Četverostruki prvak svijeta Max Verstappen završio je na prvom mjestu u svim važnim segmentima trkaćeg vikenda na Circuit of the Americas. Prvo mjesto u sprint kvalifikacijama, prvo mjesto u sprint utrci, pole position i na kraju pobjeda u glavnoj utrci za Veliku nagradu SAD-a. Za vozača Red Bulla bolje nije moglo.
Verstappenova četvrta pobjeda na VN SAD-a niti u jednom trenutku nije došla pod znak pitanja, a za drugo mjesto kroz cijelu se utrku vodila zanimljiva borba između Landa Norrisa u McLarenu i Charlesa Leclerca u Ferrariju. Bilo je izravnih okršaja na stazi, kao i onih na taktičkom planu, a Norris je na kraju uspio osvojiti drugo mjesto.
Leclercov momčadski kolega Lewis Hamilton osvojio je četvrto mjesto, dok je Oscar Piastri završio peti. Time mu je značajno smanjena prednost u ukupnom poretku prvenstva. Pet utrka do kraja prvenstva Australac ima 14 bodova više od Norrisa, a 40 bodova više od Verstappena.
MAX WINS IN DOMINANT STYLE!!
Verstappen moves himself firmly into the championship fight with an impressive victory in Austin
#F1 #USGP pic.twitter.com/iyaFgTycrj
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Tijek utrke:
Pobjedom u subotnjoj sprint utrci Max Verstappen je svoj zaostatak u prvenstvu spustio na 55 bodova iza vodećeg Oscara Piastrija, a u nedjeljnoj Grand Prix utrci glavni mu je cilj bila nova pobjeda, kojom bi se još malo približio McLarenovim vozačima. Red Bullov as startao je s prvog mjesta, Lando Norris bio je pored njega, a Piastri tek u trećem startnom redu na šestoj poziciji. Između Landa i Oscara nalazili su se Charles Leclerc, George Russell i Lewis Hamilton.
Vremenski uvjeti za nedjeljnu utrku bili su slični kao u subotu – bilo je sunčano i vrlo toplo, a prepuno gledalište jedva je čekalo početak akcije. Među prvih 15 vozača na gridu svi su izabrali srednju smjesu guma za početak utrke, osim Leclerca koji je odlučio startati na softu. Mekše gume imali su još Bortoleto na 15. i Stroll na 19. mjestu, dok su na hardu startali Ocon, Albon i Stroll.
Verstappen je odlično startao i bez problema obranio prvu poziciju, no promjena se dogodila na drugoj jer je Leclerc uspio iskoristiti mekše gume za skok ispred Norrisa. Russell je bio veliki gubitnik u vodećoj grupi jer je izgubio dvije pozicije, Hamilton je uzeo četvrto, a Piastri peto mjesto.
Leclerc into P2!
Let’s take a look at how the Grand Prix started…
#F1 #USGP pic.twitter.com/m040BRcqWr
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
U sredini poretka najviše je napredovao Tsunoda, s 13. na deseto mjesto. Alonso nije imao dobar start i pao je s desete na 12. poziciju. Bearman je na početku zadržao osmo mjesto iz kvalifikacija, ali nakon nekoliko krugova jako lijepim manevrom prestigao ga je Sainz, a ubrzo i Tsunoda. Za razliku od sprint utrke, prvi su zavoj svi prošli čisto, a u prvom su krugu kontakt imali jedino Albon i Bortoleto.
Prvi pravi incident dogodio se u sedmom krugu kad su se sudarili Antonelli i Sainz u borbi za sedmo mjesto. Španjolac je napao mladog Talijana na istom mjestu gdje je prestigao Bearmana, ali ovaj mu put nije uspjelo. Carlos je morao odustati, a Antonelli je pao na začelje poretka. Uslijedio je period virtualnog sigurnosnog automobila.
Carlos Sainz is OUT after making contact with Kimi Antonelli!
Here’s what happened…
#F1 #USGP pic.twitter.com/OIIUH031CO
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Max je u desetom krugu imao gotovo tri sekunde prednosti na vrhu. Prije VSC-a Norris je pritiskao Leclerca, ali nije uspijevao proći. Kad je VSC završio, više nije bio tako blizu. Hamilton, Piastri i Russell također su se dosta razdvojili i nije bilo izravnih dvoboja. Tsunoda je došao na sedmo mjesto, a u prvih deset bili su još Bearman, Hulkenberg i Alonso.
Novi napad Norrisa dogodio se u 15. krugu, ali nije bio uspješan. Leclercova i Norrisova borba omogućila je Verstappenu drastično povećanje prednosti, na sedam sekundi u 17. krugu, a čak se i četvrtoplasirani Hamilton uspio približiti. Za to vrijeme, Piastri se žalio na stanje svojih guma i nije uspijevao ostati blizu Hamiltona.
Norrisova agonija iza Leclerca potrajala je sve do 21. kruga. Kad je napokon pronašao rješenje i preuzeo drugu poziciju od Ferrarijevog vozača, za vodećim Verstappenom zaostajao je skoro 11 sekundi. U idućem krugu došlo je do uzbudljive borbe Leclerca i Hamiltona, a onda je monegaški vozač otišao u boks riješiti se mekših guma, koje su zapravo trajale duže nego što se moglo očekivati. Leclerc je sa softa prešao na medium.
Norris gets it done on Leclerc in the braking zone
That’s P2 for the McLaren!
#F1 #USGP pic.twitter.com/TzktXDimps
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Vozači koji su startali na medium pokušavali su produžiti svoj prvi stint, kako bi onda mogli koristiti soft u drugom dijelu, a ne sporiji hard. Norris je u deset krugova uspio smanjiti zaostatak za Verstappenom za samo jednu sekundu.
Iz vodeće skupine idući je na promjeni guma bio Piastri, u 31. krugu. Prešao je na soft, a u idućem krugu isti je potez napravio Hamilton kako ne bi izgubio poziciju od Australca. Norris je imao jednu veću pogrešku, nakon koje je otišao u boks u 33. krugu i vratio se iza Leclerca, tako da ga je opet čekala borba za drugo mjesto.
LAP 33/56
Norris locks up at the end of the back straight, and heads to the
for a fresh set of tyres
It’s not the quickest of stops but he’s back out on track!#F1 #USGP pic.twitter.com/BVZtVYAsTz
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Krug kasnije svoja su zaustavljanja odradili Verstappen i Russell pa se poredak resetirao na stanje iz početne faze: Verstappen, Leclerc, Norris, Hamilton, Piastri, Russell. Tsunoda i Bearman borili su se za sedmu poziciju, a mladi se Britanac skoro zabio u Yukijev bolid. Kako bi ga izbjegao, izvrtio se na stazi, nakon čega je izgubio osmo mjesto od Hülkenberga.
Ollie goes for a spin!
Bearman and Tsunoda get too close for comfort into Turn 15
#F1 #USGP pic.twitter.com/SObdG5gSKn
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
S Leclercom i Norrisom ponovila se priča iz prvog dijela utrke. McLarenov vozač se opet približio, ali Leclercova obrana bila je čvrsta. Nakon samo sedam krugova na softu, Norris je rekao da su gume ‘otišle’. Ubrzo nakon toga Norrisov zaostatak za Leclercom povećao se na dvije i pol sekunde. Verstappen je za to vrijeme držao sedam sekundi prednosti.
Među prvih deset nije bilo izravnih okršaja u tom periodu utrke, a zanimljiva se borba vodila iza leđa desetoplasiranog Alonsa, između Lawsona i Strolla. Bili su blizu Španjolca, tako da im je taj zadnji bod još uvijek bio dostižan.
S Leclercom i Norrisom ponovila se priča iz prvog dijela utrke. McLarenov vozač se opet približio, ali Leclercova obrana bila je čvrsta. Nakon samo sedam krugova na softu, Norris je rekao da su gume ‘otišle’. Ubrzo nakon toga Norrisov zaostatak za Leclercom povećao se na dvije i pol sekunde. Verstappen je za to vrijeme držao sedam sekundi prednosti.
Među prvih deset nije bilo izravnih okršaja u tom periodu utrke, a zanimljiva se borba vodila iza leđa desetoplasiranog Alonsa, između Lawsona i Strolla. Bili su blizu Španjolca, tako da im je taj zadnji bod još uvijek bio dostižan.
Nakon što se malo distancirao od Leclerca i pokušao sniziti temperaturu svojih guma, Norris je sedam krugova do kraja krenuo u završni pokušaj osvajanja druge pozicije. Bila su to jako važna tri dodatna boda za Landa, dok se njegov momčadski kolega i dalje vozio na petom mjestu, s velikim zaostatkom za Hamiltonom.
LAP 51/56
Norris sends it at Turn 1, however, Leclerc does the switcheroo…
But Norris gets it done on the back straight, into P2! #F1 #USGP pic.twitter.com/NEYt8YC3RQ
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Norris je napao u prvom zavoju na ulasku u 51. krug, ali Leclerc je odmah vratio poziciju. Novi pokušaj imao je na kraju dugačkog pravca i bio je uspješan. Norris je pet krugova prije kraja preuzeo drugu poziciju. Za nešto više od toga nije bilo dovoljno krugova ni realnih mogućnosti jer je Verstappen pobjegao na devet sekundi prednosti.
U završnim krugovima nije bilo promjena. Verstappen je bez ikakvih problema priveo utrku kraju i četvrti put u svojoj karijeri osvojio VN SAD-a. Norris je završio drugi, Leclerc treći, a dobar dan Ferrarija upotpunio je Hamilton četvrtim mjestom. Piastri je ostao peti, čime ne može biti zadovoljan jer je izgubio puno bodova u odnosu na Norrisa i Verstappena. Bodove su još osvojili Russell, Tsunoda, Hulkenberg, Bearman i Alonso.
Iduća utrka vozi se idućeg tjedna u Mexico Cityju.
Objava Verstappen rutinski pobijedio na VN SAD-a i dodatno smanjio zaostatak za McLarenima pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak







for a fresh set of tyres 


