pobjedu protiv Sainza. Drugo mjesto dobar je rezultat, ali Britanac ne ostvaruje pobjede koje mu trebaju za prvenstvo vozača.
  • Carlos Sainz (10/10) – Njegov najbolji vikend u Formuli 1. Sjajno se snašao u uvjetima s niskom razinom prianjanja, odvezao je dva sjajna kruga u Q3 i odnio pole position. U utrci je brzo vratio prvo mjesto koje mu je Verstappen oteo na startu, a zatim dominantno odjurio do pobjede. Mnogi su komentirali kako je Sainz tri dosadašnje pobjede ostvario u utrkama s posebnim okolnostima, ali nitko mu ne može osporiti da je bio najbrži i najbolji vozač u Meksiku.
  • Charles Leclerc (7/10) – U kvalifikacijama je kasnio čak tri desetinke za Sainzom, što je netipično za Monegažanina koji je jedan od najboljih vozača u jednom krugu na gridu. U utrci je iskoristio okršaj Landa i Maxa i preuzeo drugo mjesto, ali je na kraju utrke izgubio kontrolu nad bolidom i predao Norrisu drugo mjesto, koje bi teško zadržao i bez te pogreške. Sreća za Leclerca i Monegažanina je što tada nije imao sudar i odustao te što je osvojio važnih 16 bodova u borbi za prvenstvo konstruktora.
  • Lewis Hamilton (6,5/10) – Kvalificirao se iza Russella iako ima bolid s novijim nadogradnjama. U utrci je to ispravio i završio ispred momčadskog kolege nakon duge i napete borbe.
  • George Russell (6/10) – Trebao bi voziti s više pažnje, s obzirom da je drugi vikend u nizu razbio bolid, a to baš i nije pohvalno. Srećom za Russella, to je u Meksiku učinio na slobodnom treningu, tako da nije pretrpio puno posljedica. U utrci je izgubio dugu borbu s Hamiltonom za četvrto mjesto, ali Russellu u prilog nije išla i šteta na prednjem krilu koju je zadobio nakon ulaska u boks.
  • Sergio Perez (1/10) – Sat mu je otkucao. Perezu su na domaćoj utrci nedostajale dvije desetinke za prolaz u Q2, što bi u Red Bullovom bolidu trebao biti proceduralni proces. Ali nije u Perezovim rukama, koji muku muči cijelu godinu, što je i priznao prije vikenda u Meksiku, samo da bi pogoršao situaciju. Nakon ispadanja iz Q1, kiksao je i pogrešno pozicionirao bolid na startu, zbog čega je kažnjen s pet sekundi. U sudaru s Lawsonom riskirao je puno previše za čovjeka koji je u superiornijem bolidu, a Perezovi komentari mladom Novozelanđaninu tijekom, a i nakon utrke, samo pokazuju kako puca po šavovima.
  • Max Verstappen (4/10) – Nizozemac je bio, neki bi rekli konačno, kažnjen s 20 sekundi zbog dva opasna poteza na VN Meksika. Red Bull je očigledno bio korak iza Ferrarija i McLarena, ali Max je bez tih kazni mogao konkurirati Mercedesima za četvrto mjesto i četiri boda više u borbi za prvenstvo konstruktora. Njegova četvrta titula prvaka čini se sigurna, ali Red Bullu je potreban svaki njegov bod u drugom prvenstvu. I tu je aktualni prvak zakazao u Meksiku i kući nije donio maksimalni broj bodova unatoč sjajnim kvalifikacijama. Iako je imao sjajne trenutke u Meksiku, vozač s 20 sekundi kazni ne može dobiti pohvalnu ocjenu.

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Ocjene s VN Meksika

1. Sainz – 10

2. Norris – 7,5

2. Gasly – 7,5

2. Magnussen – 7.5

5. Leclerc – 7

6. Hamilton – 6,5

7. Russell – 6

7. Hulkenberg – 6

7. Bottas – 6

10. Stroll – 5,5

11. Ocon – 5

11. Lawson – 5

11. Piastri – 5

11. Zhou – 5

15. Colapinto – 4,5

16. Verstappen – 4

17. Perez – 1

18. Albon – x

19. Tsunoda – x

20. Alonso – x

Objava Ocjene s VN Meksika: Sainzov najbolji vikend u F1, Perez opet dotaknuo dno… pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić