Nakon što su prošlu sezonu završili s top rezultatom, dominantno pobjedivši u posljednjoj utrci u Abu Dhabiju, dosta se toga očekivalo od Red Bulla, a prije svega od Maxa Verstappena. Novu dozu energije u ekipu je unio dolazak Sergija Pereza, od kojeg se također očekivalo da napravi više nego njegovi prethodnici te da doprinese u Red Bullovoj i Maxovoj borbi za naslov.

Na ruku su im išle i najavljene manje korekcije aero pravila – plan je bio napraviti borbu za naslov neizvjesnijom tako što bi omogućili konkurenciji da se približi neprikosnovenim vladarima na prijestolju – nešto što smo često viđali kroz povijest. Bome, dobro je sve to pomoglo Red Bullu i Maxu da od Neuništivih preuzmu barem jednu titulu – regularno ili ne, nikad se svi navijači neće složiti. No, da su zaslužili barem ovaj naslov prvaka – po prikazanom definitivno jesu, i tu nema dileme i rasprave, jer se sezona ne osvaja u jednoj utrci nego je to rezultat rada tijekom cijele sezone.

Sergio Perez i Christian Horner tijekom filmskog dana u Silverstoneu, veljača 2021.

Analiza učinka momčadi u sezoni

Na predsezonskim testiranjima su pokazali da su potpuno spremni za novu sezonu i napad na oba naslova prvaka. Bolid je bio brz, po pokazanom je imao najbolji tempo, a i Honda je pripremila vraški dobar GP2 engine kako bi se sa stilom oprostili u svojoj posljednjoj sezoni kao dobavljač motora (iako, poznavajući ih kroz povijest njihovih nastupa u F1, nikad ne reci nikad, možda se nekad u budućnosti vrate).

Max je krenuo s maksimalnim napadom, sezonu je otvorio najboljom startnom pozicijom u Bahreinu na prvoj utrci. U utrci ipak uspio do pobjede doći Hamilton, no već tada smo imali jednu dvojbenu situaciju i sudačku odluku koja nam je mogla nagovijestiti što nas čeka u ostatku sezone (iako toga nismo mogli ni biti svjesni). Verstappen je u četvrtom zavoju s vanjske strane uspio prestići Hamiltona za vodstvo u završnim krugovima, no išao je široko te mu je naređeno da vrati poziciju. Za novi napad nije imao dovoljno prianjanja, te je Hamilton odnio pobjedu. Dvojbeno je bilo je li Max odlaskom izvan staze stekao nedozvoljenu prednost ili je taj izlazak izvan staze bio nakon već kompletiranog pretjecanja. Kako god, prvi dvoboj je otišao na Hamiltonovu stranu, a u nastavku sezone smo vidjeli još dosta vatrenih okršaja.

Max Verstappen u vodstvu utrke za VN Bahreina nakon starta. Na kraju je ipak završio drugi.

Većinu prvog dijela sezone Red Bull je briljirao u taktici i timskim igrama. Djelovali su kompaktniji, “galvaniziraniji” i odlučniji u donošenju odluka u odnosu na Mercedes. Zasigurno je najbolja utrka, a uz to i utrka u kojoj su najviše osvojili bodova, bila ona za VN Francuske kada su odličnom taktikom i uigranim potezima oba vozača pobijedili Mercedes te u Milton Keynes odnijeli trofeje za prvo i treće mjesto, uz Maxov bod za najbrži krug.

Sredina sezone je bila vrlo plodonosna za Red Bull. Od Monaka do dvostrukog vikenda na Red Bull Ringu su uvezali pet pobjeda za redom (četiri za Maxa, jedna za Sergija). Perez se pokazao kao dobar timski igrač i često je bio blizu Maxa i koristio maksimalno pružene prilike, poput one u Bakuu. Zasigurno prijelomna točka sezone je bila utrka na Silverstoneu kada su se Max i Lewis sudarili – ishod znate. Nakon toga smo znali da postoji velika šansa za ponavljanjem sličnih situacija u kasnijim utrkama – dovoljno je navesti sudar u Monzi, okršaje u Brazilu, te incidentne utrke u Saudijskoj Arabiji i Abu Dhabiju.

Pred kraj sezone ipak nije bilo dovoljno snage da se bore za oba naslova, te su svu energiju usmjerili na Maxa i njegovu borbu za naslov prvaka u konkurenciji vozača. Osvojeni naslov je ipak zaslužen, te je na kraju ipak ispalo pravednije da dvije najbolje ekipe osvoje po jedan trofej.

Statistika momčadi:

Pozicija u poretku konstruktora: 2.
Broj osvojenih bodova: 585.5
Broj pobjeda: 11
Broj pobjedničkih postolja: 23
Broj pole positiona: 10
Najbolja utrka po ostvarenim bodovima: VN Francuske, 41 bod

Najbolji pojedinačni rezultati vozača:
Max Verstappen 1. – VN Emilije Romagne, VN Monaka, VN Francuske, VN Štajerske, VN Austrije, VN Belgije, VN Nizozemske, VN SAD-a, VN Meksika i VN Abu Dhabija
Sergio Perez 1. – VN Azerbajdžana

Analiza učinka vozača

Nakon ovako intenzivne sezone, vjerujem da su u Red Bullu zadovoljni onim što su njihovi vozači postigli. Normalno, postoji žal za propuštenim prilikama u borbi za konstruktorsku titulu, ali možemo reći kako je ova Maxova titula prvaka osvojena momčadski, te je u osvajanju iste svoj trag ostavio i Perez.

Vesela atmosfera u Red Bullu uoči dvije utrke u Austriji.

Verstappen je sezonu odradio na očekivanoj razini. Agresivan kao i uvijek, no solidno je dozirao agresivu. Svojim stilom vožnje i banzai napadima pod kočenjem je dovodio konkurenciju do ludila. Uvijek je izvlačio 110% iz bolida, i od 19 utrka koje je prošao ciljem samo u Mađarskoj nije završio na postolju (ne svojom krivicom), a sve druge je ili pobijedio ili završio drugi. Naravno, ne možemo zaboraviti one ključne incidente (s odustajanjima) u Silverstoneu i Monzi, no kako je za prvi Hamilton proglašen krivim a za drugi Verstappen, omjer je 1:1. Gledajući krajnju statistiku sezone, Max je bio nedodirljiv – najviše pobjeda, najviše najboljih startnih pozicija, najviše postolja, najviše krugova u vodstvu utrke (više nego svi ostali vozači zajedno), i na kraju sezone najviše bodova, te naslov prvaka odlazi u prave ruke. Da, bit će tu i Lewisovih #TheBestFans i ostalih engleskih navijača koji teško podnose poraze u 2021. koji će osporavati ovaj naslov i prizivati vješala za suce i Masija, no Masi i suci nisu glavni odgovorni za Hamiltonov poraz. Mnogo toga jesu zakuhali tijekom sezone dvojbenim i zakašnjelim odlukama, ali ne mogu biti krivi za svaku sitnicu. Sudar Latifija i sigurnosni automobil su, po Mercedes i Lewisa, nesretan slijed događaja koji je može dogoditi u svakoj utrci. Da je ta utrka bila peta ili četvrta prije kraja ne bi se diglo ovoliko prašine. Jednostavno, to je sreća, nekad te pomazi a nekad te p****e. Ovaj put je sreća pomazila Maxa.

Za Pereza slobodno možemo reći da je donio mnogo sreće Verstappenu i Red Bullu. Vratimo li film unazad i pratimo li niz događaja, vidimo kolike je posljedice na ishod ovogodišnjeg prvenstva donijela odluka Ferrarija da nogiraju Vettela – zbog njega Perez ostaje bez mjesta u Racing Pointu (danas Aston Martinu). Čelnici Red Bulla su u njemu vidjeli savršenog momčadskog kolegu za Verstappena, ostavio je dojam vozača koji svojim tempom može pratiti Nizozemca i ekipi vrijedno skupljati velike bodove. Iako je imalo nešto slabiji početak sezone, stvari su pomalo sjele na svoje mjesto nakon pobjede u Bakuu. Bilo je situacija kad ga baš i nije pomazila sreća, ali je u ključnom trenutku bio gdje je trebao biti i radio ono što je ekipa od njega očekivala. Ona legendarna obrana i “ručna kočnica” ispred Hamiltona u Abu Dhabiju je u mnogome pomogla Maxu pri osvajanju naslova prvaka. Koliko god ovdje bilo od ranije navedenih dežurnih kritičara i nezadovoljnika, Checo je radio ono što bi svaki drugi vodonoša uradio u istoj situaciji, ma koliko te situacije djelovale s moralne strane nekorektno jer se izravno miješa u borbu za naslov. Kako je i sam Perez rekao, on je radio za dobrobit ekipe, isto što bi radio Bottas u Mercedesu, te što je Massa radio Alonsu, Barrichello Schumacheru, itd. Krajnji zaključak: vozači su svoju domaću zadaću odradili.

Red Bullovci slave na postolju u Francuskoj.

Statistika vozača:

Vozači: Max Verstappen vs Sergio Perez

Pozicija u poretku vozača: 1. – 4.
Osvojeni bodovi: 395.5 – 190
Pobjede: 10 – 1
Postolja: 18 – 5
Pole positioni: 10 – 0
Najbrži krugovi: 6 – 2
Omjer u kvalifikacijama: 20 – 2
Omjer u utrkama: 19 – 3

Perspektiva momčadi u sezoni 2022.

Kao što sam već ranije u debati govorio, prognozirati nešto konkretno za iduću sezonu je vrlo nezgodno. Od Red Bulla se očekuje da budu i dalje spremni za napad na naslov, no ostaje pitanje kako će se snaći u novoj ulozi, onoj proizvođača motora koji su preuzeli od Honde. Ako po pitanju motora budu spremni za početak nove sezone, uz već provjerenog Adriana Neweya, velika je šansa da ostanu pri vrhu. Verstappen će nakon svog prvog naslova sigurno još više “ogladnjeti” i željeti zagrabiti još više, te tako opravdati teško zarađeni broj 1 na bolidu. Pobjednička su ekipa, a od pobjednika se i očekuje da i dalje napadaju pobjede.

Ipak, ako kojim slučajem posrnu, ni to ne treba čuditi. Nova pravila uvijek dolaze s ciljem da se izmijeni poredak, i bit će vrlo bitno za Red Bull da svoju snagu pokažu time da ostanu na vrhu. Konkurencija je jaka, uz Mercedes tu će zasigurno biti i Ferrari, te vrlo vjerojatno još jedna ekipa – McLaren ili Alpine, no sve je još pod znakom upitnika. Predsezonska testiranja iduće godine će nam ponuditi sve odgovore.

Horner i Verstappen u ekstazi nakon Maxova osvajanja naslova prvaka.

Ako ste propustili neku od prethodnih momčadskih analiza, evo podsjetnika:
Haas: Žrtva za bolje sutra
Alfa Romeo: Dragulj sa začelja poretka
Williams: Mali koraci ka svjetlijoj budućnosti
Aston Martin: Korak naprijed, natrag dva
AlphaTauri: Sve ozbiljniji igrač
Alpine: Bolji dojam za isti rezultat
McLaren: Sezona obilježena s nekoliko topova i podosta flopova
Ferrari: Pouzdanim bolidom do povratka na vrh

Objava Red Bull: Slavlje na krilima narančaste oluje i ljutih papričica pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić