Autodromo Jose Carlos Pace proslavio je 50. obljetnicu od održavanja prve F1 utrke na toj stazi, a slavit će se sigurno do dugo u noć i u taboru Mercedesa. George Russell pobjednik je VN Sao Paula, a Lewis Hamilton upotpunio je fantastičan rezultat Srebrnih strijela osvajanjem druge pozicije.
Treće i četvrto mjesto pripalo je Ferrarijevim pilotima. Carlos Sainz došao je do najniže stepenice na pobjedničkom postolju, a Charles Leclerc se nakon turbulentnog početka utrke odlično probio do četvrtog mjesta. Peti je završio Fernando Alonso u Alpineu, a Red Bullovi vozači ovoga su puta bili šesti i sedmi.
Tijekom utrke imali smo dva perioda sigurnosnog automobila. Prvi je odmah u prvom krugu izazvao Daniel Ricciardo sudarivši se s Kevinom Magnussenom i izbacivši obojicu iz konkurencije. Također, u sadržajnoj utrci vidjeli smo sudare Verstappena i Hamiltona, odnosno Norrisa i Leclerca, a onda i drugi SC period u završnici utrke, kad se povario Norrisov McLaren.
Velika nagrada Sao Paula jedna je od tri ovogodišnje utrke koje su u sklopu trkaćeg vikenda uključivale i subotnju sprint utrku. George Russell u Mercedesu uspio je dobiti ovaj sprint i spriječiti Maxa Verstappena na putu prema osvajanju maksimalnog učinka u ovogodišnjim sprint utrkama, a za start nedjeljne utrke situacija za Mercedes nije mogla biti bolja. Naime, Carlos Sainz je završio drugi u sprintu, ali je zbog kazne spušten na sedmu startnu poziciju, tako da su u prvom startnom redu bili Russell i timski mu kolega Lewis Hamilton. Verstappen i Perez bili su u drugom, Leclerc i slavljenik Norris (23. rođendan) u trećem, a Sainz i senzacionalni pobjednik kvalifikacija u petak, Magnussen u Haasu, zauzeli su mjesta u četvrtom startnom redu.
Vremenski uvjeti pred početak utrke bili su povoljni, uz temperaturu zraka od 24° Celzija i temperaturu staze od čak 50°. Rizik od kiše tijekom utrke procijenjen je na 10 posto.
Ova predzadnja utrka sezone nažalost više nije mogla imati utjecaj na rasplet ovogodišnjeg prvenstva jer su Max Verstappen i Red Bull Racing osigurali obje titule, no ima još zanimljivih borbi niže u poretku konstruktora. Ferrari je na 36 bodova ispred Mercedesa, a Alpine samo pet bodova ispred McLarena. U poretku vozača, intenzivna je borba za drugo mjesto između Pereza i Leclerca, a omjer bodova bio je 284-278 u korist Meksikanca.
Tijek utrke:
Na startnom gridu bilo je 19 bolida, a Yuki Tsunoda nakon promjene podnice startao je sa svojim AlphaTaurijem iz boksa. Vozači Mercedesa i Red Bulla za start su izabrali mekšu smjesu guma, dok su Ferrarijevi aduti startali na mediumu.
George Russell suvereno je obranio prvu poziciju i poveo utrku ispred Lewisa Hamiltona. Verstappen se smjestio na treću poziciju, a Perez je imao kratki duel s Norrisom, koji je izvrsno startao i probio se ispred Leclerca. Vodeća četvorka zadržala je pozicije, no prvi krug nije prošao bez incidenata jer je neoprezni Daniel Ricciardo u zavoju broj 8 pogodio Kevina Magnussena i izbacio obojicu iz utrke. Na stazu je izašao sigurnosni automobil, a možemo reći da je su profitirali Pierre Gasly i Mick Schumacher, koji su se nakon tog sudara našli u Top 10.
Kruženje iza SC-a potrajalo je do sedmog kruga, a taj je period za ulazak u boks iskoristio jedino Williamsov Alex Albon. On je startao na tvrđoj smjesi pa prešao na srednje tvrdu. Prilikom restarta bio je na začelju, odnosno na 18. poziciji.
Russell je restart odradio dobro za sebe, ali loše za svog momčadskog kolegu. Hamilton se odmah našao pod pritiskom Verstappena i došlo je do lakšeg sudara u “Senna S” kompleksu zavoja. Kod obojice je došlo do određenih oštećenja na bolidima. Samo nekoliko zavoja kasnije kontakt između Norrisa i Leclerca, u kojem je lošije prošao Leclerc i izletio sa staze. Nakon tih sudara Verstappen i Leclerc bili su u boksu te pali na kraj poretka, dok su Norris i Hamilton ostali na stazi. Lewis je bio osmi pa ubrzo prestigao Schumachera za sedmo mjesto, a Norris je bio na trećem mjestu dok ga krug kasnije nije prestigao Sainz. Suci su imali pune ruke posla u reviziji tih situacija.
Russell je vodio ispred Pereza, a Sainz je bio prilično brz na trećem mjestu. Slijedili su Norris pa Vettel, ispred Hamiltona koji je brzo uspio proći Gaslyja. U bodovima su još bili Schumacher, Stroll i Bottas, a na 11. i 12. mjestu Alpineov dvojac, koji je bio pod povećalom nakon kontroverznih situacija u subotnjem sprintu.
Suci su relativno brzo donijeli odluku o kaznama za sudare iz sedmog kruga. Vremensku kaznu od pet sekundi dodijelili su Verstappenu i Norrisu. I dok je Nizozemac i dalje kružio na 17. mjestu i pokušavao uhvatiti ostatak društva, McLarenov je vozač u 15. krugu ostao bez četvrtog mjesta. Još dva brza pretjecanja odradio je Lewis Hamilton, prvo se riješio Vettela, a onda i Norrisa. Situacija se za Landa još pogoršala u 17. krugu kad je izgubio duel s Nijemcem u Aston Martinu te pao na šestu poziciju.
Russell je u tim trenucima imao dvije sekunde ispred Pereza, Sainz je kasnio četiri sekunde za Meksikancem, a Hamilton malo više od tri sekunde za Ferrarijem. Na kraju 17. kruga Sainz je otišao u boks na promjenu guma, što je bilo prilično neobično, s obzirom na to da je jedini iz vodeće skupine startao na mediumu. Trebao je na stazi ostati duže od konkurenata na softu, no nije bio zadovoljan ponašanjem bolida u uvodnoj fazi utrke. Također, momčad je trebala ukloniti jedan tear-off koji je zapeo u sustavu za hlađenje kočnica.
I dok se Sainz borio s Albonom, Strollom i društvom oko desetog mjesta, Russell je bio jako zadovoljan na čelu utrke i do 22. kruga povećao svoju prednost na preko tri sekunde. Hamilton je bio gotovo deset sekundi iza timskog kolege. U istom tom krugu Leclerc je već drugi put bio u boksu, a vratio se sa softom na 17. mjestu.
Perez i Verstappen svoje su promjene guma odradili u 24. krugu. Verstappen je pritom morao odraditi i kaznenih pet sekundi, a Perez je izašao na stazu iza Bottasa i izgubio dosta vremena. Russell je odgovorio na taj odlazak u boks, a vratio se na stazu s tri sekunde viška u odnosu na Pereza. Još je između njih bio Vettel, koji nije otišao na promjenu guma. Vodeći je u tom trenutku bio Hamilton, budući da je još uvijek vozio na gumama na kojima je startao.
Hamilton je skrenuo u boks na kraju 29. kruga i prešao sa softa na medium, kao što su ranije učinili Russell i Perez. Tada su svi bili barem jednom u boksu, a poredak prvih deset bio je: Russell, Perez, Sainz, Hamilton, Alonso, Bottas, Vettel, Ocon, Gasly, Norris. Leclerc je bio 13., a Verstappen 16.
Mercedesovi su vozači imali dobar tempo. Russell se uspio dosta odvojiti od Pereza, tako da je njegova prednost u 38. krugu iznosila šest sekundi. Hamilton se približavao Sainzu, sve dok Španjolac nije otišao po novi set guma. Ferrarijev vozač iz boksa se vratio na četvrtoj poziciji, opet na mediumu. Iza njega bili su Bottas i Vettel, a dosta dobar posao radio je Leclerc te se napokon vratio u krug osvajača bodova.
Perez je definitivno bio u problemima. Značajno je gubio vrijeme u odnosu na Mercedesov dvojac, Hamilton mu se jako značajno približavao, a eventualnim odlaskom u boks pao bi na četvrto mjesto iza Sainza. U Red Bullu nisu posegnuli za tom kartom, već je u 44. krugu došlo do direktne borbe na stazi između Pereza i Hamiltona. Checo je pokušao pružiti otpor, no Mercedes je jednostavno u toj borbi bio bolji i brži. Povratak na situaciju sa starta – Russell i Hamilton na prve dvije pozicije.
U 48. krugu Perez je bio na drugoj promjeni guma, a kad se vratio iz boksa, njegov zaostatak bio je 11 sekundi za Sainzom. Mercedes je odgovorio pozivom za Hamiltona, kako on ne bi opet pao iza Pereza. Krug kasnije svoju drugu promjenu guma odradio je i Russell, a pritom zadržao prvo mjesto ispred Sainza. Ferrarijev Španjolac bio je na odličnoj drugoj poziciji, ali sa značajno starijim mediumom. Mercedesi su bili na softu, a Perez na mediumu.
Dvadeset krugova do kraja Leclerc je prestigao Vettela za sedmu poziciju, a Verstappen je u borbi protiv Gaslyja došao do desete pozicije. Landu Norrisu pokvario se McLaren pa je stao pored staze i izazvao period virtualnog sigurnosnog automobila, što je Carlos Sainz iskoristio za treći odlazak u boks i povratak na stazu na mekšim gumama, ali sad iza Hamiltona i Pereza. Virtualni SC ipak nije bio dovoljan jer suci na stazi nisu mogli skloniti McLaren na sigurno mjesto pa je ispred vodećeg Russella izašao “pravi” sigurnosni automobil.
Restart je uslijedio u 60. krugu. Russell, Hamilton, Perez, Sainz, Bottas i Leclerc bili su u prvih šest, a Verstappen na desetom mjestu iza Alonsa. Ispred Španjolca bio je Ocon, kojemu je trkaći inženjer uporno ponavljao da ne želi vidjeti borbu protiv Alonsa.
Mercedesovi vozači dobro su odradili restart. Russell je mirno zadržao vodstvo, a Hamilton ovaj put nije bio u opasnosti od Pereza. Meksikanac se morao fokusirati na obranu od Ferrarija. Pritiskao ga je Sainz, a došao je brzo i Leclerc, nakon što je prestigao Bottasa. Alonso se probio do šestog mjesta, ispred Bottasa i Ocona. Verstappen je bio deveti, ispred Vettela.
Russell je najbržim krugom pobjegao iz Hamiltonove DRS zone, dok je Sainz uz pomoć DRS-a uspio proći Pereza za treće mjesto. Meksikančevim problemima nije bio kraj, na repu su mu bili Leclerc i Alonso. Verstappen se u međuvremenu probio do sedmog mjesta.
Izravna borba vozača koji su u igri za naslov viceprvaka otišla je na stranu Ferrarijevog Charlesa Leclerca. U 64. krugu na kočenju za prvi zavoj Charles je prošao Sergia. Još su mu pomogli Alonso i Verstappen koji su u idućim krugovima gurnuli Pereza sve do sedmog mjesta.
Što se vodećeg dvojca tiče, promjena nije bilo. Russell je zadržao mirnoću do kraja i nije pružio Hamiltonu priliku za napad na prvo mjesto. Mercedes je upisao prvu pobjedu u sezoni i to dvostruku, a George Russell konačno je mogao slaviti svoju prvu pobjedu u F1 karijeri. Mercedes je postao tek treća momčad s pobjedom u ovoj godini, pored dominantnog Red Bulla i Ferrarija, koji na pobjedu čeka još od srpnja.
Objava Predzadnja utrka sezone donijela sreću Mercedesu: Russellova prva F1 pobjeda! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak