Svima koji posljednjih nekoliko godina prate Formulu 1 jasno je da Max Verstappen predstavlja jednu od mladih nada ovog sporta i da će u budućnosti sigurno napadati titule svjetskog prvaka. Oni koji su dvadesetak godina ranije pratili Formulu 1, sjećaju se dobro Maxovog tate Josa i njegovih izvedbi na stazi.

Johannes Franciscus „Jos“ Verstappen rođen je 4.3.1972. godine u Montfortu, u Nizozemskoj. U Formuli 1 se natjecao u nekoliko navrata. Od 1994. do 1998., zatim od 2000. do 2001. i konačno 2003. godine. Tijekom godina u Formuli 1 branio je boje momčadi Benetton, Simtek, Footwork, Tyrrell, Stewart, Arrows i Minardi.

Ukupno 106 puta je startao na utrkama za Velike nagrade, dvaput se popeo na pobjedničko postolje i osvojio ukupno 17 bodova tijekom cijele karijere. Prvi put smo Josa na stazi gledali na VN Brazila 1994. godine, a posljednji na VN Japana 2003. godine.

Karijeru u Formuli 1 Jos je započeo nakon impresivnih testnih vožnji za momčad Arrows, te je za sezonu 1994. postao rezervni vozač Benettona. Međutim, kako je JJ Letho prije starta sezone imao sudar i ozljedu radi koje nije mogao voziti, Jos je preuzeo ulogu vozača za utrku. U Formuli 1 je debitirao kao momčadski kolega Michaela Schumachera.

Tijekom svoje prve utrke sudario se s Eddiejem Irvineom, što je dalje uzrokovalo lančani sudar. Od Josa se dosta očekivalo po dolasku u Formulu 1, imao je na raspolaganju konkurentan bolid, no nije se mogao mjeriti s Michaelom Schumacherom. Iako se od njega mnogo očekivalo, tijekom prve sezone stariji Verstappen nije pokazao mnogo, te mu je prije kraja sezone Benetton otkazao ugovor. Karijeru je nastavio na kraju poretka u momčadi Simtek koja se radi nedostatka sponzora raspala, a potom je proveo i nekoliko nesretnih sezona u Arrowsu i Tyrrellu.

Sezonu 1999. uopće nije vozio u Formuli 1, da bi se 2000. godine vratio u narančasti (Orange) Arrows. Tu i tamo bilo je rezultata u bodovima. Koliko se mnogo od njega očekivalo kad se pojavio u svijetu Formule 1, tako je bez puno tenzija i nekih velikih rezultata napustio sport. Mnogi ga se sjećaju više po ekscesima na stazi nego odličnim vožnjama. Od prve utrke, sve do zadnje, Jos the Boss, kako je bio prepoznat među obožavateljima, bio je poznat po ludim vožnjama i čudnim sudarima.

Kada je vozio u momčadi Footwork Arrows, 1996. godine, Jos je oženio bivšu prvakinju kart serija iz Belgije, Sophie Kumpen, rođakinju vozača NASCAR-a Anthonyja Kumpena. Jos i Sophie su svog prvog sina dobili 1997. godine.

Max Emilian Verstappen je rođen 30.09.1997. godine u mjestu Hasselt, u Belgiji. Uvažavajući obiteljsku povijest s obje roditeljske strane, genetiku i odgoj, jedino je bilo logično da se Max počne baviti automobilizmom i da sa 17 godina i 166 dana postane najmlađi vozač koji se ikad natjecao u Formuli 1. Osim svega navedenog, tata uopće ne krije kako je njegov životni projekt upravo Max i Maxova karijera u Formuli 1. Osim što je već unaprijed sve isplanirao, tata prati svaki Maxov korak i upravlja njegovom karijerom. Počelo je to prvim Maxovim koracima u kartingu s njegovih šest godina. Jos je do savršenstva podešavao Maxove kartinge u prilično naprednoj kućnoj radioni.

Unatoč tome što je rođen i odrastao u Belgiji, Max se natječe pod nizozemskom zastavom, jer se osjeća više Nizozemcem nego Belgijancem, a i uslijed mnogobrojnih trkaćih aktivnosti, u djetinjstvu je više vremena provodio s ocem, nego s majkom. Max danas živi u Monaku, međutim tvrdi kako to nema nikakve veze s poreznim olakšicama.

Iako Jos nije ispunio svoje snove u Formuli 1, od prvih Maxovih koraka se potrudio da sin bude bolji i bolje napreduje. Jos je bio brz i zabavan vozač, no izostali su rezultati. Međutim, nova prilika pružila mu se kroz talentiranog sina, koji je izgleda imao i više sreće.

“Max je projekt mog života. Želim da pobjeđuje, da postane prvak. To je naš zajednički cilj.“, priznao je Jos novinarima. “Mnogo mi je zabavnije sada s Maxom nego tijekom moje vlastite karijere. Više sam učinio za njegovu, nego za svoju karijeru.“

O Maxu ne moramo puno govoriti. Tko god prati Formulu 1, vjerojatno sve o njemu i zna. Nakon jedne sezone u momčadi Scuderia Toro Rosso (2015.), tijekom 2016. je promoviran u prvu momčad Red Bulla. Već 2016. godine je pobijedio prvi put u karijeri, na VN Španjolske, nešto što ocu nikada nije uspjelo. Tada je imao samo 18 godina i postao je najmlađi pobjednik utrke Formule 1 i prvi vozač koji je pobijedio pod Nizozemskom zastavom. Osim toga, vlasnik je još niza rekorda. Postao je vozač Formule 1 čak i prije nego što je položio vozački ispit.

Iako danas tvrde kako imaju dobar odnos i kako odlično funkcioniraju, nekada se pričalo kako je Jos znao i dići ruku na Maxa. Ni sam Max ne krije kako su i majka i otac pred njega stavljali ozbiljne zadatke, a nakon prošlogodišnje VN Rusije, Max se prisjetio kako ga je otac kaznio nakon što je kao 15-godišnjak izgubio utrku u kartingu. Od Maxa se očekivalo kako će rutinski pobijediti, no zbog trenutka nepažnje imao je sudar i nije uspio pobijediti. Nakon utrke, Jos uopće nije želio razgovarati s Maxom, a tijekom vožnje kući su se uspjeli posvađati. Jos je stao na benzinskoj crpki i istjerao Maxa iz kombija. Max je morao zvati majku da dođe po njega, a otac tjedan dana nije razgovarao s njim. Tough love, reklo bi se.

Na ruku glasinama da je tata znao biti nezgodan dok je disciplinirao sina i pripremao ga za bitke na stazi, ide i nekoliko prijava za nasilje koje je Jos zaradio tijekom karijere. Nakon što se razveo od Maxove mame, ona ga je optužila za nasilje. Jos je oslobođen optužbi, no bio je kriv za prijeteće poruke koje joj je slao i zato što je narušio određenu zabranu prilaska. S prvom suprugom, koja mu je i zabranila prilaske, ima i kćerku Victoriju, rođenu 1999. godine, koja se također bavi automobilizmom. Jos se ženio još dva puta i ima još dvoje djece.

Kada se usporede rezultati, sin je u Verstappen obitelji davno nadmašio oca, a Maxova karijera nije ni blizu kraja. Dok se otac nikada nije popeo na najvišu stepenicu pobjedničkog podija, Maxu je to uspjelo u ranoj fazi karijere. Sin je pobjeđivao, startao s najbolje startne pozicije, vozio najbrže krugove i postavljao rekorde kakve otac nikada nije.

Jedno je sigurno, godinama ćemo još pratiti Maxove izvedbe na stazi, i tatine grimase iz garaže. Maxovo vrijeme još uvijek traje i pred njim je još mnogo toga za postići. Uz takvu genetiku, odgoj i obiteljsku povijest od njega se mnogo očekuje. Oca je davno pretekao, no nikako ne možemo umanjiti očevu ulogu u sinovoj karijeri. Koliko god nekada otac i bio strog. Taj “teški” Jos je 1996. godine u Zandvoortu samo za demo prikaz vožnje svog neuglednog Arrowsa izvan kalendara F1 skupio oko 70 tisuća Nizozemaca i nije ni čudo što su svi obožavatelji s nestrpljenjem dočekali prve krugove Maxa Verstappena. Zamislite što će tek biti u povratničkoj utrci Formule 1 u Zandvoortu.