Niz je razloga zašto se uvijek rado vraćamo na Interlagos. Staza Autodromo Carlos Pace poznata još pod nazivom Interlagos, brazilski je sinonim za Formulu 1. Uz Meksiko City, jedna je od staza na najvećoj nadmorskoj visini, ali i jedna od najkraćih u kalendaru, od koje su samo spomenuti Meksiko City i Monako s manjom ukupnom duljinom staze. Brazil je uvijek volio Formulu 1 i Formula 1 je voljela Brazil, pa nam je tako Brazil dao jedne od najvećih vozača u povijesti, poput Ayrtona Senne, Nelsona Piqueta, Emersona Fittipaldija… Iako staza u Interlagosu nosi ime po još jednom poznatom vozaču iz Brazila, Carlosu Paceu, Senna je neprikosnoveni vladar povijesti utrkivanja u i iz Brazila. Sennina prva pobjeda na domaćem terenu bila je samo jedan od pokazatelja njegovog nemjerljivog talenta i neviđene vještine, a uz upravo tu utrku, danas ćemo se prisjetiti još nekoliko nezaboravnih trenutaka iz Brazila.

SENNINA PRVA DOMAĆA POBJEDA – 1991. GODINE

Sennina pobjeda u Brazilu 1991. godine, kada je prvi put pobijedio na svom terenu, jedna je od onih za koje se najteže borio i jedna njegovih najemotivnijih pobjeda. Senna je utrku započeo s najbolje startne pozicije, ispred Patresea i Mansella i vodio u utrci s malom prednošću prvih 50 krugova, kada su stvari krenule nizbrdo. Njegov McLaren je zbog kvara na mjenjaču počeo otkazivati poslušnost, a kao šlag na tortu i nebo je zaplakalo. Senna je morao kontrolirati svoj bolid na klizavoj stazi i ujedno se boriti i s problemima s mijenjanjem brzina.

Izvor: f1.com

Izgubio je četvrtu, potom i treću i petu brzinu, bolid je bio zaglavljen u šestoj bez mogućnosti prijenosa u niži stupanj. Uz nadljudske napore Senna je uspio pobjedu donijeti kući s 2,9 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Ricarda Patresea. Senni su nakon utrke morali pomoći da izađe iz bolida koliko je bio iscrpljen, kako fizički, tako i emotivno. Senna je još jednom, 1993. godine, sunarodnjacima donio pobjedu na Interlagosu, koja ostaje upamćena i kao posljednja Sennina pobjeda u Brazilu.

KIŠNI KAOS – 2003. GODINE

Nepredvidivi vremenski uvjeti samo su jedan od razloga zašto volimo utrke u Brazilu. Kiša je donijela niz fantastičnih i kaotičnih borbi koje će se pamtiti i prepričavati generacijama. Svi snovi, a potom i razočarenja, Giancarla Fisichelle stala su u jednu takvu ludu utrku u Brazilu, onu iz 2003. godine. Fisichella je tada vozio za nekonkurentnu momčad Jordan Ford, a utrku je započeo s 8. startne pozicije. Mokra staza je uzimala žrtve jednu po jednu, a poredak u utrci se mijenjao iz kruga u krug. Kako je sigurnosni automobil vozio ispred procesije vozača, Jordani su natankali bolide do vrha i nadali se utrku završiti bez stajanja.

Giancarlo Fisichella (Jordan), prolazi kraj ostataka od nesreće Marka Webbera (Jaguar) i Fernanda Alonsa (Renault) što je na kraju prouzrokovalo prekid utrke, VN Brazila 2003.

Dobar dio utrke se činilo kako bi Rubens Barrichello mogao izaći kao pobjednik pred domaćom publikom kad mu je motor otkazao u 47. krugu. Sedam krugova kasnije utrka je prekinuta kad je Mark Webber, a potom i Fernando Alonso poljubio zid u posljednjem zavoju. I tada je nastala zbrka. Naime, Kimi Räikkönen je u trenutku prekida vodio u utrci, no proklizao je i Fisico je preuzeo vodstvo. Webber i Alonso su se slupali, istaknute su crvene zastave, 75% utrke bilo je završeno i više nije imalo smisla nastavljati utrku. Fisichella je gorući bolid dovezao u parc ferme i slavio svoju prvu pobjedu karijere, kad je obaviješten da je ipak Kimi pobijedio. Fisichella je proslavio „samo“ drugo mjesto. Naknadno je ipak utvrđeno da se u slučaju prekida utrke uzimaju rezultati od dva kruga prije prekida, kada je Fisico ipak bio u vodstvu, te je pobjeda naknadno dodijeljena Fisichelli i momčadi Eddieja Jordana.

ALONSO POTVRĐUJE NASLOV – 2006. GODINE

Nakon što su 2006. godine Michael Schumacher i njegov Ferrari izgubili naslov prvaka u korist Renaulta i njihove mlade zvijezde Fernanda Alonsa, 2006. godina bila je godina u kojoj su morali pokazati zube. Fernando je odlučno branio naslov i sezona je donijela niz prekrasnih borbi između mladića i iskusnog šampiona. Zahvaljujući Schumacherovim problemima na VN Japana, Alonso je na završnicu sezone u Brazil stigao s 10 bodova prednosti, tako da je Michaelu trebala pobjeda uz to da Alonso ne osvoji bodove kako bi osvojio svoj osmi naslov svjetskog prvaka. Nakon kvalifikacija sve je išlo u korist Španjolca. Alonso se kvalificirao na četvrto, a Schumacher tek na 10. startnu poziciju.

World Copyright: Steven Tee/LAT Photographic

Massa je odlično startao s prve pozicije, a Alonso je držao svoje četvrto mjesto, unatoč pritiscima Rubensa Barrichella. Schumacher se probio do sedme pozicije, ispred brata Ralfa. Nakon perioda iza sigurnosnog automobila, Michael je krenuo prema naprijed, pretekavši Barrichella, a potom je na redu bio Alonsov momčadski kolega Giancarlo Fisichella. Talijan je bio tvrd orah i Michael je u svojim naporima zakačio prednje krilo protivnikovog bolida, oštetio gumu i tu je bio kraj. Michael se do kraja utrke izborio do četvrtog mjesta, što nije bilo dovoljno za osvajanje borbe protiv Alonsa.

MASSINO SLOMLJENO SRCE I HAMILTONOV PRVI NASLOV – 2008. GODINE

Dugo je VN Brazila bila zadnja utrka u kalendaru i nerijetko smo na Interlagosu gledali konačnu borbu za naslov svjetskog prvaka. 2008. godine borba je spala na zadnji zavoj, kad je Felipe Massa pred domaćom publikom već počeo slaviti svoj prvi naslov. Lewis Hamilton, mladić koji će kroz godine postati najtrofejniji vozač u povijesti Formule 1, u Brazil je došao kao favorit za naslov, ali je Massa imao šansu ako pobijedi, a Lewis završi na poziciji nižoj od pete.

Kiša je okovala Interlagos i odgodila start utrke. Kad je konačno utrka započela, započela je i strateška utrka jer se staza vrlo brzo sušila. Massa je vodio, a Hamilton je bio na petoj poziciji, dovoljnoj za osvajanje naslova. Pet krugova prije kraja kiša je ponovno počela padati uzrokujući i promjene u poretku. Massa je kroz cilj prošao prvi i sve je izgledalo kao da je i osvojio naslov, Lewis je bio na šestom mjestu iza Tima Glocka u Toyotinom bolidu. Nažalost, Massina borba nije bila dovoljna, Hamilton je u posljednjem zavoju preuzeo peto mjesto od Glocka i osvojio prvi u nizu naslova svjetskog prvaka. Sve ostalo je povijest.

VERSTAPPENOV PLES NA KIŠI – 2016. GODINA

I još jednom kiša je donijela uzbuđenja u Brazilu. 2016. godine VN Brazila bila je održana u kišnim uvjetima, a Verstappen je najavio blistavu budućnost. U utrci, koja je trajala preko tri sata, isticane su i crvene zastave radi loše vidljivosti i očajnih uvjeta na stazi. Kad je priča konačno krenula, Verstappen, koji je 16 krugova prije kraja pao na 16. poziciju, povukao je nekoliko fantastičnih pretjecanja na mjestima gdje se to inače ne radi.

Izvor: f1.com

Ni akvaplaning mu nije mogao ništa, i unatoč svim očekivanjima Max je utrku završio na najnižoj stepenici pobjedničkog postolja. Hamilton je pobijedio u utrci ispred Rosberga, koji je u tom trenutku vodio u poretku za naslov prvaka, te je borba otišla u zadnju utrku sezone, u Abu Dhabi.

Objava Povijest: Uspomene sa Interlagosa pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic