Prošla sezona ostat će nam u sjećanju kao jedna od najneizvjesnijih u posljednjih podosta godina, možemo reći i uopće, a scene i drame kojima smo svjedočili u posljednjoj utrci sezone, još su nekako žive. Mnogi su rekli “ponovilo se” jer upravo je ta neizvjesnost i drama ono što žele gledatelji, navijači, vjerojatno i sami vozači. Ako ćemo suditi po viđenom u prvoj utrci sezone, potencijala za još jednu napetu i neizvjesnu sezonu sasvim sigurno ima. Dokaz su tome i događanja na otvaranju sezone u Bahreinu gdje smo vidjeli otvoreni fight dvije udarne igle u ovoj sezoni, Red Bulla i preporođenog Ferrarija, ali i još jednu dramu koju je donijela završnica utrke. U prvom ovogodišnjem pregledu dobitnika i gubitnika malo ćemo se više orijentirati na učinak samih momčadi koje iz Bahreina odlaze uglavnom ili vrlo ohrabrene ili krajnje zabrinute.

Leclercov ulazak u cilj na VN Bahreina (Photo: Scuderia Ferrari Press Office)

Dobitnici:

Ferrari – Kakav vikend za Scuderiu! Opisujući ovaj rezultat, bilo bi netočno nazvati ga senzacionalnim jer prema mnogim predviđanjima od Ferrarija se očekivao napad na sami vrh pa ćemo stoga ovu dvostruku pobjedu Leclerca i Sainza nazvati vrhunskim postignućem. Kako je i rečeno, momčad iz Maranella odradila je vrhunske pripreme i na predsezonskim testiranjima pokazala konzistentnost, pouzdanost i ono najvažnije brzinu. Sve ono čega je u proteklim sezonama nedostajalo i zbog čega su u Ferrariju protekle sezone uglavnom tek odrađivali. Bez obzira na debakl Red Bullovih bolida koji im je možda omogućio dvostruko slavlje, Leclercova pobjeda bila je možemo reći čisti zicer, a Sanizovo postolje dodatni šlag na tortu i boost samopouzdanja. Baš kao i sama spoznaja kako u srazu dvije u ovom trenutku najbrže momčadi, Ferrari barem u ovim uvjetima i ovoj konfiguraciji staze, ima čini se i laganu prednost u odnosu na Red Bull. Sve, u svemu, temeljem viđenog, za očekivati je kako bi i u nadolazećim utrkama momci u crvenim kombinezonima mogli postati domaćini na pobjedničkom postolju, a ne kao do sada tek povremeni i rijetko viđeni gosti.

Kevin Magnussen – Spletom za neke sretnih za neke nažalost i vrlo nesretnih okolnosti K-Mag ponovno je na gridu. Mnogi su tu odluku pozdravili, posebice zato što je Danac uskočio na mjesto nikada od javnosti prihvaćenog i (s pravom) stalno osporavanog Nikite Mazepina. Svaka čast Mercedesovom postolju i berbi bodova, no uz Ferrari, Magnussen i Haas priča su dana. I zbog Magnussenovog spomenutog spektakularnog petog mjesta u svojoj povratničkoj utrci ali i zbog tempa i gotovo nevjerojatnog napretka i postignuća koje je ostvario Haas. Neki će reći kako se takvo što možda i očekivalo jer su za razliku od svih drugih momčadi, u Haasu potpuno žrtvovali proteklu sezonu i posvetili se razvoju bolida za 2022. Ipak, uzmemo li u obzir apsolutno beznadnu situaciju u kojoj su se nalazili u 2021., ovo je korak od sedam milja. Osim par uvodnih promašenih kočenja Magnussen je odradio vrhunsku utrku, što se u velikoj mjeri može reći i za Schumachera mlađeg koji je ostao na samoj granici osvajača bodova.

Kevin Magnussen, Haas VF-22 (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Mercedes – U posljednjih nekoliko godina, čak i u vrijeme one najizraženije dominacije, sastavni dio predsezonskih testiranja bile su izjave iz momčadi Mercedesa o svoj sili problema i poteškoća s kojima se susreću uoči početka sezone. Naravno te bi tvrdnje uglavnom bile demantirane već nakon 10 početnih krugova prve utrke u sezoni. Upravo zato, nije čudno što su brojni analitičari, novinari i navijači Wolffove i Hamiltonove tvrdnje kako sada govore istinu i ne pile naopako ponovno uzeli s dozom rezerve. Ipak, pokazalo se kako se Mercedes trenutno nalazi u problemu i tempom jednostavno nije u istoj ligi s vodećim dvojcem, barem zasad. Zašto bi onda na temelju svega rečenog momčad Mercedesa trebala biti na ovoj listi? U ovom trenutku jedino i isključivo zbog postignuća na utrci koje je u vidu trećeg i četvrtog mjesta prava premija i preuranjeni poklon od zeke. Neki će se opet pozivati na faktor sreće koji već poslovično bdije nad srebrnim (ili crnim) bolidima, neki pak na upornost i sposobnost da se iz svake situacije izvuče ono najbolje. Sve u svemu, rezultat daleko bolji od trenutnih mogućnosti pa i zasluga ali siguran sam kako on neće i ne smije zamazati oči pred istinom koja trenutno nije baš ružičasta.

Alfa Romeo – Priča vrlo slična Haasovoj jer upravo je momčad Alfa Romea bila manje više glavni takmac Haasu u borbi na začelju. Dobro odrađen posao i priprema za novu sezonu u koju su ušli s novim Fincem i rookijem iz Kine, pretočili su se u vrhunski rezultat u vidu dvostrukog ulaska u bodove. Valtteri Bottas u svom premijernom nastupu za novu momčad s lakoćom se nosio s konkurencijom iz sredine poretka tijekom čitave utrke pa stoga možemo reći kako je u njegovom slučaju ulazak u top deset potpuno zasluženi odraz prikazane brzine na stazi. Što reći za mladog Zhou Guanyua? Vrlo dobar tijekom cijeloga vikenda, smiren, bez početničkih pogrešaka, nesmotrenih poteza ili nepotrebnih rizika. Na kraju, i svojom ali i zaslugom nesretnih Red Bullovih bolida, postao je jedan od glavnih winnera utrke čime je u svom debiju usput rečeno, postao 509. vozač koji je u Formuli 1 osvojio barem jedan bod.

Valtteri Bottas, Alfa Romeo Racing (Photo: Xavi Bonilla / DPPI)

Alpine – Na temelju jedne odvožene utrke teško je davati nekakve dugoročne prognoze pa je stoga teško reći jeli za momčad Alpinea ovaj rezultat poticajan ili zabrinjavajući. Dvostruki bodovi uvijek su vrijedni pohvale i takvo postignuće na otvaranju sezone mora biti poticajno pa stoga u tom tonu možemo ocijeniti i ovu utrku, barem rezultatski gledano. Ono što ipak ostaje kao upitnik je jesu li u Alpineu napravili toliko željeni i najavljivani iskorak ka vrhu (ako ništa drugo barem vrhu sredine poretka) i jesu li u ovoj sezoni sposobni za više od pukog sakupljanja sitnih bodova? Konkurencija u sredini je jaka, razlike male, a sezona tek u začetku pa ćemo stoga odgovor na to pitanje dobiti za utrku, dvije, tri…

U Red Bullu se neće rado sjećati ovogodišnje VN Bahreina (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Gubitnici:

