I onaj tko se silno trudio jedva je prošlog tjedna mogao izbjeći najavu Velike Nagrade Miamija. Formula 1 i njeni konstruktori agresivnom su strategijom promovirali utrku na istočnoj obali SAD-a. Tako su skoro svi vozači imali posebno dizajnirane kacige za vikend, a Red Bull čak je u Miami došao s posebno dizajniranom liverijom.
McLaren i Ferrari izbacili su posebnu kolekciju odjeće povodom F1 utrke u Miamiju, a cijeli je vikend prštao od glamura. Utrci je nazočio i nevjerojatan broj celebrityja. Krenimo nekim redom, na utrci je bio Vin Diesel u društvu kolegice Michelle Rodriguez. Zajedno su promovirali nadolazeći Fast & Furious 10 film. Zatim Tom Cruise, možda i najpoznatiji holivudski glumac. Shakira i Becky G, popularne latino pjevačice. U Miamiju je bio bivši najbolji reket svijeta, osvajač 20 Grand Slam titula, Roger Federer. Prisutne su bile i sestre Williams.
Sve to izgleda i zvuči lijepo, ali floridski glamur prikriva ružnu istinu. Miami (i slične mu utrke) razgolitio je Formulu 1. Sigurno ste čuli za okrutne predstave SeaWorld cirkusa, koji je zlostavljao i dresirao kitove ubojice radi zabave. Istu stvar radi Formula 1 sa svojim navijačima, vozačima, ali i duhom motosporta.
Sve je kulminiralo uoči starta utrke. Organizatori su zaključili kako bi, iz samo njima poznatog razloga, bila odlična ideja predstaviti vozače uoči utrke stilu reality TV zvijezda.
“Valjda je to način na koji Amerikanci uživaju u sportu. Osobno, to baš i nije za mene. Ja sam tu kako bih se utrkivao, nisam ovdje za show. Ovdje sam da vozim i ovdje sam kako bih pobijeđivao,” komentirao je Mercedesov George Russell.
“Takva ceremonija samo smeta, zato što smo na gridu u cijeloj uniformi pola sata na suncu. Mislim da ne postoji ijedan drugi sport u kojemu 30 minuta prije vašeg posla stojite na suncu pred svim kamerama u svrhu showa.”
“Shvaćam kako je to za svijet zabave, ali kao što sam rekao, želimo samo ono što je najbolje za ovaj sport. Otvoreni smo za promjene, ali vjerujem da ne bi to htjeli vidjeti svakog vikenda.”
“Ono što volim u svakoj utrci je državna himna. To me nekako nabrije, a to je i znak poštovanja za zemlju u kojoj se utrkivano. Imam podijeljeno mišljenje oko ovog dodatnog showa,” zaključio je Russell
George Russell
A nakon cijelog cirkusa, konačno je došla i sama utrka. Sve je, u teoriji, bilo predoređeno za vrlo dobru i kaotičnu utrku. Sergio Perez osvojio je pole position i s pobjedom je mogao preuzeti vodstvo u poretku vozačka. Aktualni dvostruki prvak Max Verstappen kvalificirao se tek deveti, Charles Leclerc sedmi, a nije ni Lewis Hamilton briljirao – krenuo je s 13. mjesta. Dakle, ispremiješani poredak i staza koja ne oprašta greške. Jedan krivi potez i svaki se bolid može zakucati u zaštitnu ogradu.
Vozač vikenda: Max Verstappen
Aktualni dvostruki svjetski prvak u Miamiju je pokazao najbolje izdanje. U kvalifikacijama je završio tek deveti, što zbog crvene zastave koji je prouzročio Charles Leclerc, a dijelom krivi i sebe jer je pogriješio u prvom brzom krugu u trećoj kvalifikacijskoj rundi. Ipak, još je prošle godine kako je itekako sposoban pobijediti utrku u dominantnoj mašineriji čak i kada je daleko od prvog startnog reda.
U Miamiju je to još jednom demonstrirao.
Nizozemac je krenuo deveti, dok je njegov momčadski kolega Sergio Perez krenuo s pole positiona. Kao da je bilo bitno, jer je već u 16. krugu Verstappen prestigao Fernanda Alonsa, a Perez se na kraju uopće nije pokazao kao konkurent za pobjedu. Verstappen mu to nije dozvolio. Odradio je monstruozni stint na tvrdim gumama, pa tako Perez ni na svježijem setu tvrdih guma nije mogao smanjiti zaostatak za Verstappenom. Dapače, on je bio sve veći i veći, na kraju 5.384 sekundi.
Meksikanac je imao idealnu priliku za treću pobjedu u sezoni, s kojom bi i preuzeo vodstvo u svjetskom prvenstvu vozača. Verstappen je ‘spustio rampu’ i pokazao da prvo mjesto neće baš lako prepustiti.
Tragičari vikenda: Prizemljenje u Maranellu
VN Azerbajdžana bila je najbolja ove sezone za Ferrari. Charles Leclerc osvojio je pole position i sprint kvalifikacije, a dobru formu potvrdio je s jedinim postoljem u sezoni. Međutim, talijanska momčad nije prenijela tu formu u Miami. Iako se Carlos Sainz kvalificirao treći, a Leclerc je ponovno pokazivao zavidnu formu, nešto je trulo u talijanskoj momčadi. Race pace je daleko slabiji od rivala, pa je tako Fernando Alonso cijelu sezonu izvan dohvata, pogotovo Sainzu. Nije pohvalno što je Mercedes, koji je imao velikih problema u kvalifikacijama (Hamilton završio 13, Russell jedva dohvatio Q3), u utrci bio superiorniji od Ferrarija. Tako je Sainz na kraju završio peti, iza četvrtoplasiranog Russella, a Leclerc sedmi, iza Hamiltona.
Ferrari je, između ostalog, u Miamiju došao s novom podnicom na SF-23 bolidu. Prema procjenama, ta im je nadogradnja donijela samo desetinku vremena po krugu. Uz to, Red Bull je ‘de facto’ neutralizirao taj napredak Ferrarija s novim dijelovima koji su debitirali u Bakuu. Prema procjenama, paket nadogradnji iz Azerbajdžana Red Bullu nosi čak tri desetinke po krugu. Dok većina momčadi sve bolje shvaća bolid, u Ferrariju se postavljaju pitanja. Naime, momčad je počela sumnjati u dizajn bolida, koji je evolucija prošlogodišnjeg. Kao i lani, Ferrari se muči u utrci.
Svibanj će biti presudni mjesec za Ferrari. Momčad će odlučiti u kojem će smjeru razvijati bolid. Ako nadolazeće nadogradnje ne donesu rezultate, Maranello je spreman ‘okrenuti ploču’ i promijeniti dizajn bolida za sljedeću godinu. Sigurno je, nešto se mora promijeniti.
Potez vikenda: Start Oscara Piastrija
Start utrke jedino se može izdvojiti kao pozitivno u vikendu Oscara Piastrija. Njegov je McLaren bio osjetno sporiji u odnosu na rivalske momčadi iz sredine poretka, pa su tako oba ‘papaya’ bolida ispala u Q1. Ipak, mladi Australac maksimalno je iskoristio start utrke na soft gumama, pa je brzo napredovao u poretku.
Iznenađenje vikenda: Alpine
Konačno jedna utrka u kojoj su stvari išle za rukom u Alpineu. Osvojili su dvostruke bodove nakon što im je sezona obilježena nesrećema, nepotrebnim pogreškama i razočarenjem u vidu osvojenih bodova. Međutim, Pierre Gasly razvelio je Enstone petim mjestom u kvalifikacijama, a mogao je bolje završiti i utrku da Alpine nije pogrešno procijenio količinu potrebnog goriva u njegovom A523 bolidu.
Francuz je tako morao štedjeti gorivo, ali istočnu obalu SAD-a svejedno je napustio s četiri boda koja su mu pomogla da ‘skoči’ u gornji dom poretka vozača, dok se Alpine bodovno izjednačio s McLarenom na petom mjestu u poretku konstruktora.
Razočarenje vikenda: Lance Stroll
Fernando Alonso oduševljen je u Aston Martinu. Osvojio je četiri postolja u prvih pet utrka, a u Azerbajdžanu je završio četvrti s manje od sekunde zaostatka za trećeplasiranim Leclercom.
Međutim, atmosfera je nešto tmunija s druge strane garaže. Iza Lancea Strolla najgori je vikend u sezoni. Izletio je u Q1 nakon vlastite pogreške, a utrci je jedva popravio slabi utisak – izborio je slabašno 12. mjesto. Stroll je završio utrku sa skoro 40 sekundi zaostatka za Alonso, a to je golemi zaostatak za vozačem u istoj mašineriji.
Ispod radara: Magnussen
Najbolji vikend u sezoni imao je Kevin Magnussen. Kvalificirao se na sjajno četvrto mjesto uz pomoć Leclerca, a utrci nije bio ‘laki zalogaj’. Posebno za Monegažanina, koji ga je prestigao tek u 39. krugu. Magnussen je na kraju izgubio poziciju i od Estebana Ocona, ali drugi put ove sezone osvojio je bod, a ovaj je itekako zaslužio sa sjajnom obrambenom vožnjom.
Izjava vikenda: Esteban Ocon
“Na kojoj je poziciji Lance? Fantastičan potez u prvom zavoju,” komentirao je Alonso gledajući potez na velikom ekranu pored staze za vrijeme utrke.
Objava Osvrt na VN Miamija: F1 na Floridi prisilni je show u kojem je teško uživati pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić