Oscar Piastri pobijedio je na Velikoj nagradi Belgije ispred momčadskog kolege Landa Norrisa, a pobjedničko postolje upotpunio je Charles Leclerc u Ferrariju.
Uskoro opširniji poredak…
Tijek utrke:
Već prije samog početka utrke smo bili svjesni da ćemo teško krenuti u utrku zbog situacije na stazi koja je bila vrlo komplicirana. Staza je bila vrlo natopljena vodom te se u formacijski krug krenulo iza sigurnosnog automobila. Iako je grip bio prilično u redu, vidljivost je bila prilično loša te je direkcija utrke nakon pola kruga odlučila pokazati crvenu zastavu te su se svi vratili u bokseve.
Kiša je nakon dvadesetak minuta dodatno pojačala te nije bilo za očekivati kako će se vozači vratiti na stazu tako brzo. Nakon preko sat vremena čekanja na stazu je oko 16 sati izašao sigurnosni automobil kako bi odradio svojevrsni test staze, a nakon nekoliko minuta je iz direkcije utrke došla obavijest kako će utrka krenuti u 16:20.
U 16:20 su bolidi sa sigurnosnim automobilom na čelu kolone krenuli na stazu, a sigurnosni automobil je predvodio bolide četiri kruga nakon kojih je direkcija utrke odlučila maknuti ga sa staze i krenuti s pravom utrkom. Odlučeno je kao neće biti klasičnog starta s mjesta nego će bolidi imati ”rolling start” nakon što sigurnosni automobil ode sa staze u bokseve.
Oko 16:30 minuta utrka je zapravo i krenula s Landom Norrisom na čelu poretka koji je određivao tempo cijelog grida. Norris nije imao predobar start te se Piastri odmah zalijepio za mjenjač momčadskog kolege, a onda je kroz Eau-Rouge došao još bliže te na izlasku na stražnji pravac prestigao Norrisa i došao na prvo mjesto. Iza njih je bio Leclerc koji je na početku zadržao svoju treću poziciju ispred Verstappena koji je izgledao vrlo dobro u Red Bullu.
Iza njih je Russell uspio proći kraj Albona na kraju stražnjeg pravca, a ostatak grida je više manje ostao kako smo i krenuli u samu utrku. Hamilton je u osmom krugu napravio dva pretjecanja te je prošao Sainza i Colapinta pa došao do 15. pozicije. U sljedećem krugu je prestigao i Hulkenberga te je bilo očito kako se odlično snalazi po ovim teškim uvjetima na stazi.
Na kraju kruga je uspio stići i prestići Gaslya te je došao do 13. pozicije, a njegov momčadski kolega Leclerc je uspješno zadržavao Verstappena iza sebe unatoč očito sporijem bolidu u ovakvim uvjetima. U 12. krugu krenula su prva zaustavljanja u boksevima te promjene na slick gume. Prvi je bio Lewis Hamilton u Ferrariju te je izašao na medium gumama, a prema video snimcima se činilo kako je većina staze spremna za suhe gume osim stražnjeg pravca.
Krug kasnije u bokseve su otišli i prvi vodeći bolidi Piastri, Leclerc i Verstappen, a sljedeći krug su u bokseve otišli praktički svi bolidi te je poredak na vrhu ostao isti, ali su zaostatci bili manji između Leclerca, Verstappena, Russella, Albona i Hamiltona koji je najviše profitirao od rane promjene na slick gume.
S druge strane, vozač koji nije profitirao od odlaska u boks je Norris, koji je ostao krug duže na stazi u odnosu na Piastrija. Najbrži vozač kvalifikacija vratio se na stazu na tvrdim gumama, dok je Piastri bio na srednje tvrdim gumama. Australac je u 17. krugu izgradio već devet sekundi prednosti u odnosu na kolegu.
Nakon nekoliko krugova “tišine”, Antonelli je u 20. krugu prestigao Colapinta za 15. mjesto, dok je Hadjar otišao drugi put u boks. Francuz se na stazu vratio na posljednje, 20. mjesto, na tvrdim gumama.
McLaren je Piastriju ponudio opciju da ostane do kraja utrke na mediumu, ali je Australac sumnjao u tu opciju, s obzirom na to kako je već u 22. krugu osjetio degradaciju guma. Norris je smanjio zaostatak na 7,8 sekundi, ali je u 26. krugu napravio skoro kobnu pogrešku zbog koje je izgubio skoro dvije sekunde.
Antonelli je u 32. krugu otišao po novi set srednje tvrdih guma. Vratio se na 16. mjesto, a iza njega bili su redom Alonso, Sainz, Colapinto i Hadjar.
Piastri je u 34. krugu potvrdio McLarenu kako je zadovoljan s mediumom i kako je spreman doći do cilja na tom setu guma. U odnosu na Norrisa imao je osam sekundi prednosti, a McLaren je Englezu poručio kako ne mora biti tako grub na kočnicama, s obzirom da je na tvrdim gumama.
U međuvremenu, borba za preostalo mjesto na podiju prilično je utihnula sredinom utrke. Leclerc je držao Verstappena na otprilike dvije sekunde prednosti, dok je Norris smanjio zaostatak za Piastrijem na manje od šest sekundi u 38. krugu.
Unatoč naporima Norrisa i Verstappena, Piastri i Leclerc nisu popuštali, pa je poredak na vrhu ostao nepromijenjen nakon zaustavljanja u boksu.
Objava Oscar Piastri pobjednik VN Belgije! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen