Započela je nova sezona F1 nakon, za ljubitelje ovog sporta, preduga tri i pol mjeseca. I to na vikend kada je jedan od najkompletnijih vozača slavio 22 godine od svog debija. Zvuči nestvarno puno za ovaj sport, ali legendarni Španjolac se i dalje ne predaje. I dalje se ‘bori kao lav’ i dokazuje da on ne treba prepustiti mjesto mlađim vozačima.
Gledajući njegova postignuća, ostvario je ‘samo’ dva naslova prvaka, ali u nekim trenucima karijere nije imao sreće kod biranja momčadi. Sve se to možda preokrenulo u njegovoj 42. godini života kada je lani odlučio napustiti Alpine i prijeći u Aston Martin. Iskreno, mislio sam da je pogriješio kao i onda kada se odlučio za McLaren Hondu za koju je upitno je li se više puta pokvarila ili je više puta prestignuta za puni krug u utrci.
Kakav god bolid imao, Alonso je iz njega izvlačio ‘ono’ nešto više što nisam vidio kod nijednog vozača. S lošim Ferrarijem je dvaput ostao bez naslova u zadnjoj utrci, čak je i s McLarenom (u drugom stintu s momčadi) uspijevao postići čuda, a Alpine je vukao do maksimuma. Sad je na red došao Aston Martin koji je složio bolid s kojim se Španjolac može ‘igrati’ i odmah je to pokazao u prvoj utrci.
Ostvario je sjajno treće mjesto i da je startao malo više na gridu možda Red Bull ne bi imao tako mirnu utrku. Odradio je sjajna pretjecanja, ali svu raskoš svoje inteligencije pokazao je u pripremi tih pretjecanja. Tako nešto nisam vidio otkako pratim ovaj sport (otkako je Alonso debitirao), a isječci s youtube-a ne daju pravi dojam kakve su bile druge legende ovog sporta: Senna, Lauda, Fangio, Stewart itd. pa je zato postavljen upitnik u naslovu.
Kaže se da za uspjeh moraš razmišljati jedan do dva poteza unaprijed, Alonso je na VN Bahreina pokazao da razmišlja tri poteza unaprijed. Tako je namještao Mercedese, Bottasa i Sainza. Sve je pripremao već prije kočenja za prvi zavoj da bi u četvrtom zavoju prošao ispred.
Prije oznake 150 metara do zavoja Alonso se pomiče malo prema unutarnjem dijelu da natjera vozača ispred na reakciju, da se lagano pomakne prema unutra i zatvori mogućnost da Alonso uleti i s kasnim kočenjem prođe ispred. Potez koji je patentirao Ricciardo u Red Bullu. Tim pomicanjem vozač ispred kompromitira savršeni prolaz po trkaćoj liniji kroz prvi zavoj čime automatski ne može ni iduća dva zavoja odvoziti ‘po špagi’.
Alonso se nakon toga vraća na trkaću liniju, ne hvata apeks zavoja već pušta bolid malo dublje u zavoj kako bi imao što okomitiji izlazak iz prvog zavoja. Na taj način se nalazi s vanjske strane trkaće linije što mu omogućava da na isti način postavi bolid za drugi zavoj i pritisne papučicu gasa puno ranije, prije nego dođe do apeksa drugog zavoja. Dok vozač koji se brani, vozi s unutarnje strane trkaće linije i papučicu gasa pritišće tek na apeksu drugog zavoja jer bi u protivnom izgubio stražnji kraj bolida.
Kroz treći zavoj koji se prolazi punim gasom Alonso već ima veću brzinu od vozača ispred i na pravcu prema četvrtom zavoju čeka reakciju bolida ispred koji ima dvije opcije. Može ostati na trkaćoj liniji i kroz četvrti zavoj probati napraviti isto što je Alonso njemu što je bio slučaj s Hamiltonom u 37. krugu kada je Britanac vratio poziciju jer je Alonso proklizao na izlazu iz zavoja.
Naravno, to ne upije svaki put jer u 13. krugu je isto napravio Russellu, ali tada je već na izlazu iz trećeg zavoja Alonso morao krenuti u pretjecanje jer je bio puno brži i mlađi Britanac nije mogao napraviti što je kasnije uspio njegov timski kolega. Druga opcija vozača ispred je da brani unutarnju poziciju što je napravio Bottas u 17. krugu, ali uz veću brzinu, momentum i DRS Alonso je do kočenja za četvrti zavoj bio ispred i Finac je morao predati poziciju.
Fernando was a man on a mission #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/fk12IgN0SR
— Formula 1 (@F1) March 5, 2023
Po čemu se ovi potezi neuništivog Španjolca razlikuju od uobičajene situacije kada Martin Brundle ushićeno viče: „Is this an old switcheroo“? Odgovor je jednostavan. Po tome što inače u tim situacijama vozač koji napada kreće u napad, npr. ova staza, na kočenju za prvi zavoj, a vozač koji se brani već prije kočenja za prvi zavoj vozi potpuno obrambenom putanjom i na pravcu prema četvrtom zavoju je ‘sitting duck’. Što je bio slučaj u 18. krugu kada je Russell prestigao Bottasa.
Alonso u nijednom pretjecanju ili pokušaju pretjecanja na ovaj način nije imao namjeru napasti vozača ispred na kočenju za prvi zavoj. Svojim pomicanjem prema unutra je blefirao i htio natjerati vozača ispred na reakciju da kompromitira svoju vožnju kroz prva tri zavoja i tako ga namjestio za pretjecanje u četvrtom zavoju ili na kočenju za četvrti zavoj.
Lisac nad liscima nije to uspio napraviti samo jednom ili dvaput, ali i to nije jedini način pretjecanja koji posjeduje i koji je pokazao. Kada je konačno prestigao Hamiltona u 38. krugu pokazao je lukavost koju posjeduje. Na izlazu iz osmog zavoja postavlja bolid s vanjske strane za iduća dva lijeva zavoja. Kroz deveti zavoj se ne prolazi kako se obično prolazi kroz takve zavoje, a to je da se uhvati apeks zavoja, nego se priprema za deseti zavoj. Upravu tu pogrešku je napravio Hamilton i uhvatio apeks devetog zavoja čime je morao ranije kočiti kako bi pogodio apeks desetog zavoja, a iskusni lisac je to iskoristio i ubacio se nekadašnjem timskom kolegi na kočenju za deseti zavoj.
Istu taktiku je isprobao na Sainzu, ali Španjolac junior nije se dao nadmudriti. Dobro se postavio, ali se nažalost prekočio i blokirao prednji lijevi kotač čime je izgubio momentum za stražnji pravac i morao potpisati predaju u borbi za postolje.
Maestralna predstava vrhunskog prvaka koji čini se proživljava drugu mladost.
Je li Aston Martin stvarno posložio sjajan bolid? Ili je ovo bila slučajnost? Može li momčad pogoditi s nadogradnjama da se približe Red Bullu? Mogu li ugroziti Red Bull ove sezone? Sva ova pitanja zanimaju mnoge i za odgovore na njih morat ćemo se strpiti barem još dva tjedna.
Aston Martin u ovom trenutku izgleda kao pritajeni kandidat za naslov. Uz ovakvog Alonsa i kao najveći konkurent Red Bullu i Maxu Verstappenu. Alonso je obrisao stazu u Bahreinu s Mercedesima, a Ferrari nije pokazao da se pomaknuo s točke u kojoj su bili drugi dio prošle sezone. A nitko drugi ne izgleda kao da može doći do postolja, a kamoli zaprijetiti aktualnim svjetskim prvacima.
U videu ispod možete pogledati sve ranije opisane trenutke.
Duel s Hamiltonom u 37. krugu od 3:44 do 4:09.
Pretjecanje Russella u 13. krugu od 0:57 do 1:27.
Pretjecanje Bottasa u 17. krugu od 1:47 do 1:55.
Dvoboj Russella i Bottasa u 18. krugu od 2:02 do 2:27.
Pretjecanje Hamiltona u 38. krugu od 4:23 do 4:38.
Pretjecanje Sainza u 45. krugu od 6:15 do 6:45.
Objava Fernando Alonso – najinteligentniji vozač u povijesti F1? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Alojzije Brcic