Započelo je sedmo izdanje Velike nagrade Meksika u ovoj modernoj F1 eri. U petak rano poslijepodne po lokalnom vremenu održan je prvi slobodni trening, na kojem je najbolje vrijeme postavio Carlos Sainz u bolidu Ferrarija. Njegov najbrži krug bio je 1:20,707.

Ferrari je bio i na drugom mjestu. Charles Leclerc vozio je nešto manje od svog momčadskog kolege zbog probušene gume u početnoj fazi treninga, ali na kraju je njegov najbrži krug bio 46 tisućinki sporiji od Španjolčevog.

Na trećem i četvrtom mjestu završili su vozači Red Bull Racinga s identičnim vremenom. Sergio Perez bio je treći jer je ranije postavio taj svoj najbrži krug, a Max Verstappen četvrti. Nizozemac je imao i jednu nezgodu tijekom treninga, izvrtio se, ali bez udarca u zaštitnu ogradu. Krug pet najboljih zaključio je Lewis Hamilton u Mercedesu. Prvih pet dijelile su samo 142 tisućinke sekunde.

Imali smo i dvije crvene zastave u sat vremena. Prvu je izazvao kvar na bolidu Haasa u kojem je vozio Pietro Fittipaldi, a drugu na samom kraju treninga kvar AlphaTaurija Jacka Lawsona. Ti rookie vozači zamijenili su stalne vozače u spomenutim momčadima i nisu se baš najbolje proveli.

Tijek prvog slobodnog treninga:

Trkaći vikend na Autodromo Hermanos Rodriguez startao je u petak u 13 sati po lokalnom vremenu prvim slobodnim treningom. Već su se u uvodu Velike nagrade Meksika odigrale neke važne stvari: Formula 1 potpisala je novi ugovor s organizatorima ove utrke do 2025. godine, Alpine se izborio za poništavanje kazne za Fernanda Alonsa na VN SAD-a, a FIA je objavila kaznu za Red Bull Racing zbog prekoračenja prošlosezonskog zadanog budžeta.

Iako će se o njima sigurno pričati još neko vrijeme, te su teme barem privremeno ostavljene po strani kad je na izlasku iz pit lanea upaljeno zeleno svjetlo. Važno je napomenuti da je na prvom slobodnom treningu u Meksiku vozilo pet “rookie vozača”Pietro Fittipaldi za Haas, Nyck de Vries za Mercedes, Jack Lawson za AlphaTauri, Logan Sargeant za Williams i Jack Doohan za Alpine.

Vremenski uvjeti na početku treninga bili su povoljni. Vozače je dočekalo suho vrijeme s temperaturom zraka od 24° Celzija, dok je asfalt bio na užarenih 46°. Vjetar je bio slab, a poznato je kako se staza braće Rodriguez u Mexico Cityju značajno razlikuje od ostalih trkaćih staza u kalendaru zbog izrazito velike nadmorske visine (2285m), što itekako ima utjecaja na aerodinamiku bolida.

Prvi slobodni trening imao je dodatnu važnost za prikupljanje podataka, budući da je kasniji drugi trening (23:00 po hrvatskom vremenu) ponovno predodređen za testiranje Pirellijevih guma za 2023. Prvi je na stazu izašao skorašnji F1 umirovljenik, Sebastian Vettel u bolidu Aston Martina. Trebalo je samo pet minuta da se gotovo svi bolidi pojave na stazi, a na svima je u toj početnoj fazi bile tvrđa smjesa guma.

Prvi problemi zadesili su Charlesa Leclerca, kojem su nakon samo par krugova iz boksa dojavili da sumnjaju na probušenu gumu, a trening je loše počeo i za Lawsona koji je prijavio probleme s kočnicama na bolidu AlphaTaurija. Vozači Red Bulla odmah su ozbiljno krenuli i zasjeli na vrh – Verstappen s vremenom 1:22,779 pa Perez još malo brži s rezultatom 1:22,702.

Nakon deset minuta mjerene krugove nisu odvozila trojica – Vettel, Lawson i Leclerc. Najbrži krug do tada bio je Verstappenov – 1:22,291. Leclerc je dugo ostao u boksu nakon prisilnog povratka sa staze zbog probušene gume, dok su s druge strane neki vozači za manje od 20 minuta treninga odradili više od 10 krugova. Prednjačili su Sainz Hamilton, Alonso, Gasly i Doohan.

Prvi koji se po vremenu kruga uspio približiti Red Bullovom dvojcu bio je Carlos Sainz. Kad je stavio novi set tvrđih guma postavio je vrijeme 1:22,788. U prvih pet bili su još Bottas i Gasly. Leclerc je osvanuo na stazi na ulasku u drugu trećinu treninga i bio je prvi koji je isprobao vožnju na mekšim gumama. Očekivano, već je prvim brzim krugom skočio na vrh poretka s vremenom 1:21,546. Nekoliko minuta kasnije odvozio je još dosta bolji krug – 1:20,753.

Leclercov primjer u izboru guma ubrzo su počeli koristiti i drugi vozači, a kako su odrađivali svoje mjerene krugove na softu, tako se i poredak drastično mijenjao. Na drugom mjestu iza Leclerca izmjenjivali su se Schumacher, Bottas, Norris i Alonso.

Perez je u svom prvom pokušaju na softu imao jednu pogrešku, a u drugom mu je nedostajalo brzine za skok na vrh. Onda je brzi krug na softu vozio Verstappen pa se izvrtio u drugom sektoru. Požalio se na nedostatak gripa, ali na njegovu sreću, izbjegao je udarac u zaštitnu ogradu.

Carlos Sainz uspio je biti 46 tisućinki sekunde brži od momčadskog kolege, tako da je 25 minuta do kraja treninga poredak bio Sainz, Leclerc, Perez, Verstappen, Alonso. Prvih pet u manje od dvije desetinke sekunde. Zanimljivo, Sainz nije bio najbrži niti u jednom sektoru staze.

Onda su počeli problemi na i oko staze. Prvo je Zhou stao s Alfom na samom izlasku iz boksa. Njegovi su mehaničari uspjeli odgurati bolid do garaže bez utjecaja na tijek samog treninga, ali par minuta kasnije na stazi je stao Haas Pietra Fittipaldija, zbog čega je pokazana crvena zastava. Drugi vikend zaredom Haas ima probleme na prvom treningu, s bolidom Kevina Magnussena kojeg je u oba navrata vozio netko drugi. U SAD-u ga je razbio Giovinazzi, a sad je kvar zaustavio Fittipaldija.

Trening je nastavljen sa 17 minuta do kraja. Promjena u prvih pet dogodila se kad je Hamilton skočio na petu poziciju sa zaostatkom od svega 0,142 sekunde za Sainzom. Nakon određenih problema s bolidom, koji su uspješno riješeni u garaži McLarena, u završnici se na stazu vratio Daniel Ricciardo i sa sekundom zaostatka bio na pragu ulaska među prvih 10.

Trening je završio još jednom crvenom zastavom. Kraj staze je stao AlphaTauri Jacka Lawsona, a budući da je na satu bilo još samo nekoliko minuta, trening nije nastavljen. Promjena u vrhu više nije bilo i poredak je ostao Sainz, Leclerc, Perez, Verstappen, Hamilton.

Najviše krugova odvozio je Fernando Alonso, 26. Krug manje skupili su Sainz i Gasly. Fittipaldi je ostao na devet, Doohan na 13, Ricciardo na 16, a nije se navozio niti Hamilton sa 17 rundi. Iza prve petorke, koja je nekako očekivana, društvo sredine poretka bilo je dosta izmiješano pa smo u Top 10 imali po jedan bolid Alpinea, Alfe, McLarena, AlphaTaurija i Aston Martina. Naravno, utjecali su na to i nastupi rookie vozača koji su po vremenima krugova dosta zaostajali. Najbrži od njih bio je Lawson, dok ga nije izdao AlphaTauri.

Drugi trening trajat će 90 minuta i poslužit će za testiranje novih Pirellijevih guma. Počinje u 23 sata po hrvatskom vremenu.

Objava Velika nagrada Meksika: Ferrarijev 1-2 na prvom treningu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak