Pet razloga zašto Carlos Sainz Jr. (ni)je dobar odabir Ferrarija

Pet razloga zašto Carlos Sainz Jr. (ni)je dobar odabir Ferrarija

Samo dva dana nakon što je objavljeno kako Sebastian Vettel i vodstvo Ferrarija nisu pronašli “zajednički jezik” prilikom pregovora o novom ugovoru, kao novi vozač momčadi iz Maranella od sezone 2021. potvrđen je Španjolac Carlos Sainz Jr.

Svakom se vozaču Formule 1 redovito traži “dlaka u jajetu”, a kad netko potpiše za Ferrari, onda je to posebno naglašeno. Kao i obično, mišljenja su različita. Dio stručnjaka, analitičara i javnosti smatra da su Mattia Binotto i suradnici dobro odabrali, ali postoji i opozicija, odnosno ljudi koji misle da bi neki drugi vozač bio bolji izbor.

U nedavnoj anketi na portalu GP1.hr, u kojoj je prije objave Vettelovog odlaska postavljeno pitanje: “Koji bi vozač bio vaš odabir za Vettelovog nasljednika u Ferrariju?”, čak 40% čitatelja glasalo je za Daniela RicciardaFernando Alonso dobio je 15% glasova, “nitko od navedenih” 12%, a Carlos Sainz tek 11%.

Iz toga možemo zaključiti da Španjolac baš i nije bio popularno rješenje, barem među našim čitateljima, no Ferrari je u njemu vidio ono što je u ovom trenutku tražio.

Mi vam u nastavku donosimo pet razloga pro et contra – zašto Sainz je, a zašto nije dobar odabir Ferrarija. Na kraju teksta je i anketa pa možete izraziti svoj stav.

Carlos Sainz Jr, McLaren

Pet razloga zašto je Carlos Sainz Jr. dobar odabir Ferrarija

Piše: Igor Šestak

Mlad, a iskusan. Nakon svega što se događalo u prošlim sezonama, a malo je bilo pozitivnih stvari, Ferrari je očito tražio novi početak. Može se to iščitati iz izjava Mattije Binotta – namjera je bila okrenuti novu stranicu i okrenuti se budućnosti, posebno onoj koja dolazi 2022. s novim pravilima. Svojim godinama i dosadašnjim iskustvom, Carlos Sainz se tu savršeno uklapa.

Sainz nije “zelen”, nije jučer došao u Formulu 1. Jednog takvog izuzetnog talenta, ali na neki način još uvijek nebrušenog dijamanta već imaju u liku Charlesa Leclerca. Carlos sa svojih 25 godina još se uvijek ubraja u kategoriju mlađih vozača, ali pritom posjeduje određenu zrelost. Ova sezona bit će mu šesta u Formuli 1 pa nosi sa sobom i popriličnu dozu iskustva. Iza sebe ima 102 starta u Formuli 1 i to s čak trima različitim momčadima.

Vozio je za Toro Rosso, Renault i McLaren. Momčadski kolege bili su mu Max Verstappen, Daniil Kvjat, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg i Lando Norris, a kroz suradnju s različitim timovima, borbu s različitim profilima momčadskih kolega i djelovanje u različitim radnim okruženjima, sigurno je mogao jako puno toga naučiti. Preostaje mu sve naučeno primijeniti i iskoristiti po dolasku u Ferrari.

Glad za uspjehom. Sa svojih 25 godina, navršit će 26 prvog dana rujna, Carlos Sainz Jr. još nije dosegao zenit svoje karijere i ono najbolje razdoblje tek je pred njim. Od svog ulaska u Formulu 1, Španjolac je često isticao one najviše moguće ciljeve, poput primjerice borbe za naslov prvaka, no u ovih prethodnih pet sezona nitko to nije pretjerano ozbiljno shvaćao.

Sainz je veliki radnik i gladan je uspjeha u svojoj karijeri. Sve sezone do sada proveo je u momčadima sredine poretka, a mora se reći da je i u tome bio itekako uspješan, iako generalno gledajući u drugom planu. Posljednje tri sezone završio je u Top 10 ukupnog poretka, a doveo do četvrtog mjesta među konstruktorima i Renault 2018. i McLaren 2019.

Ferrari je u svojim redovima dugo imao Vettela i Raikkonena, vozače koji su svoje najveće uspjehe već ostvarivali. Očito je svima postalo jasno da “Propetim konjićima” trenutno treba nova energija i “jahači” željni dokazivanja.

Izvrsna prošla sezona. Iako je loše počela, 2019. je dovela do potpune afirmacije Carlosa Sainza Juniora. Uglavnom zbog tehničkih problema, na prve tri utrke nije osvojio bodove, ali jednom kad je krenuo, Španjolac se nije zaustavio. Među prvih deset – 13 puta, među prvih šest – osam puta, a na koncu i ono sjajno postolje na VN Brazila. Sainzov veliki forte je da rijetko griješi, a vrlo često izvlači maksimum iz situacije u kojoj se nađe. Inteligentan je vozač koji dobro percipira što se događa oko njega.

Usporedba s momčadskim kolegom Landom Norrisom govori u prilog onom prvoj razlogu. Lando je silno talentiran vozač i jako brz, ali upravo se na utrkama vidjela ta razlika u zrelosti i to iskustvo koje je Sainz do sada već prikupio. Iako su u kvalifikacijama bili tu negdje, omjer bodova na kraju bio je 96 – 49 u Sainzovu korist. Gotovo dvostruko više, a ako takvom sezonom konstantnih rezultata i kontinuiranog uspona u poretku nije zaslužio poziv jedne velike momčadi, što je točno trebao napraviti?

Timski igrač. I dok se posljednjih dana može “opipati” negativna energija koja vlada oko Sebastiana Vettela u Ferrariju ili još izraženije Daniela Ricciarda u Renaultu, iz McLarena na račun Carlos Sainza dolaze samo pozitivni komentari. Španjolac je putem društvenih mreža zahvalio momčadi na svemu u prošloj sezoni i poručio kako jedva čeka ponovno krenuti s utrkivanjem u svom bolidu McLarena, a vodstvo momčadi o njemu govori uglavnom epitetima i s velikim poštovanjem prema svemu što je napravio.

Dokaz je to da Carlos predstavlja vozača koji se zna staviti u službu momčadi, a Ferrariju to treba. Nemojte krivo shvatiti, ne želim reći da Ferrariju treba “vodonoša” i da će Sainz to biti Leclercu. Naprotiv, mislim da će mnogi ostati iznenađeni Carlosovim mogućnostima, ali definitivno je Španjolac smireniji i kontroliraniji tip, od kojeg ne očekujem nekakve ekscese ili nerazumne poteze prema momčadskom kolegi, kakvih je primjerice bilo lani od strane Vettela.

Ricciarda bi odabrali naši čitatelji. Priznajem, osobno sam također navijao da Australac dobije poziv Ferrarija jer mislim da vrijedi više od borbe za sedmo mjesto, no može se razumjeti zašto se Sainz zapravo bolje uklapa i zašto su u Ferrariju procijenili da će kohabitacija unutar momčadi ovako biti puno ugodnija.

Obiteljsko nasljeđe. Na koncu, kao jedan veliki plus Carlosa Sainza Juniora istaknuo bih njegovo okruženje. Jasno, prije svega mislim na njegova oca, Carlosa Sainza starijeg, čovjeka koji se gotovo dva desetljeća natjecao u Svjetskom rally prvenstvu i pritom osvojio dva naslova prvaka. Nedavno je u jednom glasovanju Carlos stariji proglašen najboljim rally vozačem svih vremena, a ukupno je glasalo preko 300 tisuća WRC fanova.

Sainz Junior definitivno se imao u koga ugledati od ranog djetinjstva, imao je od koga učiti pa i danas mu otac, prvorazredni profesionalac, sigurno može mnogo toga savjetovati. Kako se ponašati kad postane članom legendarne ekipe kao što je Ferrari, kako se nositi s pritiskom koji nosi Ferrarijevo trkaće odijelo, a da ne govorimo dođe li jednog dana u borbu za naslov prvaka. Tada je dobronamjerni savjet itekako dobro došao, kao i ta pobjednička kultura, koju je Carlos mlađi mogao usvojiti uz svoga oca.

Ima tu još razloga. Sainz govori talijanski, vrlo je privlačan sponzorima, ima iza sebe veliku bazu navijača iz Španjolske i latinskog dijela Amerike… Jedno postolje u 102 starta u Formuli 1 sigurno ne otkriva pravu sliku o mogućnostima Carlosa Sainza mlađeg. Ferrari mu je dao priliku života, priliku koju je čekao od svoje prve karting utrke, a sada je na njemu da tu priliku i opravda.

Pet razloga zašto Carlos Sainz Jr. nije dobar odabir Ferrarija

Piše: Lovro Pernjak-Grbac

Nije bolji od Vettela. Jedan od razloga zbog kojih mislim da Carlos Sainz nije odabran kao prava zamjena za Sebastiana Vettela u Ferrariju je taj da po brzini nije bolji od Nijemca. Istini za volju, teško je uspoređivati dvojicu vozača koji nisu vozili u istom bolidu, ali trenutno ipak smatram četverostrukog svjetskog prvaka bržim i kompletnijim vozačem.

Iako u posljednjih 5 godina, koliko je Sainz na gridu Formule 1, imamo dominaciju jedne momčadi, a samo dvije mogu donekle pratiti njihov tempo, svejedno smatram da bi Sainz, ako posjeduje neki nevjerojatan talent, pokazao to barem u nekim utrkama. Jedina utrka koja je vrijedna nekog boljeg pamćenja je ‘luda’ utrka u Brazilu gdje je došao do prvog postolja. Da bi stvar bila još zanimljivija, ta utrka je vrlo vjerojatno imala velikog utjecaja na odluku Ferrarija o (ne)produženju ugovora s Vettelom.

Nema mentalitet prvaka. Ako nije nakon prve točke ovog teksta, onda vjerujem da će nakon ovog argumenta pobornici Carlosa Sainza ‘navaliti’ na mene u komentarima. U redu, molim samo bez vrijeđanja. Kao što i podnaslov kaže, mislim da Sainz Jr. jednostavno nema ugrađen u sebi onaj mentalitet prvaka koji smo vidjeli u svim ‘top’ vozačima.

Za primjer možemo koristiti mladog Charlesa Leclerca koji je tijekom svoje prve sezone u Sauberu, gdje je nekoliko puta pokazao sav talent, pokazao da je mentalno spreman za napad na pobjede i da se neće libiti ‘napasti’ nikoga na tom putu pa tako i svog momčadskog kolegu. Upravo to, a nakon 5 godina mislim da je lakše vidljivo nego nakon samo jedne sezone, je nešto što u 25-godišnjem Španjolcu ne vidim. Iako to nije problem u ‘srednjim’ ekipama, mislim da za dolazak u najpoznatiji brend na svijetu morate to imati.

Upitna brzina u kvalifikacijama. Kvalifikacije su pokazatelj sirove snage i upravljivosti bolida te naravno vozačke sposobnosti. U svakom trenutku tog kruga morate ići ‘na maksimum’ i ‘do samog ruba’. Ponekad vam se to obije u glavu, ali sposobnost da u ključnom dijelu kvalifikacija napravite svoj najbolji i najbrži krug, a da pritom ne pogriješite je neprocjenjiva.

Iskreno, nemam ništa protiv prilično simpatičnog Španjolca, ali statistika iz prošle, ali i iz godina prije te mu ne idu pretjerano u prilog. U 2019. ‘izgubio’ je 11:10 u kvalifikacijama od Landa Norrisa koji je vozio svoju prvu sezonu u Formuli 1. Dovoljno dobro? Ja bi rekao – prosječno. Godinu prije, 2018., imao je duel s Hülkenbergom u Renaultu te je izgubio glatko 13-6. U preostalim godinama njegove karijere u F1 isto tako nije ‘blistao’ u kvalifikacijama, otprilike je bio ‘tu negdje’ sa svojim momčadskim kolegama čime ulazi u nekakav ‘prosjek’ koji sam spomenuo i ranije, a to nije što se traži u Ferrariju.

‘Neiskustvo’ i česte promjene momčadi. Carlos Sainz nije neiskusan, daleko od toga. Na kraju godine će imati šest godina provedenih u najvišem rangu motorsporta te zbog toga ga ne možemo okarakterizirati kao neiskusnog, ali je bitno napomenuti da se on u ni jednoj momčadi za koju je vozio(Toro Rosso, Renault, McLaren) nije zadržao predugo.

Kontinuitet u nekoj momčadi je ono čime stječete dodatno samopouzdanje te radite na svojim sposobnostima. Glavna stvar kod toga je naučiti ‘raditi na bolidu’ tj. pomoći momčadi s postavkama bolida kojeg vozite. To je nešto što je vrlo bitno za bilo koju momčad, a posebno za momčad koja želi biti na vrhu. Iskreno mislim da bi ovakva kombinacija ‘neiskustva’ s Leclercom i Sainzom mogla imati barem kratkoročne posljedice za momčad koja je i bez toga jako dugo bez pravog bolida i naslova prvaka. Možda se varam, ali to nećemo vidjeti do 2022. kada će Sainz i Leclerc biti bez iskusnog Nijemca u kreiranju bolida s novim tehničkim pravilima, a znamo koliko je ‘feedback’ vozača bitan…

Fali ‘ono nešto’. Za kraj, htio bih istaknuti ono što je po meni jedna od ključnih karakteristika za vozače ‘top’ momčadi. U proteklih pet godina nisam vidio na stazi i izvan staze ‘ono nešto’ čime se Sainz istaknuo u odnosu na druge vozače. Da, imao je on svojih boljih i lošijih dana, ali generalno gledano smatram da je za doći u Ferrari potrebno biti stepenicu iznad toga.

Vettel je bio četverostruki svjetski prvak te je unatoč kritikama podignuo momčad ‘na noge’ te pokazao iskustvo, znanje i Njemačku upornost od samog početka. Leclerc je s druge strane u prvoj godini odmah pokazao koliko vrijedi te je zbog toga zaslužio poziv u crveni bolid od kojeg se, vrlo vjerojatno, neće odvojiti tako skoro.

Sainz mi za sada djeluje nekako ‘plane’. Jednostavno u njemu ne vidim karizmu kojom su odlikovali vozači Ferrarija. Osim njegove simpatičnosti u raznim intervjuima, stvarno mi nije pokazao da se ističe po nečemu, a to je po mojem mišljenju jako bitno u Formuli 1, a pogotovo u momčadi kao Ferrari…

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.

Partneri TV Automagazina:

Auto godine 2020.

TVAM na Facebooku

Izaberi svoj Rent-A-Car

RSS Stanje na cestama u Hrvatskoj

  • Prognoza prometa za sutra 28/05/2020
    Prometna prognoza za 28. svibnja 2020. godine. U većem dijelu zemlje očekuje nas povoljna vremenska situacija, pa će promet uglavnom teći bez posebnih ograničenja. U drugom je dijelu dana veća mogućnost za kišu posvuda u unutrašnjosti. Zbog radova i privremene regulacije prometa na pojedinim dionicama autocesta te državnih i ostalih cesta vozit će se usporeno, […]
  • Radari 28/05/2020
    DUBROVAČKO-NERETVANSKAKrvavac II-Metković,D907:00-10:00Kupari-Gruda,D807:00-11:00KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAĆKAGregurovec-Križevci,ZC300206:00-09:00
  • Korisni telefonski brojevi 28/05/2020
    pomoć na cesti 1987 - iz inozemstva (1) +385 1 1987 - iz inozemstva (2) +385 1 4693 700 stanje na cestama 072 777 777 - iz inozemstva +385 1 464 0800 info za članove 0800 9987
  • Ograničenja u prometu 28/05/2020
    Kartografski prikaz radova na cestama Hrvatski autoklub modernizirao je evidenciju stanja na cestama te su sada radovi i događaji na cestama geolocirani te ih je moguće vidjeti na karti. Klik na sliku ili gornju poveznicu odvest će vas na kartografski pregled događaja: Ograničenja za teretna vozila-do 01.ožujka 2020. zabrana je prometa teretnim automobilima s priključnim […]

RSS Euro news