Red Bull – Učinak austrijske momčadi na otvaranju sezone najlakše bismo mogli opisati ako bismo veći dio rečenog za Mercedes okrenuli na kontra stranu. Momčad koja je u dramatičnoj završnici sezone 2021. dobila svjetskoga prvaka, uz Ferrari je proglašena udarnom iglom u ovoj sezoni, a te su se pretpostavke pokazale točnima i na stazi. Red Bull ima brzinu i uz moguće čarobiranje i otvaranje još nešto potencijala bolida, za očekivati je kako će barem u početnoj fazi sezone u najgorem slučaju biti u bliskom egalu s Ferrarijem. To je bio onaj pozitivni, a sada slijedi i onaj loši dio. U prvome redu naravno rezultat koji u prvoj rundi ovosezonske borbe Red Bullovoj momčadi predstavlja udarac od kojeg će im zvoniti u glavi barem do iduće utrke. Dvostruko odustajanje, nula bodova i već u startu ogroman bodovni zaostatak za vodećima. Bez sumnje veliki i neočekivani šok koji se više ne bi smio ponavljati.

McLaren – Grozno, užasno, poražavajuće… mislim da nema smisla dalje nabrajati riječi kojima bi se opisao McLarenov premijerni nastup u 2022. Nakon Barcelone čitali smo neke, sada će se ispostaviti tragikomične najave i zapažanja o tome kako je McLaren tu negdje uz Ferrari i Red Bull. O kako bolno netočno i promašeno… Ricciardova situacija s Covidom, kvarovi na bolidu, manjak testnih kilometara, problemi s kočnicama, ponašanje bolida, samo su neki od problema koji su rezultirali apsolutnom katastrofom u Bahreinu. Tijekom čitave utrke, McLarenovi bolidi nisu imali nikakav tempo, kontinuirano su tavorili na dnu ili pri dnu bez naznake za ikakav napredak bez obzira na strategiju ili odabir guma. Kad smo kod strategije, ideja o startu na mediumu također je propala ko žeton jer od iste koristi je bilo kao od lanjskog snijega. Trenutno, situacija izgleda vrlo loše i za McLaren je samo pitanje jeli ovo tek početni nedostatak brzine uzrokovan problemima kojima se zna uzrok i rješenje ili se u puno gorem slučaju, radi o nedostatku potencijala. Nadamo se kako ipak nije riječ o potonjem jer u protivnom, lako bismo mogli gledati reprizu one slavne Honda ere…

Lando Norris, McLaren MCL36

Aston Martin – bez puno filozofije, momčad Aston Martina izgledala je dosta neuvjerljivo i stoga možemo reći kako su barem prema prvim dojmovima, u velikoj mjeri nastavili sa sterilnim i neuvjerljivim izdanjima iz prošle sezone. Prva je utrka, Vettel je bio out pa se nekakvi razlozi i opravdanja teoretski mogu naći, no u situaciji u kojoj su i Alfa Romeo i Haas napravili značajne korake naprijed, a čak niti Williams ne izgleda toliko loše (vjerujući također u McLarenov kakav takav oporavak), u Aston Martinu morat će dobro zapeti ne bi li malo popravili dojam u utrkama koje dolaze jer ovo nedjeljno izdanje nije bilo nimalo uvjerljivo pa se stoga život u donjem domu čini kao realna opasnost.

Williams – Još uvijek dosta nedefinirana situacija o njihovoj snazi i potencijalu jer Williams je tijekom predsezone pokazivao određene pozitivne stvari koje se na njihovu žalost u samoj utrci ipak nisu vidjele. Dojam je kako u ovome trenutku Williams nije materijal za visoke domete bez obzira što su odlazak Russella u Mercedes nadomjestili prilično potentnim i dokazanim vozačem u vidu lika i djela Alexa Albona. Sve u svemu, prvi nastup svrstava ih u ne baš poželjni lonac s McLarenom i eventualno Aston Martinom što i nije neka sreća. Hoće li u međuvremenu doći do kakvog pozitivnog iskoraka, ostaje za vidjeti.

Objava VN Bahreina: Dobitnici i gubitnici pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Davor Buljan