Drugim slobodnim treningom na stazi Suzuka završen je prvi dan Velike nagrade Japana, 16. utrke sezone Svjetskog prvenstva Formule 1. Najbržim krugom tog drugog slobodnog treninga pohvaliti se može Max Verstappen u bolidu Red Bulla. Dvostruki svjetski prvak postavio je vrijeme 1:30,688 i tom se rezultatu nitko nije uspio ozbiljnije približiti.

Najbliži pratitelj Maxa Verstappena bio je Charles Leclerc u bolidu Ferrarija, koji je zaostao malo više od tri desetinke sekunde. Treće vrijeme imao je Lando Norris u McLarenu, a među pet najboljih završili su još Carlos Sainz s drugim Ferrarijem i George Russell s Mercedesom. Lewis Hamilton imao je vrlo slab trening i završio ga s tek 14. vremenom.

Drugi slobodni trening na stazi Suzuka nije trajao puni sat jer je dvije minute prije isteka vremena nesreću imao Pierre Gasly i izazvao crvenu zastavu.

TIJEK TRENINGA:

Nakon što je Max Verstappen izuzetno suvereno osvojio prvu poziciju na prvom slobodnom treningu, u petak od 15 sati po lokalnom vremenu timovi su prionuli drugom radnom zadatku na stazi Suzuka. Što se vremenskih uvjeta tiče, bilo je oblačno, no prilično toplo i vjetrovito. Na početku treninga temperatura zraka bila je 28 stupnjeva Celzija, dok je temperatura staze bila 40 stupnjeva. Vlažnost zraka iznad 60 posto, no prognoze nisu davale velike šanse za bilo kakve padaline.

Prvog dana Velike nagrade Japana timovi su imali zadatak testirati prototip novih Pirellijevih guma, a na početku drugog treninga vozači su većinom vozili upravo na tim gumama. Iznimka su bili Norris i Magnussen na standardnom mediumu te Lawson i Tsunoda na standardnom hardu. Na izlazak iz garaža nekoliko su minuta pričekali Piastri i Verstappen. McLarenov vozač uputio se na stazu na srednje tvrdoj smjesi guma, dok je vodeći vozač prvenstva trening započeo na mekšim gumama.

Ništa čudno, već je prvim mjerenim krugom Max uvjerljivo zasjeo na vrh poretka. Njegovo vrijeme bilo je 1:31,377 i u tim je trenucima bio 1,6 sekundi brži od drugoplasiranog Pereza. Nakon prvih deset minuta između vozača Red Bulla ubacili su se Norris i Leclerc, no jedino je Norris imao zaostatak manji od jedne sekunde.

Vozači su još malo ispitivali granice mogućnosti svojih bolida na Suzuki. Tsunoda je imao jednu pogrešku u najsporijem zavoju u krugu, otišao je dosta široko i imao proklizavanje. Magnussen je pogriješio u prvom zavoju i morao je izbjegavati sudar sa Sainzom koji se sporo kretao van trkaće putanje, Bottas je imao jedno žestoko blokiranje kotača na kočenju za završnu šikanu, a Albon žestoki prelazak preko jedne pasice zbog čega je sumnjao na oštećenje podnice.

Verstappenova konkurencija počela se ubrzavati. Na mediumu su krugove za drugo i treće mjesto odvozili Ferrarijevi piloti. Leclerc je bio tri desetinke sporiji od Maxa, a Sainz sedam desetinki. Russell i Hamilton prešli su na mekše gume nakon dvadesetak minuta treninga, ali nisu uspjeli doći blizu Verstappenovog rezultata. George je bio sporiji gotovo sedam desetinki sekunde, a Lewis čak osam i pol desetinki.

Promjena na vrhu konačno se dogodila nakon 25 minuta. Lando Norris još je jednom pokazao da bolid McLarena funkcionira jako dobro. Odvozio je krug za 1:31,152 i skočio na prvo mjesto s 225 tisućinki bržim krugom od Verstappenovog. Albon je s Williamsom došao na treće mjesto, +0,4 u odnosu na Norrisa, a Piastri je postavio četvrto vrijeme (+0,5).

Rezultatom 1:31,008 Norrisa je s prvog mjesta skinuo Leclerc, kad je u svom Ferrariju odradio brzi krug na softu. Sainz nije uspio ići tako brzo. Bio je gotovo dvije i pol desetinke sporiji od momčadskog kolege, tako da se smjestio na treću poziciju, iza Norrisa. Alonso je u svom krugu na softu zaostao za Leclercovim vremenom skoro pola sekunde.

Nakon što je pustio konkurente da se malo ‘poigraju’ u borbi za prvo mjesto, Verstappen je izašao na stazu odraditi novi brzi krug na mekšim gumama pa postavio vrijeme 1:30,688. Dakle, preko tri desetinke brži krug od Leclercovog. Poredak prvih pet nakon 40 minuta treninga bio je: Verstappen, Leclerc, Norris, Sainz, Russell.

Hamilton je imao još jedan pokušaj brzog kruga, no stvari nisu izgledale dobro za sedmerostrukog prvaka svijeta. Zaostao je za Verstappenom više od 1,1 sekunde i smjestio se na slabo 14. mjesto.

U završnih 15 minuta timovi i vozači posvetili su se simulacijama utrke, tako da promjena u poretku više nije bilo. Što se tempa u simulacijama utrke tiče, također se činilo da Verstappen ima prednost u odnosu na ostatak društva. Njegovi su krugovi bili nešto brži, a zanimljivo je da se u tom periodu odlučio za vožnju na testnim gumama.

Koliko se može zaključiti prema ovom prvom danu VN Japana, Verstappen je ponovno na onoj uobičajeno visokoj razini, na kakvoj smo ga gledali cijele sezone, osim u Singapuru. Perez opet ima veliki zaostatak za momčadskim kolegom i završio je trening na tek devetom mjestu. Zadovoljni će vjerojatno biti u Ferrariju i McLarenu jer njihovi bolidi djeluju kao materijal za postolje, a sve će zanimati situacija s Mercedesom, budući da je Russell bio puno brži od Hamiltona.

Trening je završen dvije minute prije planiranog jer je Pierre Gasly ‘parkirao’ svoj Alpine u zaštitnu ogradu. Nije to bio udes francuskog vozača pri velikoj brzini, ali napravljena je dosta velika šteta i njegovi će mehaničari imati dodatnog posla.

Drugi dan Velike nagrade Japana počinje trećim slobodnim treningom, opet od 4:30 po hrvatskom vremenu u noći s petka na subotu, dok su kvalifikacije na rasporedu u subotu ujutro u 8 sati.

Objava Verstappen dominantan prvog dana u Japanu, Leclerc najbliži pratitelj pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak