Započela je deveta utrka sezone Svjetskog prvenstva Formule 1, a poslužimo li se onom starom izrekom ‘ako se po jutru dan poznaje’, onda bismo ovoga vikenda doista mogli uživati. Petak je ostavio jako dobar dojam…

Za GP1.hr piše: Igor Šestak sa staze Red Bull Ring

Novi format trkaćih vikenda ima svojih prednosti i svojih mana. Ako ste tradicionalist i teško vam je odvojiti se od onog klasičnog vikend rasporeda, shvaćam. Ali isto tako priznajem da ovaj format sa ‘Sprint subotom’ nudi uzbuđenja od samog početka, od prvog i jedinog treninga…

No prije formata i samih događanja na stazi, posvetio bih poneki odlomak samom dolasku na Red Bull Ring u svojstvu akreditiranog novinara GP1.hr portala i organizaciji koja vlada na i oko staze. Ako vas taj dio ne interesira, prelistajte do idućeg poglavlja.

S obzirom na to da je Red Bull Ring jedna od nama najbližih F1 staza, mnogi su fanovi ovog sporta barem jednom posjetili Veliku nagradu Austrije. Osobno, ranije sam bio u Mađarskoj na Hungaroringu, također u svojstvu novinara, no ovo mi je bio prvi posjet austrijskom Grand Prixu.

More ljudi oko Red Bull Ringa (Foto: GP1/Igor Šestak)

Od Zagreba manje od tri sata vožnje do mjesta gdje se podižu medijske akreditacije u Spielbergu. Što me iznenadilo, praktično nikakve gužve nije bilo niti na prilazu Spielbergu, niti u samom mjestu. Putevi prema stazi izvrsno su označeni, kojim putem idu VIP gosti, kojim putem predstavnici medija, gdje parkiraju busevi, gdje su kampovi i da ne nabrajam dalje. Policajci koji reguliraju promet su na ‘svakom ćošku’, ali sve je funkcioniralo odlično. Barem u petak, vidjet ćemo hoće li sve to poništiti vikend ludnica. Ugrubo, četiri sata nakon polaska, s preuzetom akreditacijom, na ulazu sam ispred Red Bull Ringa. Brže od očekivanog.

Od parkinga do glavne zgrade na stazi voze shuttleovi, no izabrao sam pješačenje uz brojne fanove, zbog atmosfere. Glavni objekti na stazi su doista moderni i na prvi pogled impresivni, kao i media centar. Po dolasku, domaćini vam pokažu digitalnu mapu cijelog media centra pa si birate mjesto na kojem ćete raditi ostatak vikenda kao kad se checkirate za let, a dok na listu upisujete svoje podatke i odlažete višak stvari u svoj ormarić, na odabranom mjestu već je oznaka s vašim imenom i imenom redakcije. Svi su vrlo susretljivi i lako je doznati sve ono što vas zanima. Organizacija je uistinu na F1 nivou.

Oscar Piastri, McLaren (Foto: GP1/Igor Šestak)
Carlos Sainz, Ferrari (Foto: GP1/Igor Šestak)

Pogled iz media centra puca ravno na garaže timova, a s druge strane, do Paddocka, dolazi se kroz tunel ispod startno-ciljnog pravca. Tunel je, usput rečeno, poput muzeja. Izvješeni su plakati utrka iz prošlosti, ali i fotografije istinskih legendi Formule 1. Više o tome u sutrašnjem tekstu.

U Paddocku standardni šušur. Fotografi, kamermani i predstavnici medija jure na sve strane kako bi u pravom trenutku uhvatili vozača, šefa momčadi ili nekog drugog sugovornika. Naravno, mnogo je tu VIP gostiju koji vrebaju svaku priliku za selfie s poznatom osobom, a bilo je i nekoliko bivših F1 vozača. Uglavnom su to lica koja rade za određene TV kuće u svojstvu stručnih sukomentatora, poput Davida Coultharda ili Damona Hilla.

Max i Jos Verstappen po dolasku na stazu (Foto: GP1/Igor Šestak)

U VIKENDU SA SPRINTOM NEMA ZABUŠAVANJA

Zašto ovakav format trkaćeg vikenda nudi više akcije i uzbuđenja? Zato što vozači i timovi imaju samo jedan trening za podešavanje bolida. Vidi se na svima ta neka užurbanost, pa i nervoza. Ako bilo što pođe krivo na prvom i jedinom treningu, onda ste u velikim problemima jer samo par sati kasnije voze se kvalifikacije. Onda još imate primjer McLarena, koji ovdje isprobava nadogradnje na bolidu Landa Norrisa, tako da natjecatelji su definitivno pod puno većim stresom od starta vikenda, u usporedbi s onim klasičnim formatom koji im daje čak tri treninga za mirno podešavanje i usavršavanje bolida.

Na treningu je najbolje vrijeme ostvario Max Verstappen, što i nije neko iznenađenje. Imao je i dosta velike 2,5 desetinke sekunde prednosti pred vozačima Ferrarija na drugom i trećem mjestu, kad se uzme u obzir da se jedan krug odvozi za 65 sekundi. Četvrti Hamilton, peti Perez… na kraju nitko nije imao većih problema i 13 je vozača odvozilo 30+ krugova, a samo trojica 25 ili manje.

Nakon treninga vozači su jurili do svojih inženjera na brzinski briefing, kako bi im dali povratne informacije i kako bi dogovorili što i kako napraviti s postavkama bolida uoči kvalifikacija. Tu prostora za pogrešku ne smije biti. Primjerice, Hamilton je izašao iz bolida i ni kacigu nije skinuo, već je odskakutao po stepenicama na gornji kat Mercedesovih odaja gdje se obavljaju briefinzi.

Lewis Hamilton, Mercedes (Foto: GP1/Igor Šestak)

Za to vrijeme, oko staze je rasla temperatura. I doslovno i u pogledu atmosfere. Veći dio dana bilo je sunčano i stvarno vruće, što se vidjelo na žarko crvenoj boji kože brojnih Nizozemaca koji su od jutra sjedili negdje na tribinama, a nisu ponijeli kremu za sunčanje. Jasno, VN Austrije je domaća utrka Red Bull Racinga, a već godinama prevladavaju navijači u narančastom. Dvostrukom prvaku svijeta ne manjka podrške s tribina Red Bull Ringa. Dok su čekali kvalifikacije, navijači su punili kase ugostiteljskih radnji oko staze. Djelovalo je kao da su svi zadovoljni.

MAX ZA 0,048

Kvalifikacije su nekako ostavile podijeljene dojmove. S jedne strane, imali smo neizvjesnost jer su Ferrariji bili jako dobri. Leclerc je kasnije priznao da nije očekivao da će biti tako blizu Red Bullu, a razlika je u Q3 bila samo 48 tisućinki sekunde. Nije daleko bio ni treći Sainz, sa zaostatkom od 19 stotinki. Osim neizvjesnosti, kvalifikacije su ponudile i određenu dramatiku jer su neki veliki igrači zapeli prije završnog obračuna. Druga je runda bila kobna za Russella i Pereza, koji su zbog toga bili vidno ljuti i razočarani.

Lošu stranu kvalifikacija činilo je beskrajno poništavanje krugova od strane sudaca zbog izlazaka izvan granica staze. Ne kažem da su suci krivi – ako su četiri kotača preko dopuštene granice, mjere moraju biti jednake prema svim vozačima. Tako je i bilo, ali čak je i Verstappen komentirao da je sve to izgledalo dosta smiješno i kao da elitno natjecanje voze nekakvi amaterski vozači koji nisu u stanju voziti bolide unutar granica staze.

No, to je problem koji se ponavlja na nekim stazama iz godine u godinu. Da je pola metra od staze šljunak, ne bismo se time bavili. Ali, onda se pak propitkuje sigurnost i tako se vrtimo u krug unedogled. Tema za neki drugi tekst.

U nedjelju će se tražiti novi vlasnici ovih trofeja (Foto: GP1/Igor Šestak)

Dakle, Max si je za nedjelju osigurao pole position i naravno da je veliki favorit za pobjedu. Iza njega bi moglo biti svega. Tu je Ferrari, nadogradnjama ohrabreni Norris, Hamilton, Stroll ispred Alonsa… A Russell i Perez izvan realnih pozicija, tako da će oko njih biti puno akcije u nedjelju.

Ali, ne zaboravimo na subotu. Točno u podne, nove kvalifikacije (Shootout) kojima će se odrediti startni poredak za sprint utrku. Bit će zanimljivo vidjeti kako će tko pristupiti tom subotnjem programu, a dodatan začin vikendu trebalo bi biti i kišovito vrijeme. Sprint starta u 16:30. Ako se po jutru dan poznaje…

Naslovna fotografija: Red Bull Content Pool (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Objava Petak na VN Austrije – sve kao po špagi i narančasta armija pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr